• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Jak układ szczelny to każdy płyn wytrzyma 3 lata. Organika ma dobre płyny i jak masz dopuszczenie dot 4 to możesz brać organika
 
też używam organiki DOT3 do hond 8gen idzie do układu hydraulicznego sprzęgła oraz układu hamulcowego, wymieniam co 2 lata i jest super, cena atrakcyjna
 
Płyn hamulcowy wymieniacie sami czy walicie ze swoim płynem na warsztat? W starych autach większego kłopotu nie widzę, natomiast w nowszych konstrukcjach gdzie jest ESP itd. podobno lepiej jest to zrobić maszyną pod ciśnieniem. Dodatkowo często jest potrzebny komputer, by odpalić procedurę serwisową.
 
Ja połączyłem jedno z drugim - kupiłem sprzęcik do ciśnieniowej wymiany.
 
@Mr.Wolf robię samemu, mam sprzęt do wymiany ciśnieniowej, zarąbista sprawa 😁.
images.jpeg

A w nowszych samochodach, jak brata A4, z resztą u siebie też w Mondeo teoretycznie mógł bym tak zrobić, kupujesz prostą kostkę na STN1170, kupujesz Car Scannera za parę złotych i w praktycznie każdym samochodzie odpalisz sobie sam procedurę odpowietrzania/wymiany płynu.

A ESP/ABS? Różnica taka, że w starych samochodach zaczynało się odpowietrzanie od najdalszego zacisku od pompy, w nowszych zaczyna się od najbliższego, wot cała filozofia :)
 
Albo raczej bardzo starych :p Mój B5FL z 2000r już ma ABS ESP ASR i w instrukcji jest typowo dla ABS - zacząć od najbliższego koła. Potem można kompem poprawić i puścić procedurę odpowietrzania pompy ABS.
 
Albo raczej bardzo starych
Zależy co przez to rozumieć 😁. Jak ostatnimi dniami myślałem sobie nad jakimś fajnym samochodem, który mógł bym sobie znowu kupić jako swoją garażową maskotkę, chodziły mi po głowie głównie samochody typu Astry G Coupe 2.0T, Hondy Prelude V 2.2, Subaru Forester 2.0T, czy powrotu do CLK500, tudzież S4 B6, dopiero po chwili zdałem sobie sprawę, że one mogą już mieć i ponad 20 lat, a nadal w moim umyśle są świeże i nadal z takim samym bananem na twarzy ugościł bym każdego z nich w garażu 😁.
 
Jak układ szczelny to każdy płyn wytrzyma 3 lata. Organika ma dobre płyny i jak masz dopuszczenie dot 4 to możesz brać organika

Myślę, że szczelny. Auto ma 5 lat i 40k przebiegu, ostatnia wymiana 2 lata temu jeszcze z pakietu przeglądów w ASO. Dla świętego spokoju chyba jednak wymienię. Jak tylko 1 litr wystarczy to cena dla mnie nie gra większej roli, mogę kupić Boscha ENV6 DOT5.1 bo dopłata niewielka a oficjalnie 3 lata trwałości. Niemniej Ogarnika LV ma tak dobre opinie, że może lepiej w nią pójść i wymieniać co 2 lata.
 
Groszowe koszta, polski produkt, świetnie wypadający w testach. Sam zalałem Organikę LV u siebie w ramach pakietu startowego i jest w porządku.
 
Jak to jest z terminem ważności fabrycznie zamkniętego płynu hamulcowego DOT4? Pytam, ponieważ znalazłem butelkę takowego płynu od Specola i po zdjęciu folii ze sreberkiem ujrzałem coś o konsystencji syropu/oleju silnikowego (temperatura około 0 stopni). Kilka lat ma na pewno, ale aż zdębiałem. Zawsze myślałem, że powinien mieć konsystencję przypominającą wodę.
 
Miałem do czynienia z DOT3 o konsystencji gluta, ale DOT4 wszystkie z jakimi się spotkałem, nawet otwarte już jakiś czas, miały konsystencję wody.
 
Wlałem dosłownie kapkę do zbiorniczka z płynem. Jest u mnie sitko zabezpieczające przed zanieczyszczeniami. Ta kapka potrzebowała dobrych parę minut zanim przedostała się przez sitko i zniknęła z moich oczu.
 
O kurde, ale bubel. Próbowałeś to zaraz jakoś odessać spowrotem?
 
Za kilka dni mam wymianę, więc nie będę pajacował. Wlałem tego dosłownie 15 ml, myślę, że auto nie wybuchnie. Spróbuję przelać do czegoś i nagrać film by pokazać konsystencję.
 
Podsyłam zdjęcie daty produkcji oraz link do filmu. Nie wiem czy da się to zauważyć, ale woda to to nie jest. Glut również nie, ale konsystencja wyraźnie olejowa.

 

Attachments

  • IMG_20230118_193357434_MFNR.jpg
    IMG_20230118_193357434_MFNR.jpg
    526,1 KB · Odwiedzin: 64
Płyn powinien być jak woda nie ma opcji by zrobiła się konsystencja oleju czy syropu jak to nazwałeś. Coś nie tak z nim. Ja w ogóle nie ufam produktom Specola.
 
Nawet płyn R3 miał wodnistą konsystencję. Coś jest chyba nie teges.
 
...a płyn chociażby firmowy TRW jest nawet tańszy od Specola...
 
Back
Top