• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Chciałem pojeździć jakiś czas bez BIO + temperatura jednak u mnie na południu spadała do tych -20 rano. Nie wiem jak będzie teraz. Ot tak dla testu Arktyczny zatankowałem.
 
Ropa z auchan + skydd= tanio i efektywnie. do -25 na pewno masz spokój
 
Nie mam akurat przekonania do tego typu produktów, bo moje paliwa mają słaby parametr mętnienia i jak pisałem głównie zależało mi żeby pojeździć bez BIO.
 
Ja wlałem ropy przy markecie za 4.57 i to poczucie taniej jazdy 😁 Ciekawe jakie spalanie na niej uzyskam. Aktualnie mam dziwnie niskie. Tankuje do pełna, liczę fizyczne litry paliwa.
 
@alexaa jeżeli mnie oczy nie mylą, nawet miles z circle ma b7, także tylko w lotosie nadzieja ale na śląsku b.mało tych stacji, dlatego wole depresator skydda + mannol 9930 i ropka z Craba ;]
 
@alexaa jeżeli mnie oczy nie mylą, nawet miles z circle ma b7, także tylko w lotosie nadzieja ale na śląsku b.mało tych stacji, dlatego wole depresator skydda + mannol 9930 i ropka z Craba ;]
Chyba ma jednak B0
Post automatically merged:

Ja wlałem ropy przy markecie za 4.57 i to poczucie taniej jazdy 😁 Ciekawe jakie spalanie na niej uzyskam. Aktualnie mam dziwnie niskie. Tankuje do pełna, liczę fizyczne litry paliwa.
Ja dziś w promce na shell premium za 4,54 :)
 
Trzeba by w kartę na stacji zerknąć. Jak pisałem to, że na dystrybutorze jest B7 nie oznacza, że musi być 7% bio tylko może być do 7%.


To fragmety kart paliw (normal vs premium) zamieszczonych na forum przez @plywak w innym wątku
Xu4kzdt.jpg
 
Last edited:
u u mnie jak pisałem na dystrybutorze też jest B7 a na świadectwie w rubryce z FAME 0,05 o_O
to co mam rozumiec że tam jest B0 ?
jak by co metoda badania PN-EN 14078:2014-06
 
Głowy nie dam i może ktoś mnie poprawi ale na moje kulawe oko taki zapis to paliwo B0

1612601307365.png



Paliwo B0 powinno różnić się "na oko" kolorem. Nie jest takie żółte jak B7
 
Filtr paliwa jest pierwszym podejrzanym, ale przecież byle sitko, pompka czy inne utrudnienie przepływu też może stać się zarodkiem wytrącenia parafiny.

Pozdrawiam,
 
Ropa z Auchan = Orlen ON.
Ok ale są jeszcze gatunki oleju napędowego Orlen. I nie mam ty na myśli verva czy efecta tylko:

· olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek B o CFPP nie wyższej niż 0 oC

· olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek D o CFPP nie wyższej niż -10 oC

· olej napędowy Ekodiesel ULTRA gatunek F o CFPP nie wyższej niż -20 oC

· olej napędowy Ekodiesel ULTRA klasy 2 o CFPP nie wyższej niż -32 oC i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22 oC
 
No i wczoraj -12* i moje 2.0dci z podgrzewaczem filtra nigdzie nie pojechało.... Ach ta tania ropka z auchana...
Nie dodajesz niczego do paliwa? Ja nauczony dodaję. A odnośnie ON, trochę dziwne że teraz paliwo marznie przy -12.
 
Już przy -12 parafina zatkała podgrzewany filtr? Bardzo to dziwne
Nie dodajesz niczego do paliwa? Ja nauczony dodaję. A odnośnie ON, trochę dziwne że teraz paliwo marznie przy -12.
Nie wiem jaka temp. była w nocy, taką zastałem przy odpalaniu w południe. Żeby filtr się grzał musi chodzić silnik, a żeby chodził silnik musi mieć paliwo... Po odpaleniu +/- 30 sek i gasł, po 4 próbie na dodatek jeszcze coś głośno strzeliło pod maska więc odpuściłem temat...
Przy -20 to samo paliwo, tylko przy pełnym baku (2 dni przed mrozami zatankowałem), nie radziło sobie najlepiej, pisałem już tutaj o tym wcześniej
Mam auto z podgrzewaczem, przy -20 na najtanszym ON z auchana auto normalnie odpaliło, ale jechało się marnie, dopiero po 20-30km, powiedziałbym że zaczęło jechać normalnie... Także jakąś rewelką bym tego nie nazwał.
Myślałem że skoro przetrwało -20 to -12 nie zrobi większego wrażenia na tym paliwie...

Niczego nie dodawałem bo nigdy nie było potrzeby, wcześniej tankowałem na stacji znajomego lub shellu i nigdy nie było problemu, ale od prawie roku, tankuje na "oszołomie" (swojego czasu blisko 50gr/l taniej było), a żeby było śmieszniej, w baku miałem ok. 20L ON i miałem przygotowane 30L ON w bańce o temp. ok. 15*. Chwilę przed tankowaniem ojciec powiedział żebym sobie dolał benzyny bo on u siebie dolewał więc dodałem 0,5l benzyny. Celowo trzymałem w "ciepłym" żeby chwile przed wyjazdem nalać, co też zrobiłem ale widocznie było już i tak za późno, żeby zatankować musiałem przestawić samochód, może jakbym nalał przed pierwszym odpaleniem to benzyna załatwiła by temat parafiny.

W sobotę planuje zmienić filtr i zobaczyć co to strzeliło, ale prognoza pogody nie jest za ciekawa, więc samo się nie naprawi.
 
No i wczoraj -12* i moje 2.0dci z podgrzewaczem filtra nigdzie nie pojechało.... Ach ta tania ropka z auchana...
no ok, wyciąłeś tylko fragment z "ropka z auchana". Wcześniej pisałem, że do tego dodaje skydd skandynawski na mróz, żeby nie pluło parafiną oraz mannol 9930 jako polepszenie smarności. W nocy -15, rano -8 i bez zająknięcia odpalił i jeździł. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
 
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
~3lata temu profilaktycznie, ale u mnie filtry paliwa się nie brudzą. Paliwo zazwyczaj kupuję "hurtem" po 300-400L (ON), a nalewam przez pompę z 2 filtrami i sitko.

no ok, wyciąłeś tylko fragment z "ropka z auchana".
Celowo wyciąłem resztę, bo u mnie była sama bez dodatków, nigdy wcześniej mi ropa nie "zamarzła".
 
Back
Top