• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 2.0 HDI 90 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
Zostań przy Gulfie - bdb cena.
Inne oleje PSA B71-2312 to koszt prawie 2x cena PCX.
Możesz dolać Archoil 9100, aczkolwiek nie musisz.
 
Puretechy miały jakieś swoje bolączki. Nie wiem czy nie warto skrócić interwału do max 10 tyś km?
 
@musc sprawdż stan paska rozrządu i pytanie czy był już wymieniany.
 
Był wymieniany przy 80 kilku kkm czyli 40 kkm temu. Kontrola w ASO kilka dni temu - bez zastrzeżeń.
 
A tak z ciekawości, są jakieś pakiety olejowe pod kątem ochrony takiego paska?
 
Pasek rozrządu w kąpieli olejowej to szatański wymysł. Nieważne czy to PSA czy Ford. Nie ma dodatków w oleju, które by powstrzymały pasek przed degradacją. Jakbym już musiał takie padło użytkować to co 2 wymianę oleju miska w dół i kontrola smoka.
 
Last edited:
A tak z ciekawości, są jakieś pakiety olejowe pod kątem ochrony takiego paska?
Pasek rozrządu w kąpieli olejowej to szatański wymysł. Nieważne czy to PSA czy Ford. Nie ma dodatków w oleju, które by powstrzymały pasek przed degradacją. Jakbym już musiał takie padło użytkować to co 2 wymianę oleju miska w dół i kontrola smoka.
A czy są dodatki które przyspieszają degradację paska?
W ubiegłym roku oglądałem materiał na YouTube (niemiecki warsztat samochodowy) i stwierdzono tam że problemy z zapchanym smokiem pompy olejowej, kawałkami paska rozrządu, mają głównie silniki zalane innymi olejami niż dedykowany do tego celu przez Forda...
 
Bzdura. Nie wiemy jakie ten niemiecki warsztat ma powiązania biznesowe. Być może nie chcą stwierdzić oczywistej sprawy, bo boją się pozwu. Być może po prostu plotą głupoty - mnóstwo takich magików na YT się wypowiada. Mogą być świetnymi mechanikami, ale za oleje i ich ocenę to niech się nie biorą. To nie jest wina producentów oleju. Jeśli ktoś tu może spróbować poprawić tę patologiczną sytuację to jest to powinność producentów pasków. O ile nie wierzę, że można tak sformułować olej, by pasków nie niszczył, tak wierzę, że można stworzyć materiały bardziej odporne na tę przypadłość.
 
Ogólnie rzecz ujmując szkody takiego rozwiązania wielokrotnie przewyższają korzyści. Pasek będzie się i tak degradował mechanicznie niezależnie od oleju.
 
Tego już nie zmienimy niestety , pasek czy tego chcieć czy nie będzie się nadal kąpał w oleju.
Co natomiast do jego wyboru. Co polecicie tak z półkę wyżej od Gulfa? Zależy mi na dobrym pakiecie dodatków i ochronie silnika.
 
Ja bym zaproponował Valvoline Synpower ENV C2 0w30 lub Total Ineo First 0w30 ale ich ceny są takie, no nie wiem czy warto dopłacać.
 
Hmm, zapytam inaczej.
Co myślicie o użyciu PMO Extreme EST 5W30 (niestety brak 0W30 w serii Extreme lub Petronas Syntium 7000 E 0W-30 lub Eneos Ultra S 0W30
 
Nie jestem fanem PMO ale te dwa pozostałe jak najbardziej tak.
 
PMO to "pełne" 5W30 o wyższym HTHS a nie lekkobieżne C2. Jak już PMO to właśnie C2, na takich jeżdżą francuzy PSA.
 
Aż tak nie zależy mi na oszczędności paliwa aby nie zaakceptować wyższej lepkości. Jeśli tylko można ( można ?) to chętnie przejdę na C3 , przykładowo PMO. Ma to też taki plus że w drugim aucie używam właśnie tero.
 
Back
Top