• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Passat b7/CFGB
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Data produkcji
2012
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
  1. Większość w trasie
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 146
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 150

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Tylko prawdziwy 2-EHN świeży, nieutleniony do paliwa świeżozmiksowany daje duża liczbę cetanową co następnie przekłada się niesamowity „power”
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
2-EHN to obecnie najczęściej używany składnik do komponowania ON o wyższej liczbie cetanowej uzyskiwanej w sposób chemiczny a nie poprzez np. zmianę lepkości i napięcia powierzchniowego paliwa.
To również glowny składnik dodatków, które wymieniłeś.
 

michalm83

Użytkownik
Samochód
Passat b7/CFGB
Hmm poszedł dodatek do oleju i dodatek do ON.
I moim zdaniem jakoś silnik głośniej teraz pracuje a przejechałem 1500km.co prawda na biegu jałowym jest Ok ale na ok1200 obrotów w górę jakiś taki dziwny ten dźwięk.
Sam już nie wiem może szukam dziury w całym
Na początek wypale paliwo i wleje paliwa bez dodatków.
 

Benyyy

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 2.0 Tsi 280km
Hmm poszedł dodatek do oleju i dodatek do ON.
I moim zdaniem jakoś silnik głośniej teraz pracuje a przejechałem 1500km.co prawda na biegu jałowym jest Ok ale na ok1200 obrotów w górę jakiś taki dziwny ten dźwięk.
Sam już nie wiem może szukam dziury w całym
Na początek wypale paliwo i wleje paliwa bez dodatków.
mam skode 2.0tdi 2017r i tez silnik przy pelnej dawce ar6900 chodzil znacznie glosniej. Pomoglo dawkowaninw ilosci 50-75% gdzie dodatek znaczaco poprawil kulture pracy wzgledem czystego on i dawki 100%
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
Kup sobie najlepszego millersa z nanoczasteczkami 5W30 norma 504/507 czy jakoś tak. Mój tata ma passata B7 2.0 140 km diesel z podniesiona mocą na 180 km i chodzi mu super silnik na tym millersie najlepszym . Nigdy nie miał żadnych problemów. Bardzo dobry olej 😉
 

Benyyy

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 2.0 Tsi 280km
Kup sobie najlepszego millersa z nanoczasteczkami 5W30 norma 504/507 czy jakoś tak. Mój tata ma passata B7 2.0 140 km diesel z podniesiona mocą na 180 km i chodzi mu super silnik na tym millersie najlepszym . Nigdy nie miał żadnych problemów. Bardzo dobry olej 😉
zalewalem millersa ee 5w30 przez 60kkm i mial mega niskie temperatury na autostradzie, nizsze mam poczucie niz na ravenolu vmp ale w mrozie mialem poczucie ze przy odpaleniu chodzi samochod bardzo glosno
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
Ja teraz mam zalany Millers 5W30 EE longlife i ee performance w moim TSI 1.4 140 km i teraz wracałem z trasy to jadąc około 140 km/h nawet czasami szybciej to temperature oleju miałem 99-100 C cały czas 😉
Post automatically merged:

Wcześniej miałem 5W40 millersa i na mrozie dobrze chodził bardzo także nie wiem czemu u Ciebie było głośno. U mnie cicho było. Natomiast wydaje mi się że na 5W40 troszkę wyższa kultura pracy silnika była 😉ale to może tylko tak mi się wydaje 😄
 

