• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Jacy uczynni ludzie mieszkają w tym moim Toruniu

Dobrze że zatankowałem przed mrozami ten jasny diesel (arktyczny bez biododatkow).
 
Ja zastanawiam się nad dołożeniem podgrzewacza przepływowego paliwa. Diesle z tym wynalazkiem mają o wiele mniej problemów z odpaleniem na mrozie. Dieslem pewnie parę lat pojeżdżę, a nie mam ochoty na powtórkę z wczoraj.
Mam auto z podgrzewaczem, przy -20 na najtanszym ON z auchana auto normalnie odpaliło, ale jechało się marnie, dopiero po 20-30km, powiedziałbym że zaczęło jechać normalnie... Także jakąś rewelką bym tego nie nazwał.
 
Panowie przy takich temperaturach (u mnie było -27 w poprzednią noc) tylko dodanie depresatora pomaga. Tylko należy pamiętać, że depresator musi być zalany najlepiej w dodatniej temperaturze i wymieszany. Ja zamawiam na firmę olej napędowy B0 (B zero -czyli bez Bio), z aktualnej dostawy miał na papierze - 28 zatkanie filtra. Dolalem w piątek wieczorem KleenFlo tego w niebieskiej butelce, w dawce 200 ml/100l do wszystkich pojazdów, i dzięki temu sprzęty odpaliły i jeździły przez 2 dni. Ale mimo tego webasta w ciężarówkach miały problem (najprawdopodobniej przewody o małej średnicy, i tam stare paliwo bez depresatora).
 
KleenFlo ten w niebieskiej butelce czym się różni od tego zielonego? niby to samo maja robić. Ja dodałem tego zielonego ale przy -10 i chyba mam winnego. Swoja opóźnioną reakcje :D
 
Ten niebieski (antyżel) ma bogatszy skład, ale też używałem zielonego bo mi jeszcze zostało - taki klasyk. W wątku o dodatkach kiedyś było o tym, są tam karty msds.
 
jako ciekawostka
mam przed sobą świadectwo jakości ON ze stacji
temperatura CFPP wymagana -20°C wynik badania -28°C OK
natomiast temperatura mętnienia według normy nie jest wymagana ale jest wynik badania i tam jest -8°C
tak sobie myślę że to są duże różnice i takie paliwo z -28°C to takie super nie jest wystarczy -10°C przez weekend i w poniedziałek rano mamy problem 🤔 a sprzedawca co Pan chce ja mam super paliwo no proszę do -28°C wytrzymuje
 
To nie do końca tak... Przy -8 pojawią się pierwsze kryształki parafiny, ale nie będzie ich aż tyle, aby spowodowało to problemy z odpaleniem.
 
Szkoda, że temperatura mętnienia nie jest normowana, dla mnie również -8*C to dosyć wysoka temperatura, a przy gruncie może być niżej rano.

@Jones jaka to stacja i czy był to ON B0 bez dodatku biokomponentów?
 
rozumiem że przy -8°C pojawiają się pierwsze parafiny a co przy -16°C będzie ?
to badanie to z teraz nie wiem jakie było wcześniej jak wyskoczyło u mnie -18
to mała stacja dostarcza im paliwo Orlen myslicie że w rozlewni tak mieszają że jak idzie na ich stacje to dają lepsze
nie wiem co za ON na dystrybutorze jest oznaczenia B7
 
Ja miałem paliwo o temperaturze zatkania filtra -20°C a samochód odpalił przy -26 (za 4 razem i z wyrzuceniem błędu, ale jednak) więc uwierz mi, że -16 to żaden problem dla sprawnego silnika diesla, zasilanego paliwem zimowym
 
B0 nie jest dostępny na stacjach sieciowych, poza CircleK - arktyczny. Natomiast jest do kupienia na bazach paliwowych, i właściciele mniejszych stacji oraz do hurtu mogą go nabyć. Jednak większość bierze B7.(7%udział bio) bo jest tańsza.
 
