• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Właśnie dostałem telefon że auto już jeździ, "samo" się naprawiło.

Kiedyś nie było dodatków to się lało benzynę, nie od wczoraj mam diesle ale nigdy nic nie dolewałem, ale nigdy też nie tankowałem wcześniej na auchan, może dostali jakieś "słabsze" paliwo, nie wiem.

Jakiś dodatek konkretny polecacie? Bo ten skydd jest za ~60zł/L na allegro.
Cenowo na alledrogo wypadał dobrze Kleen Flo.
Ewentualnie kuknij na stacjach Orlenu bo tam również robili wyprzedaże Skydda (1 L po ok 8 zł, długa data ważności). To w ramach pewnie czyszczenia magazynów i niektórych olei. Sam obecnie dolewam systematycznie Skydda (zrobiłem zapasy).
Na alledrogo lepiej wychodzi kupić 2 x 0,5 L Skydda, bo to w sumie wyjdzie na ok. 1000 L ON.
 
8zł za 1l? ktoś się nie pomylił? na alledrogo obecnie po 30+ zł za litr, 0.5 w granicach 17~
 
8zł za 1l? ktoś się nie pomylił? na alledrogo obecnie po 30+ zł za litr, 0.5 w granicach 17~
Nie pomylił. Po prostu niektóre smary, dodatki, płyny były przecenione i miały takie śmieszne ceny. To samo było z olejami gdzie litrówki 0w40 czy 0w30 były po 12 zł.
Skydd 0,5 L był za ok 5,5 zł. U mnie na stacjach jeszcze w tamtym tygodniu go widziałem.
 
Jak ja się cieszę, że już nie mam diesla. Nie musze obserwować pogody na 2 tygodnie do przodu, nie muszę wozić ze sobą suszarki. Po uruchomieniu po 7 minutach mam ciepełko w kabinie jak przy kominku.
Ale pamiętam, jak kiedyś miałem problem z filtrem paliwa w dieslu. Kupilem polecany na forum marki auta, ale w trakcie pierwszej zimy szybko go wymieniłem na jakiś noname i nie miałem już problemów z zatykającym się parafiną filtrem. Ten filtr to był knecht. U mnie się nie spisał.
 
A ja powiem że pomimo całej zabawy z dieslem jestem zadolony. W ciągu roku zrobię Corsą około 18 tyś km i to spalanie. Teraz 5.3l ON, gdzie Żonki gulf spalanie ma 8.8l. Przy jej jeździe zbiornik ma na 2 miesiące. Ja znów wolę niedogodności.. Bo nadrabiam ekonomiką.
 
Ja z kolei chętnie bym się na benzynkę zamienił, ale ekonomicznie by mnie to pożarło ;) Z tą parafiną to w moim przypadku są dwa trzy razy w roku, gdzie trzeba na to uważać, cała reszta jest bezproblemowa. Zaraz jadę na stację kupić dyspergator, żeby mieć sobie w garażu i dodać w wypadku takiej potrzeby.
 
Kupilem polecany na forum marki auta, ale w trakcie pierwszej zimy szybko go wymieniłem na jakiś noname i nie miałem już problemów z zatykającym się parafiną filtrem. Ten filtr to był knecht. U mnie się nie spisał

Zastanów się dlaczego tak było.
Na moje oko to ten no name filtrował paliwo jak durszlak 😉
 
Ten noname jeździ nadal już od kilku lat, bo auto w jest teraz w posiadaniu mojego taty. Filtr spełnia normy, auto jeździ. Bez domysłów :)
 
Last edited by a moderator:
Zwyczajnie miałeś w baku paliwo bez dodatku antyfrost ibzrbika się parafina, a dobry filtr zatrzymał kryształki.
Kupuj no name , niebawem zmienisz pompę i wtryskiwacze które się uszkodzą, tam jest w końcu 1000 bar !