MADO

Użytkownik
Samochód
-BMW E90 320d N47
Kup sobie najlepszego millersa z nanoczasteczkami 5W30 norma 504/507 czy jakoś tak......... Bardzo dobry olej 😉
"Wniosek: Jest to rodzaj "tuningowego" oleju 5W-30, z dwoma poważnymi blokadami pod względem zawartości siarki i fosforu. Możesz nim jeździć tylko przez wybicie katalizatora lub usunięcie filtra cząstek stałych. Dlaczego Millers Oils nazwał ten olej ACEA C3 jest dla mnie tajemnicą - niektóre z najważniejszych wymagań nie są spełnione." (analiza OIL CLUB RU)
a tu z naszego forum :https://www.oilclub.pl/index.php?threads/millers-ee-c3-dyskusja-i-kontrowersje.1020/
i to ma być najlepszy MILLERS???🤔
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
U mnie kilka osób jeździ na olejach Millers i bardzo chwalą ,silniki chodzą super. Wcześniej wiele marek oleji zalewali do aut i byli mniej zadowoleni. Zresztą sam leje millersa i też chwale bo super silnik pracuje. Zresztą np mobil ESP 1 też dobry olej jest i mógłbym go zalać do swojego auta. Na castrolu gorzej silnik pracował więc już go nie leje. Ale każdy może lać co chce . Natomiast lotos ,Orlen i wiele innych bym nigdy nie zalał do nowszych aut bo to dla mnie słabizna ,chyba że auto 15- 20 letnie to jak najbardziej . Starsze auta wszystko przepala tak jak paliwo słabej jakości natomiast nowsze są wrażliwe na oleje i paliwa 😉natomiast nikomu nie narzucam co ma za olej kupić 😉mogę tylko polecić z moich doświadczeń jakie mam.
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km.
@magic27
Teraz to dowaliles do pieca, jak masz analizy polskich oleji i zagranicznych i oleje są bardzo podobne i rowne sobie.
Lej droższe i wspieraj zachód, nikt Ci nie broni,ale to co napisałeś to nie prawda.
Post automatically merged:

@magic27
Teraz to dowaliles do pieca, jak masz analizy polskich oleji i zagranicznych i oleje są bardzo podobne i rowne sobie.
Lej droższe i wspieraj zachód, nikt Ci nie broni,ale to co napisałeś to nie prawda.
 

MADO

Użytkownik
Samochód
-BMW E90 320d N47
@magic27 Ja niestety nie mam miłych wspomnień z MILLERS EE . Zarówno w WV 2.0TDI jak i w obecnym aucie po 8tys ( +-500km) akustyka silnika na tym oleju stała się nie do zniesienia i....olej w kanał. Takiego efektu nie było natomiast na XF ( chyba @tomek evo też wspominał o takich przypadkach) , więc ogólnie na razie " wyleczyłem "się z MILLERSÓW bo za tą kasę to chyba można oczekiwać trochę więcej ,ale każdy silnik jest inny i jak komuś pasi to "kto bogatemu zabroni"😀

 

Oskr5

Użytkownik
Samochód
Nissan Maxima A32 3.0 USA
U mnie w Superbie jest ten sam silnik. A Millersie Trident 504/507 chodzi pięknie, bez porównania ciszej niż na Castrolu . Ale trzeba podkreślić że akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, co poruszaliśmy nieraz na tym forum. Myślę że nasz Orlen czy Specol sprawował by się równie dobrze w silniku. Tak czy siak polecam tego Millersa, cena około 150 zł za 5 l nie jest zabójcza.I jeśli komuś zależy koniecznie na efektach dźwiękowych , to się nie zawiedzie.
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
To dziwne bo u mnie silnik chodzi super na Millers. Na Castrolu gorzej chodził. Na mobil ESP 1 też by dobrze chodził ,czy tak ładnie jak na Millers nie wiem ale też to dobry olej 😉natomiast nie mówcie że taki Orlen czy lotos za 90 zł jest super i autko będzie lepiej chodziło niż taki mobil ESP 1 czy Millers 😉to tak jakby do nowego silnika pseudoekologicznego zalać olej rzepakowy i by chodził super. Stary silnik silnik by chodził normalnie a nowy by się rozlecial bo to jednorazówki teraz auta 😉oczywiscie nie chodzi tylko o akustykę pracy silnika ale także o smarowanie , jego ochrone i przedłużenie żywotności 😉
 
Last edited:

