• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Stacja paliw MZA przy Włościańskiej od grudnia oferuje tylko paliwo arktyczne -35° B0. I mimo to jest tańsza niż okoliczne koncernowe. Paliwo z Orlen.
Te podgrzewacze z allegro coś tam pomagają, ale przy tęgim mrozie /-30°/ może i tak być problem.
 
A ja tak się zastanawiam, pytanie do tych, co mają Diesla - nie myśleliście o jakichś systemach podgrzewania filtra, czy układu paliwowego? Chyba istnieją takie rzeczy? Gdzieś słyszałem o takich patentach i nie było wymagane podpięcie do sieci, tylko prąd idzie na grzałkę z aku.

Ja do końca życia nie zapomnę, jak laaaata temu na jakimś forum przeczytałem, że w Audi 80 1.9Tdi jeden z użytkowników przed porannym rozruchem, podgrzewa palnikiem ręcznym [tym na gaz od zapalniczek] miskę olejową...
Miałem zakładać podgrzewacz paliwa. Ale po zastanowieniu się wolę tankować lepsze paliwo. Będę na wiosnę zakładać podgrzewacz plynu chłodnicy, krótki obieg. Wkurza mnie szybkość grzania diesla 😁
 
Akumulatora, na przekaźnik. Koszt około 120 zł na Aledrogo. Założenie banalne z tym że mając garaż ogrzewany będę się nim posiłkować w duże mrozy.
 
Przerabiałem temat, przy parkowaniu auta pod chmurką, system jest zupełnie niewydajny i nie powoduje istotnego skrócenia czasu nagrzewania :( O ile sam płyn chłodniczy ma szansę się rozgrzać, o tyle rozgrzanie 150kg żeliwa i aluminium to cięższa sprawa. A zimny silnik będzie błyskawicznie płyn wychładzał, inna sprawa to konieczna moc takiej grzałki, obciążenie alternatora oraz czas działania, który sprawia, że całość staje się nieopłacalna.
 
W Skandynawii takie grzałki są bardzo często spotykane, ale wyłącznie podpinane do sieci. Taka zasilana z akumulatora to za dużo nie podgrzeje.
 
Stacja paliw MZA przy Włościańskiej od grudnia oferuje tylko paliwo arktyczne -35° B0. I mimo to jest tańsza niż okoliczne koncernowe. Paliwo z Orlen.
Te podgrzewacze z allegro coś tam pomagają, ale przy tęgim mrozie /-30°/ może i tak być problem.
Na moim MPK, według zapewnień mailowych nie mają B0, ale może prawda jest inna ;) i trzeba będzie zapytać na stacji, bo przecież autobusiki stoją na zewnątrz.

Ja grzałki filtra w dieslu nie mam. Wiadomo, zawsze lepiej jest mieć niż nie mieć, ale czy ma to jakąś wydajność w stosunku do całego paliwa w baku - spotykało się diesle które przejechały parę km na trasie i stawały, być może od parafiny.

Ja mam grzałkę PTC w nawiewie, fajnie grzeje jak się ruszy autem bo w moment ciepłe powietrze leci, ale żeby odmrozić szybę szybko podczas postoju to ciężko w moim dieslu - największy minus.
 
Ja mam w Lagunie grzałkę płynu Defa. Nie miałem okazji przetestować, bo nie mam garażu.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Dlatego, że grzałka podłączana do sieci, może mieć moc 2000-2500W. Do tego montujemy dedykowaną pompkę, która zapewni obieg płynu w układzie i zapobiegnie miejscowemu gotowaniu się płynu. W takim rozwiązaniu można ustawić termostat, który zacznie grzać powiedzmy godzinę przed uruchomieniem silnika, wtedy to ma sens.

Grzałka o mocy ~800W* która załącza się w momencie uruchomienia samochodu skróci Ci czas nagrzewania samochodu powiedzmy o 2 minuty powodując bardzo duże obciążenie elektryczne.