Witam. Mieszkam w Suwałkach i jakiś czas temu była u nas ta bestia ze wschodu. Do swojego busa forda Transita leje od dawien dawna na Circle k miles plus cały rok w trasie jak jestem to albo circle k albo lotos dynamik . Na przełomie listopada i grudnia co roku pierwsze rzuty arktycznej ropy przyjeżdżają do suwalskiego cpnu .Duży mróz podczas tej bestii był przez ok 5 dób najniżej było -32 potem po około -25 ostatnia noc bestii to -15. Wyjąłem akumulator na te 5 dób bus stał pod chmurką . Zaniosłem akumulator w południe 6 dnia było ok -8.
Bus odpalił pochodził kulawo z minutkę zapaliłem dwa fajki i pojechałem. Dlaczego pisze ten post jezdząc osobowy autem co ok 12 h musiałem mieć jedno auto na chodzie a że benzyna więc obaw jakoś nie było ale przezornego pan Bóg strzeże.
Widziałem masę aut stojący na poboczach przystankach autobusowych domyślam się większości przypadków to zamarznięta ropa.
Pod blokiem też sporo somsiadów suszareczką grzało filtry paliwa ale zazwyczaj nic nie dało odpali pochodzi i zgaśnie i tak w kółko.
Konkluzja nowy filtr paliwa przed zimą i tankowac arktyczną rope od początku grudnia tyle i tylko tyle .Oczywiście dotyczy to ludzi któzy mieszkają w takich regionach jak ja bo mieszkając na zachodzie polski pewnie można jakoś sie prześlizgać i przeżyć.
 
Wasze wpisy coraz bardziej przekonują mnie do Arktycznego z CircleK . W sumie po co alpejskie kombinacje jak wleje to paliwo i powinno być ok.
 
@wuwok, oleju napędowego arktycznego staram się używać od dawna. Olej ten oferują stacje producenta czyli Lotos oraz CircleK. Czasem jest też oferowany na niektórych stacjach prowadzonych przez zakłady komunikacji miejskiej np. MZA w Warszawie. Ostatnio najczęściej tankuję we czwartki na Shellu V-power Diesel, a tu głównie mają ON z Orlenu, ostatnio tankowany wg. karty miał CFPP -26 st. C. W tym przypadku dolewam depresator Mannol Winter Diesel. I nigdy żaden z użytkowanych samochodów z silnikiem diesla zimą mnie nie zawiódł.
 
B0 nie jest dostępny na stacjach sieciowych, poza CircleK - arktyczny. Natomiast jest do kupienia na bazach paliwowych, i właściciele mniejszych stacji oraz do hurtu mogą go nabyć. Jednak większość bierze B7.(7%udział bio) bo jest tańsza.
Circle K Miles Plus też ma B7 na dystrybutorze. Tankowałem w różnych miejscach Polski.

Pozdrawiam,
 
B0 zawiera się w B7. Nie ma potrzeby zmieniać oznaczenia na dystrybutorze nawet jeśli byłoby to faktyczne B0.
 
A ja tak się zastanawiam, pytanie do tych, co mają Diesla - nie myśleliście o jakichś systemach podgrzewania filtra, czy układu paliwowego? Chyba istnieją takie rzeczy? Gdzieś słyszałem o takich patentach i nie było wymagane podpięcie do sieci, tylko prąd idzie na grzałkę z aku.

Ja do końca życia nie zapomnę, jak laaaata temu na jakimś forum przeczytałem, że w Audi 80 1.9Tdi jeden z użytkowników przed porannym rozruchem, podgrzewa palnikiem ręcznym [tym na gaz od zapalniczek] miskę olejową...
 
Dzisiejsze diesle nie mają już takich problemów z uruchamianiem na mrozie. Tylko potrzebna jest odpowiednia jakość paliwa i auto chodzi. Podgrzewacze jakieś tam są i 1.6HDi i w astrze j 1.7. Jak to wydajne jest to nie wiem. Przewody elektryczne do tych podgrzewaczy nie są jakieś grube więc mocy nie spodziewam się tam wiele ale coś tam pewnie to działa.
 
Back
Top