• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

Ale przecież w hurcie jest różnica (na dzisiaj) 33 groszy brutto. To czemu się dziwicie? Arktyk to nie sama B0, dużo siuwaksu ma dorzucone do B0. Weźcie pod uwagę, że oni do tego co mają z Lotosu jeszcze dodają swoje dodatki.
To musi kosztować. Z drugiej strony tankując 100l przepłacasz 40 zł ? Czy to dużo za brak problemów?
zależy jak na to patrzeć, w tej cenie możesz mieć dodatek mannola i skydd jako depresator na 1000l paliwa. Działa tak samo jak nie lepiej- jedyny minus, że raz na tankowanie używasz strzykawki :D
 
Mam pytanie odnośnie lotos dynamic diesel: czy obecnie na każdej stacji lotosu zatankuje teraz ON arktyczny bez dodatków bio czy to już zależy od konkretnej stacji co do niej przywożą?
 
Trzeba pytać na stacji, ale śledząc media społecznościowe Lotos/Circle na każdej stacji powinien być - na FB deklarował Lotos że mają.
 
Ale tak w ogóle to o co chodzi? Przyszło na 3 noce -15 stopni i połowa fur nie odpala, że tak tu grubo lecicie z arktycznym i dodatkami?
 
@STREAM-HD w moim przypadku na zwykłym paliwie bez dodatków odpala do -25°C. Co prawda takie odpalanie to droga przez mękę, więc lepiej coś kupić i mieć spokój
 
Mi przy - 26 odpalił i po 5km zgasł. Wolę lać środki profilaktycznie niż mieć problem z samochodem podczas jazdy do pracy. Do - 20 było ok.
 
Myślę, że w większości wypadków każde paliwo premium by się sprawdziło (pomijam przypadki poniżej -30), czy to Orlen, BP czy inny Shell. Jak ktoś ma dostęp do stacji BP/Shell to w czwartki można tankować premium w cenie zwykłego i odpadnie dodatkowy koszt.
 
Przed chwilą zatankowalem Renatę na E100. Paliwo ponoć do -27st. Chciałem dokupić depresator ale niestety brak takiego wynalazku w sklepie.

To ma być ostatni mroźny weekend. Damy radę 😁
 
Przesadzacie, ja od lat śmigam mocnymi dieslami i następny też będzie diesel. Po prostu jak zbliżają się mrozy to jedziecie na CircleK i tankujecie arktyczny. Nawet Suwałki to nie Irkuck. Tu - 49 stopni nie będzie. To pierwsza zima od 5 lat gdzie jest tyle na minusie i tak długo.
Diesel to przeżytek ! Kopciuch i klekot.
Po 3 dieslach jest mały 1,5 , jest miła cisza po odpaleniu, spala nie dużo od 4,1- 7,5 i nie martwię się o mrozy.
A następny będzie nie długo ... majstersztyk 2,0 Bena 212 koni, z mechanicznie napędzanym turbo co daje 350 Nm już od 1200 obr !!!
Mercedes CLA 250 .
Żaden diesel takich parametrów nie osiągnie , a spalanie ? 4,5-6,5 .
Przyspieszenie 6,5
Dziękuję .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Filtr paliwa w dieslu wymienia się co rok na jesień
Święte słowa. Robię tak od ponad 10 lat jak jeżdżę dieselami i nigdy nie miałem żadnego problemu z paliwem zimą, a leję zwykły ON i nie dodaję żadnych depresatorów. Najniższa temperatura przy której odpalałem to -27 i bez najmniejszego problemu silnik odpalił i dowiózł mnie do roboty.
 
@gopiter drugie auto u mnie to passat 1.9 avb, filtr wymieniany na jesień, w życiu nie widział paliwa premium ani żadnego dodatku i ostatnio przy -25 od strzała. Panowie nie przesadzajcie bo więcej będziecie niedługo wydawać na siuwaksy niż ON. 😂
 
Ja wymieniałem w jesień filtr i paliwo zamarzło. Więc albo macie lepsze paliwo, cieplej lubi jednak, to nie to.
 
Last edited:
Ja wymieniałem w jesień filtr i paliwo zamarzło. Więc albo macie lepsze paliwo, ciepłej lubi jednak to nie to.
W mojej Insigni na orlenowskim przy -18 nie odpaliłem .
Na Lotos Dynamics -22 palił od strzała.
P.s. ciekawe przy jakim mrozie nie odpalę Hondę 1,5 benzyna ?
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Czytałem na forum Insignia jak zachwalałeś diesle. Więc możesz znów wrócić z powrotem w raniona klekota 😁 kolejna sprawa to kolega ma Astrę 1.4 na turbinie... I spalanie książkowe a realne to 2 różne bajki 😁
 
Mam pytanie odnośnie lotos dynamic diesel: czy obecnie na każdej stacji lotosu zatankuje teraz ON arktyczny bez dodatków bio czy to już zależy od konkretnej stacji co do niej przywożą?
Ponoć deklarują, że mają ON arktyczny, ale masz prawo do wglądu karty dostawy paliwa. Cirlcle K bierze paliwo od Lotosu, zatem powinni mieć ten sam ON plus ichniejsze dodatki,
 
Diesel to przeżytek ! Kopciuch i klekot.
Po 3 dieslach jest mały 1,5 , jest miła cisza po odpaleniu, spala nie dużo od 4,1- 7,5 i nie martwię się o mrozy.
A następny będzie nie długo ... majstersztyk 2,0 Bena 212 koni, z mechanicznie napędzanym turbo co daje 350 Nm już od 1200 obr !!!
Mercedes CLA 250 .
Żaden diesel takich parametrów nie osiągnie , a spalanie ? 4,5-6,5 .
Przyspieszenie 6,5
Dziękuję .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Spoko, dla Ciebie 350 Nm to dużo?
 
Fizyki nie oszukasz, podobny silnik diesel/benz zawsze będzie eksploatacyjnie tańszy w postaci diesla, chyba że dysproporcja cenowa jest znaczna. (mówimy o max 8-10 letnim aucie)
 
Back
Top