• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Każdy DOT4, np. Organika DOT4 LV, Bosch ENV6
 
A nie jest tak, że jeśli IO pisze DOT4 to ten 5,1 może uszkadzać oringi ?

Napewno nie mozna do tyłu na DOT3.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
DOT 3 , 4 , 5.1 są mieszlane ze sobą, DOT 5 nie jest i ten wlewamy tylko tam gdzie jest wymagany.
 
Taki będzie dobry?
 

Attachments

  • Screenshot_20221108-130531_Allegro.jpg
    Screenshot_20221108-130531_Allegro.jpg
    171,4 KB · Odwiedzin: 73
@Hubert1 wszystkie auta mam zalane tym płynem, ma wysoką temp wrzenia (chyba 265c) i dedykowany jest pod systemy trakcji.
 
@Hubert1 będzie dobry, SL6 to bardzo popularny płyn hamulcowy o fajnych parametrach.

Ja aktualnie w samochodzie i motocyklu mam K2 DOT4, dałem chyba jakieś 20zł za litr, a płyn uważam za bardzo dobry, spełnia sporo norm, jest zatwierdzony przez ITS, czego miał bym potrzebować więcej?
 
W tranzolu i motocyklu też mam k2 może jednak na niego postawie
 
W motocyklu tez zastosowalem plyn K2 DOT 4, w wesji Racing, koloru ciemno niebieskiego. Płyn o podwyższonej temp. wrzenia do 325 st. C.
 
Ja u siebie wlałem naszą Organikę DOT 4 LV za 13zł/0,5l i jest git.
 

Attachments

  • 1DKktkpTURBXy84YWQzOTQwNWIwNzNiNDQ5MTBlZDJmOTkxOTZhMzEwYy5qcGeRlQLNAwwAwsM.jpeg
    1DKktkpTURBXy84YWQzOTQwNWIwNzNiNDQ5MTBlZDJmOTkxOTZhMzEwYy5qcGeRlQLNAwwAwsM.jpeg
    91,2 KB · Odwiedzin: 216
Wygrywa organika.
 
K2 też jest ok.
 
Najgorzej, że można się natknąć na wynalazek jak Carso i że Autoland odwala kaszanę.
Nie powinno mieć to miejsca w tak ważnym płynie.

Ja tam zawsze uważałem, że płyny brać tylko od "zawodowców" w danej branży, ale też nie może być tak, że ktoś idzie po płyn hamulcowy do sklepu, a dostaje mieszaninę ścieków, która nie pozwala hamulcom pracować optymalnie.
 
Panowie, serio Wam szkoda raz na 2 lata wydać nawet 40 kilka zł za markowy, pewny płyn np. Textar, Ate, Bosch ? 😯
 
A wytłumaczysz mi po co, skoro taki K2 czy Organika będzie miał praktycznie takie same parametry jak Twój Textar, ATE, czy Bosch?
Spełniają wymagania FMVSS, SAE, ISO, do tego mają certyfikat PN i ITS.
Jaki argument przemawia za płaceniem, może niewielkich kwot, aczkolwiek nadal dwukrotnie większych?

To jak z olejami, my tutaj się produkujemy, dywagujemy, teoretyzujemy, a kolega zrobił UOA Fanfaro, Ravenola i Shella, produktów w skrajnie różnych cenach, które zużyciowo wypadły w zasadzie tak samo i nagle argumenty za laniem półki premium gdzieś się utopiły.

Taka niestety jest prawda, że do cywilnego użytku, w silnikach, którym daleko do wyczynowych konstrukcji, stosowanie produktów "premium" służy wyłącznie naszemu sumieniu, bo jak wiele razy już się okazało, naszym pojazdom nie robi to kompletnie żadnej różnicy i bardziej liczy się regularność serwisów, niż brand na opakowaniu ;).
 
@Triumphator to że coś jest z "zachodu" i drogie nie czyni tego produktu premium :) Różnicy nie zrobią te płyny nie dlatego, że samochodom wszystko jedno, tylko dlatego, że to podobna półka jakościowa.

@thebesciak125 napisałeś tak, jakbyśmy lali mieszankę nafty i ropy, by oszczędzić parę złotych. Przecież to są płyny spełniające normy, wypadające świetnie w testach i używane przez mnóstwo ludzi. Różnica w cenie wynika głównie z lokalnej produkcji - klient nie opłaca importu, oraz nie funduje olbrzymiej machiny marketingowej wielkich marek.
 
Last edited:

Attachments

  • 20221110_191432.jpg
    20221110_191432.jpg
    499,8 KB · Odwiedzin: 76
Back
Top