*(to i tak ~60% maksymalnej mocy alternatora , który musi jeszcze naładować akumulator, zasilić systemy samochodu etc. podczas normalnej jazdy alternator nie pracuje z mocą maksymalną)
 
Dziś zatankowałem najtańsze ON i dodałem Kleen flo niebieski + AR6900. Mają mrozy przyjść, ciekaw jestem czy znów filtr zatka parafina.
 
@wuwok Zależy gdzie mieszkasz najniższe temperatury mają być na wschodzie polski.
 
Jednym z lepszych i niedocenianych jest skydd, leją to do ciężarówek na Skandynawii. Mam na testy zobaczymy jak wyjdzie
 
Jednym z lepszych i niedocenianych jest skydd, leją to do ciężarówek na Skandynawii. Mam na testy zobaczymy jak wyjdzie
Zgadzam się , od wielu lat stosuję zaczynam jak tylko zbliża się zima nigdy mnie nie zawiódł , zdarzało się że mrozy zastały mnie na paliwie przejściowym + skydd i też było ok.
 
Miałem zakładać podgrzewacz paliwa. Ale po zastanowieniu się wolę tankować lepsze paliwo. Będę na wiosnę zakładać podgrzewacz plynu chłodnicy, krótki obieg. Wkurza mnie szybkość grzania diesla 😁

Jest sens?



1.9TDI-PD
-17 na dworzu, zmrożony na kość bo 3 dni stał nieruszany, a była ta fala mrozów wtedy.

Wideo jest podzielone na trzy części po 10 sekund.
[Pierwsza cześć to nie hałas zamrożonego 1.9 tylko kupa narzędzi na gołej podłodze samochodu tak skacze] :cool:



Olej i chłodniczy grzeje się szybko i to na postoju na obrotach 840. Wystarczy kilka minut jazdy i w nawiewów leci ciepło
Widać na filmiku czas i temperaturę, samochód stał ciągle na jałowych.

Warto się w grzałki bawić jak tam zaraz jest kilkadziesiąt stopni i w środku ciepło, a sprawny termostat zadba o silnik?
 
Zrezygnowałem, a u mnie w pamiętny dzień klęski Corsy było -26 stopni. Mam sprawny samochód więc -15-17 nie problem. Będę tankować arktyczne paliwo lub dodatki lać w zimę. Za późno zareagowałem na mrozy-dodany dodatek. Diesla nie miałem od 6 lat więc odwykłem :D
 
Dokładnie tak, zima = arktyczny diesel.
Niestety trzeba wpisać w różnicę kosztów benzyna/gaz/diesel..

Pozdrawiam,
 
@STREAM-HD

U mnie w 2.0 hdi przy takich temperaturach to rozgrzać auto w porannym korku to porażka, te silniki znane są z tego że latają na niskich temperaturach.

Jeśli chodzi o ogrzewanie to ciepłe powietrze mam już po ok 1-2 min jazdy, więc pewnie jakieś dogrzewanie jest, oczywiście skuteczność pewnie zależy od aktualnego zapotrzebowania na prąd, jak jest za duże to i nagrzewnica mniej prądu dostanie.
 
Jednym z lepszych i niedocenianych jest skydd, leją to do ciężarówek na Skandynawii. Mam na testy zobaczymy jak wyjdzie
Było już przytaczane, że nieznacznie obniża temp. mętnienia. Owszem działa pozytywnie, ale arktycznego ON ze zwykłego zimowego nie zrobi...
 
Dzisiaj trochę mnie zmroziła cena Arktycznego na Circle: +47gr w stosunku do zwykłego ON. Po nowym roku tankowałem u nich zdecydowanie taniej. Zobaczymy jak na Lotos będzie, jak będę przejeżdżał.
 
Jak nie mieszkasz na ścianie wschodniej czy w górach to chyba nie ma potrzeby lać arktycznego paliwa +47gr ;)
 
Back
Top