• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Prawdopodobnie środek blokujący parafinę był zbyt późno dodany. Niestety te środki działają gdy paliwo nie jest mętne. Dolałem go gdy temp była około 15 stopni na minusie. Mam nauczkę na przyszłość. Teraz wiem że warto zapobiegać. Czyli wcześniej dolac i spać spokojnie.
 
Depresator jak i inne dodatki najlepiej wlewać podczas tankowania.

Ja np nie spodziewałem się takiego mrozu i olałem dodawanie depresatora. Myślę, że osobówka na tym paliwie co mam podziękowała by za współpracę. Ale jakoś to Renata przerobiła. Kilka ciężarówek stało na poboczu, a dwie nawet do popołudnia (wracałem tą samą drogą).
 
Ja dolałem później, a opisałem to bo może się komuś przydać. Wiem tylko tyle że corsolot jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Silnik zdrowy jak i osprzęt. Niestety jakoś paliw na stacjach jest wątpliwa, i to fakt.
 
Temperatura powietrza gdy wracałem z pracy wynosiła -10 stopni. Alfa odpaliła, oraz pokonała całe 10km drogi powrotnej bez najmniejszych problemów. :)

Teraz mam nauczkę, żeby zawsze założyć najgorszy wariant temperaturowy i zaopatrzyć się w doby depresator. Plus jest taki, że nie doszło do całkowitego unieruchomienia samochodu ;)
 
Teraz mam nauczkę, żeby zawsze założyć najgorszy wariant temperaturowy

To fakt. Temperatura w prognozach podawana jest z wysokości 2m, a zbiorniki paliwa są przy gruncie gdzie jest kilka stopni mniej.
Zawsze woziłem zapasowy filtr paliwa czy to w ciężarówce czy w osobówce. Ostatnie zimy i uśpiły moją zapobiegliwość.
 
z tymi depresatorami to obojętnie co lać ? czy są jakieś lepsze gorsze ?
 
To fakt. Temperatura w prognozach podawana jest z wysokości 2m, a zbiorniki paliwa są przy gruncie gdzie jest kilka stopni mniej.
Zawsze woziłem zapasowy filtr paliwa czy to w ciężarówce czy w osobówce. Ostatnie zimy i uśpiły moją zapobiegliwość.
Wymiana filtra paliwa na szybko pomoże?? Miałem diesla 6 lat temu i wtedy nie było takich cyrków jak teraz :D
 
Zamiast ogrzewać szybciej i prościej jest wymienić. O ile nie jest to Astra J. Tam ani ogrzać ani wymienić w drodze praktycznie nie możliwe.

Jakiego miałeś dizla 6 lat temu? To był już CR?
 
Golf 4 z nieśmiertelnym 1.9 tdi i śmigał super. Kupiony od rodzinki. Ale budowa go zaorała. Woził wszystko.
 
@wuwok, w porównaniu do sytuacji sprzed kilkunastu lat uważam, że jakość paliw jest dużo lepsza. Problemem jest to, że polska norma określa CFPP dla zimowego ON na -20 st. C i zapewne wszystkie ON ten parametr spełniają, a nie określa temperatury mętnienia ON, która jest niższa o ok 6-10 st. C i to wtedy rozpoczyna się proces krystalizacji zawartych w paliwie parafin, a tym samym utrudnienie jego przepływu. Większość dostawców stara się dostosować dostarczaną aktualnie partię paliwa do bieżących warunków pogodowych, ale często na stacjach pozostaje jeszcze paliwo z poprzedniej dostawy z CFPP - 20 st. C, a na innej stacji może już być dostarczone paliwo z CFPP -26, czy też -28 st. C, nieco droższe, bo przecież depresator kosztuje. Tak naprawdę to ta niska temperatura od kilku lat zimą w Polsce nieobecna sporo osób zaskoczyła, objawiając się problemami z rozruchem - paliwo, akumulator, jak też z trakcją - opony. Na szczęście zapowiadają ocieplenie i wszystko wróci do normy.
 
Pierwszy raz ujeżdżam Diesla, ale jak tylko pojawia -10 na horyzoncie (Pogoda&Radar, na 2 tyg do przodu), to wlatuje paliwo premium z niższymi temp blokady i mętnienia, najlepiej -32/-22.
Z tego co widzę wybor jest przynajmniej: CircleK MilesPlus (mam najbliżej i po drodze), Lotos Dynamic, Moya ON Power.

Pozdrawiam,
 
-16, zwykły ON Shell fuelsafe + ar6900d-max i zapalił od strzała ale tutaj raczej nie powinno być zdziwienia.

Na Podlasiu poniżej -30, tam to musiało być wesoło wśród właścicieli diesli :oops:
 
XP 1.6 HDi -28 nie dała rady odpalić.
Przy -18 od strzała. (ON z Auchan)
 
a wystarczy diesel skyyd. kupilem z 6 lat temu 2 litrowe butle i jak takie mrozy to dolewam

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
XP 1.6 HDi -28 nie dała rady odpalić.
Przy -18 od strzała. (ON z Auchan)
-28 to już baardzo niska temperatura jak na zwykły olej napędowy. Na niektórych "Arktycznych" Które są do -28 mógłby wystąpić już problem
 
Mam 2 garaże, Jeden na 2 samochody [wiata] i drugi w domu ogrzewany na motocykl. Wniosek wyciągnąłem jeden. Jak temp będzie oscylować przy -17 stopni to wjazd go garażu grzanego. To pozwoli uniknąć problemów.
 
Ja zastanawiam się nad dołożeniem podgrzewacza przepływowego paliwa. Diesle z tym wynalazkiem mają o wiele mniej problemów z odpaleniem na mrozie. Dieslem pewnie parę lat pojeżdżę, a nie mam ochoty na powtórkę z wczoraj.
 
Szkoda, że do tego testu nie wziął Lotosa. Ja jeżdżę na Dynamic-u i złego słowa nie powiem.
 
CircleK bierze paliwo od Lotos, prawdopodobnie dynamic zimą jest bez biododatkow, więc to samo.
 
Back
Top