• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 2.0 HDI 90 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
Różnie z tym podpijaniem oleju bywa. Zazwyczaj właśnie póki jest świezy to nie bierze, a pobór się pojawia po przejechaniu jakiegoś dystansu. I z racji kształtu miski nie ubywa równomiernie z bagnetu. Z najbardziej górnego stanu ubywa najszybciej.

Zwłaszcza w takim nowoczesnym silniku zrobiłbym UOA żeby właśnie sprawdzić paliwo. W Yarisie tak miałem, że wtryski ze starości już lały i było to widoczne w analizie, po 5 kkm oleju było ponad 5% paliwa.
 
Dodatek raczej nie uleczy silnika a może trochę zmniejszyć pobór oleju na jakiś czas dlatego znowu zaczął ci go pożerać i nie sądzę żeby była to wina eurola
 
dlatego znowu zaczął ci go pożerać
Czuję nadchodzącą depresję :confused:
Przez kolejne 1000km będę myślał czy targać to i regenerować, czy szukać używki.
Znalazłem kiedyś z jakiego rozbitego Opla cały kompletny z turbo, wtryskami kolektorami, nalot 30kkm za 6k.
Były foty jeszcze w aucie i wyglądało faktycznie na niemal nówkę. Gość sprzedawał też tylny most do Poloneza, więc na pewno uczciwie.
 
Panowie, tragedia co tu się dzieje ja nie wiem.
Zrobione 3100km bez dolewki. Zaczęło w końcu wołać, aby sprawdzić stan. Sprawdziłem, zmierzyłem. Zużycie na tym dystansie, jazda bardzo różna i trasy i miasto wyniosło 0.16l/1000. Czyli git. Dolałem 0.5l mieszanki Eurola z AR. Zrobione 800km i woła. Wcześniej przepalił 0.16/1000 teraz nagle 0.5/800. Nie wiem co tu się dzieje o_O
 
@musc a może zużycie wcześniej było realnie wyższe, ale dolał paliwa do oleju, a teraz wskutek jazdy w wyższych temperaturach lub z innym obciążeniem trochę paliwa ubyło przy tym samym faktycznym zużyciu oleju.
 
Nie wiem co tu się dzieje o_O
Uwaga, pokazuję i objaśniam: silnik spala olej

Dlaczego? Zgaduj zgadula. Możliwe że j.w. odparowało więcej paliwa, może pocisnąłeś parę razy ostrzej bo dodatek i można szaleć, może coś się popsuło.
 
spala olej
No, to wiemy :D
Nie cisnę go, nie widzi na ogół więcej niż 3k rpm. Jak go przez te 3k pocisnąłem raz to nic nie ubyło.
Teraz normalna miejska jazda, bez większych obciążeń i taka sytuacja.
 
Dolej i obserwuj. Może to jednorazowa akcja, jak nie to można szukać dalej. Mi kiedyś ni z tego ni z owego wsiąkło pełen bagnet. Dolałem i było ok, nic nie palił.
 
Dolej i obserwuj. Może to jednorazowa akcja, jak nie to można szukać dalej. Mi kiedyś ni z tego ni z owego wsiąkło pełen bagnet. Dolałem i było ok, nic nie palił.
Miałem nie raz tak samo, najcześciej jak zmieniłem mu na dobrą oliwę z płukankami, stabilizuje się po czasie.
Mój ojciec się śmieje zawsze że auto dostaje szoku :D
 
Ehh, chyba muszę się zdenerwować i kupić w końcu tę Alfę Giuliette Veloce. Dołożę do paliwa, ale zaoszczędzę na oleju :D
 
Back
Top