• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 368
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 499
Jak spuszczam olej to auto stoi 1-1.5 z odkręconym korkiem. A dodatkowo w otwór wkładam knot od świecy. Spokojnie wyciąga jeszcze pół szklanki starego oleju który jest na dnie miski olejowej.
Do tego wysysam olej z miejsca gdzie wkłada się filtr oleju.
 
Ja ostatnio wysysarką Marolexa ogarniam -ma specjalną sondę elastyczną i sięgam dna. Z filtra tez trochę zejdzie. Nikt tak nie wymieni oleju jak człowiek sam sobie 😂 - niestety. A widziałem już nie jedno / byle szybko.
 
9200v2 zdecydowanie lepszy 👍 - ja wogole nie mam dylematu - preferuję tańszy olej plus dodatek.

(Kurde, kiedyś można było powiedzieć, że Eurol był tani a że jako jedni z pierwszych w PL z @cytrynowiec kupowaliśmy to dzieliliśmy się opakowaniami zbiorczymi - bo jeszcze dystrybucji detalicznej nie było)
Pamiętam. Teraz w sumie cena ok 200,00 zł za ten olej wydaje się wysoka ale biorąc pod uwagę bezpośredniego konkuret z Ravenola VSW 0W30, który kosztuje już ok. 300,00 zł to nadal cena jest atrakcyjna. Inne 504/507 z podobnie dużą zawartością PAO ( Ravenol VMP, Amsoil) też tanie nie są i te minimum 250,00 zł trzeba wybulić. Jest alternatywa w postaci OEM/Shella, Mobila czy np. Texaco, Specol, Orlen ale dla mnie to już jednak nie ta półka, choć to nadal b. dobre oleje.
 
Całość kompozycji liczy się - Mobil 1 to nadal Top liga. Oleje PAO są przeznaczone głównie do sprężarek olej silnikowy musi pełnić znacznie więcej funkcji stad monokompozycje są uznawane za szkodliwe. Proporcje pomiędzy składnikami bazy są istotne. Jedyny mój sprzeciw podnoszę wówczas, gdy po cichu formulacja jest „udoskonalana” i zmniejsza się proporcja składnika, który mnie przekonał do zakupu 😎. Myślę (to jest moje prywatne zdanie), że PAO będzie miało coraz mniejszy udział w rynku olejów silnikowych na rzecz znacznie tańszego GTL, który dzięki ekonomii przemodelował rynek. Dobry przykład: zamiast 40% PAO w bazie oleju można zastosować 20%PAO +30% GTL (reszta to HC) i mamy znacznie tańszy koszt jednostkowy a testy wytrzymałości przechodzi. Ale to dygresja ;)
Post automatically merged:

@tomek evo nie chce zdradzać tajemnic handlowych ale właśnie oszukałem fv z Pragera i żałuję, że nie kupiłem kilku zbiorczych (5l). Jednym słowem MASAKRA! Cóż taki przywilej i ryzyko testerów 😂
 
Hmm we wtorek będę na hamowni robił Chip TCU i się zastanawiam czy nie zrobić testu przez i po dolaniu tego 9200v2
Tylko czy to można tak od razu po wlaniu witaminki męczyć silnik ,?
 
Nie można, TRZEBA!😄 A poważnie sam proces trwałego osiadania na warstwie metalu trochę trwa, niemniej są składniki, które działają od razu.
 
Całość kompozycji liczy się - Mobil 1 to nadal Top liga. Oleje PAO są przeznaczone głównie do sprężarek olej silnikowy musi pełnić znacznie więcej funkcji stad monokompozycje są uznawane za szkodliwe. Proporcje pomiędzy składnikami bazy są istotne. Jedyny mój sprzeciw podnoszę wówczas, gdy po cichu formulacja jest „udoskonalana” i zmniejsza się proporcja składnika, który mnie przekonał do zakupu 😎. Myślę (to jest moje prywatne zdanie), że PAO będzie miało coraz mniejszy udział w rynku olejów silnikowych na rzecz znacznie tańszego GTL, który dzięki ekonomii przemodelował rynek. Dobry przykład: zamiast 40% PAO w bazie oleju można zastosować 20%PAO +30% GTL (reszta to HC) i mamy znacznie tańszy koszt jednostkowy a testy wytrzymałości przechodzi. Ale to dygresja ;)
Post automatically merged:

@tomek evo nie chce zdradzać tajemnic handlowych ale właśnie oszukałem fv z Pragera i żałuję, że nie kupiłem kilku zbiorczych (5l). Jednym słowem MASAKRA! Cóż taki przywilej i ryzyko testerów 😂
Ja dokładnie wiem ile wtedy kosztował ten olej. Ale wynikało to z faktu, że Prager puszczał go wtedy dla Was praktycznie po cenie zakupu na niewielkiej marży. A cena zakupu była wtedy też kilkadziesiąt % niższa. Pierwsza cena wg. cennika to było o ile dobrze pamiętam ok 150-160,00 zł. Teraz ceny szaleją i jak patrzę na Ravenola to dopiero jest masakra bo w ciągu 3 miesięcy VMP podrożał bardziej niż Eurol FS przez ostatnie 3 lata.
 
@tomek evo zauważylem, że pomijając wzrost wartości akcyzy - jeśli olej zyskuje na popularności wówczas cena że tak się wyrażę stabilizuje się ;).

Osobiście jestem wdzięczny @cytrynowiec , firmie Prager i oczywiście Tobie za logistykę i mega dobre cent tej perełki 👍

Jeszcze korzystam z zapasów 💪
 
Z tymi dodatkami All In One to zauważyłem, że jest pewien problem - można przedawkować i jest gorzej niż można by oczekiwać.

Co innego jak „pedrosowy cetan booster”. Po godzinie od wlania silnik elektryczny się zrobił (co prawda z uszkodzonym stojanem😂 ale jest wyczuwalna bardziej miękka praca, nie ma natarczywego klekotu)

Nawet mniej mi pali bo częściej sięgam po dolne rejestry momentu, gdyż jest kulturalniej.

Robota rzecz nabyta, trzymam kciuki za nową👍
 
Robote zmieniam co 2-3 lata wiec to nie problem.
Co do dodatków do efekt wow miałem po zalaniu LM Diesel Splug 2666 czy coś takiego.
Wcześniej lałem Stanadyne i też efektu nie odczułem. Jak zużyje co mam to kupię AR6900 choć z tego co pamiętam to lałem do do opla i też wow nie było.
Inną sprawa że ja nie patrzę ile auto pali itd. Jedyne co mogę zmierzyć to pomiary organoleptycze i dupohamiwnia .
A i jak leje dodatki do tankuje zwykle paliwo.
 
Back
Top