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
2000 bar, a nawet więcej
W najnowszych owszem , więc najmniejszy nano syfek załatwi pompę, zaworki, końcówkę wtryskiwacza.

Tak mialem w 1,9 dCi , filtr sobie żył własnym życiem , tankowałem na Auchan bo tanio niby orlenowskie , gdy dostał czkawki otworzyłem filtr i tam czarny wielki glut mazutu , a na dnie złoto , Mazur w listwie , pompie, złoto w baku .
Kosztowało mnie to trochę .
Filtr paliwa w dieslu wymienia się co rok na jesień

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Zwyczajnie miałeś w baku paliwo bez dodatku antyfrost ibzrbika się parafina, a dobry filtr zatrzymał kryształki.
Kupuj no name , niebawem zmienisz pompę i wtryskiwacze które się uszkodzą, tam jest w końcu 1000 bar !

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Dlatego ja już się nie bawię w diesle.
 
Przesadzacie, ja od lat śmigam mocnymi dieslami i następny też będzie diesel. Po prostu jak zbliżają się mrozy to jedziecie na CircleK i tankujecie arktyczny. Nawet Suwałki to nie Irkuck. Tu - 49 stopni nie będzie. To pierwsza zima od 5 lat gdzie jest tyle na minusie i tak długo.
 
W Fordzie 1.6 tdci po lifcie filtr to cała puszka z podgrzewaczem (?) i spustem do odwadniania. Wymiana co 50 tys. km. Wymienia się całość. Koszt filtra to jakieś 150 - 200 PLN. A dowiedziałem się o tym jak po 60 tys km przy -10C auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny przy przyspieszaniu ;)
A circle zatankowalem ostatnio dla zabawy- 5,25 zł za 1L ...
 
W Fordzie 1.6 tdci po lifcie filtr to cała puszka z podgrzewaczem (?) i spustem do odwadniania. Wymiana co 50 tys. km. Wymienia się całość. Koszt filtra to jakieś 150 - 200 PLN. A dowiedziałem się o tym jak po 60 tys km przy -10C auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny przy przyspieszaniu ;)
A circle zatankowalem ostatnio dla zabawy- 5,25 zł za 1L ...
Nie pisałem, żeby jeździć cały czas...
A ceny niestety biorą się stąd:
 

Attachments

  • Screenshot_20210209_210448_com.opera.browser.jpg
    Screenshot_20210209_210448_com.opera.browser.jpg
    424 KB · Odwiedzin: 181
Nie pisałem, żeby jeździć cały czas...
A ceny niestety biorą się stąd:
Dla tego dla zabawy, bo zwykły po 4.60-70 też działa ;). nie siedzę w strukturze haraczownictwa podatkowego ale netto to różnica 26 gr na litrze a na dystrybutorze to wyszło jak wyszło - dla zabawy ;)
 
Wwa i okolice na Circle K dopłata do arktyka około 40 groszy
Założyłem kartę klienta i ciągle coś wpada a to paliwko taniej 10-15gr, a to myjnia gratis.
z 40 groszy brutto różnicy robi się 25-30, czyli mniej niż 26 netto

Pozdrawiam,
 
Na Lotos, Arktyczny taniej niż na Circle, czyli +25gr/l w stosunku do zwykłego ON. Zabawa, zabawą, czysty ON bez BIO przelany przez układ paliwowy i można wracać w okolicach marca do zwykłego ON z ukochanym BIO. Circle potwierdziło, że przywożą do końca lutego Arktyczny, więc Lotos podobnie.
 
Ale przecież w hurcie jest różnica (na dzisiaj) 33 groszy brutto. To czemu się dziwicie? Arktyk to nie sama B0, dużo siuwaksu ma dorzucone do B0. Weźcie pod uwagę, że oni do tego co mają z Lotosu jeszcze dodają swoje dodatki.
To musi kosztować. Z drugiej strony tankując 100l przepłacasz 40 zł ? Czy to dużo za brak problemów?
 
Back
Top