• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Passat b7/CFGB
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Data produkcji
2012
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
  1. Większość w trasie
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 96
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 98

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Tylko prawdziwy 2-EHN świeży, nieutleniony do paliwa świeżozmiksowany daje duża liczbę cetanową co następnie przekłada się niesamowity „power”
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
2-EHN to obecnie najczęściej używany składnik do komponowania ON o wyższej liczbie cetanowej uzyskiwanej w sposób chemiczny a nie poprzez np. zmianę lepkości i napięcia powierzchniowego paliwa.
To również glowny składnik dodatków, które wymieniłeś.
 
Top