Oskr5

Użytkownik
Samochód
Nissan Maxima A32 3.0 USA
Paradoksalnie im samochód starszy ,tym trzeba bardziej od niego dbać. Orlen za 80 parę złotych ma oficjalną aprobatę Volkswagena więc jest bardzo dobrym wyborem. Pakiet dodatków jest praktycznie taki sam na tych norm w większości olejów. Jeśli auto jest w dobrym stanie i nie ma bardzo dużego przebiegu można śmiało brać Orlen albo Specol. Jeśli silnik nie jest już taki zdrowy można zainwestować w coś droższego, dla pewności 😉. Takie jest moje zdanie.
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
U mnie w Superbie jest ten sam silnik. A Millersie Trident 504/507 chodzi pięknie, bez porównania ciszej niż na Castrolu . Ale trzeba podkreślić że akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, co poruszaliśmy nieraz na tym forum. Myślę że nasz Orlen czy Specol sprawował by się równie dobrze w silniku. Tak czy siak polecam tego Millersa, cena około 150 zł za 5 l nie jest zabójcza.I jeśli komuś zależy koniecznie na efektach dźwiękowych , to się nie zawiedzie.
Mój brat teraz zmienił w Octavii 1.6 102 km z Valvoline na ten Millers trident . Spytam się z ciekawości jakie ma spostrzeżenia 😉
Post automatically merged:

Paradoksalnie im samochód starszy ,tym trzeba bardziej od niego dbać. Orlen za 80 parę złotych ma oficjalną aprobatę Volkswagena więc jest bardzo dobrym wyborem. Pakiet dodatków jest praktycznie taki sam na tych norm w większości olejów. Jeśli auto jest w dobrym stanie i nie ma bardzo dużego przebiegu można śmiało brać Orlen albo Specol. Jeśli silnik nie jest już taki zdrowy można zainwestować w coś droższego, dla pewności 😉. Takie jest moje zdanie.
Aprobaty to śmiech na sali teraz . Niby też zalecają tryb longlife na oleju 30 tys ,oleju we wspomaganiu czy skrzyni biegów też się według nich nie wymienia ,po szybkiej jeździe też nie trzeba dać autku parę minut odpocząć żeby o turbinę dbać😉czekam tylko kiedy będzie aprobatą 100 tys tryb longlife
 

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
Zresztą jak chłopaki będą robić analize Millers EE Performance 5W30 to użyczę tego oleju bo mam w zapasie w domu także zobaczą co to za ,,cudo" 😉
 

Benyyy

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 2.0 Tsi 280km
w mojej ocenie stosowanie olejow posiadajacych wieksza ilosc popiolow niz przewidzianych norma C3 nie bedzie szkodliwe dla filtrow tak dlugo jak nie bedzie spalany olej przez silnik. Jest wiele relacji stosowania olejow full saps w silnikach z dpf, dlatego nie dyskwalifikuje to tego oleju w mojej ocenie.
Co do stosowania olejow tzw budzetowych to pamietam opinie uzytkownikow forum octaviaclub (jaki olej do benzyniaka czy tez diesla) w ktorych wielu doswiadczonych forumowiczow pisalo ze wymienianie budzetowego oleju co 7kkm bedzie lepsze niz oleju premium co 15kkm, chwalac rodzime oleje lotosu, orlena czy specolu za najnowsze pakiety dodatkow i przyzwoite bazy. Ja stosowalem millersa ale przeszedlem na ravenola z uwagi na PAO, bogate dodatki i cene ktora byla nizsza. Takze i millers wtedy posiadal inna karte, a o ile pamietam lepkoscia podchodzil pod same w40.
Teraz rozwazam zmiane oleju z ravenol vmp i sprobowania czegos innego chociazby z tego powodu ze VMP dosc ostro ostatnio drozeje. Prawdopodobnie sprobuje Texaco lub Mobil1, chyba ze cos ciekawszego sie na forum pojawi w najizszym czasie
 

Oskr5

Użytkownik
Samochód
Nissan Maxima A32 3.0 USA
Aprobaty oficjalne to nie śmiech na sali, tylko bardzo wymagające testy. Jeśli chodzi o normy o których rozmawiamy w przypadku tego silnika , to olej musi utrzymać swoje parametry przez 650 godzin pracy. Zalecenia producenta to zupełnie innego. Tak jak ma to miejsce w automatach, olej w skrzyni powinno się zmieniać wedle zaleceń producenta skrzyni, nie samochodu. Co tyczy się wszystkich innych płynów eksploatacyjnych tak jak wspomniałeś płyn do wspomagania, olej w manualu i oczywiście silnikowy. Ale to już każdy wie kto jest na tym forum 😉.
 
Top