• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 2.0 HDI 90 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
Mój ojczym jeździ swoim 2008 wokół komina i zdecydowanie ubywa ;) jeździł wcześniej na Castrol magnatec 0w30 c2, zmiana na total ineo first 0w-30 nie przyniosła żadnej zmiany. Myślę, żeby spróbować płukanke i zmianę na 5W30, żeby chociaż trochę zahamować pobór.
 
To bardziej z DPF/ SCR ma tendencje przybywać w jeździe miejskiej. @Plurdon Tobie ile zużywa i jaki nalot ?
 
Obecnie mam 103000 km i nie zaobserwowałem zużycia lub jest ono minimalne. Mimo wszystko nie łudze się, że mój egzemplarz będzie jakiś wyjątkowy w tym aspekcie. Rozrząd wymieniony przy 98000 km wraz z czyszczeniem smoka i miski olejowej. Podobno najczęściej właśnie wtedy zaczyna brać olej, choć nie do końca wiem jaki to może mieć związek :D
 
No to się cieszyć zmieniać częściej rozrząd, olej , lać dodatki żeby nie zasyfiał się nagarem i może wytrzyma.
 
AR6900
 
@tomek1986 Tak jest np w Civic X. Przejechałem 1800 km z prędkościami 160 - 190 w upale i na bagnecie 3 mm mniej. A po 2 tygodniach miejskiej jazdy poziom znów się odbudował :cool:
 
Zbieram się do kolejnej zmiany oleju. Trzymam się nadal Gulfa PCX Plus + płukanka LL oilsyn. Aktualnie taki sam zestaw ma jakieś 7kkm i olej zrobił się już mocno czarny, zatem czas na zmianę. Aktualnie jeżdżę sporo mniej więc trudno mi tak szybko ocenić zużycie, jak wcześniej. Myślę jednak, że nie spadło nadal poniżej wcześniejszego poziomu 0.3-0.4/1000km. Zerknąłem też do cylindrów. Zrobił się lekki, acz luźny nagar (mimo stosowania stale AR6900). Zarzuciłem jeszcze resztkę tej piany od Proteca, którą czyściłem wcześniej (akurat starczyło na raz). Wypłukało, zabrudzeń nie było wiele. Tłoki są relatywnie czyste. Co natomiast zauważyłem. Zdecydowanie najbardziej nagaruje się cylinder 3. Tutaj też świeca jest nieco ciemniejsza, choć ogółem po wyglądzie świec skład mieszanki jest ok (koloryt od jasno do ciemniej brązowego). Na gwintach wszystkich świec (najbardziej tej z cyl. 3) jest widoczne lekkie zaolejenie. Myślę więc, że wcześniejsza diagnoza o zużytych uszczelniaczach jest prawdopodobna. Aczkolwiek, zauważyłem zapocenie przy pompie vaccum. Skołowałem też nową pokrywę zaworów (oryginał PSA, ver. 03, produkcja 06.2023, moja to wersja 01). Przyglądnę się niebawem tej pompie i założę nową pokrywę. Zobaczymy też co dalej pomogą te płukanki. Mam jeszcze plan do następnego oleju wlać AR9200. Na więcej już nie mam pomysłu przed zrzuceniem głowicy. Miałem to zrobić wcześniej, ale sytuacja zmieniła mi się o tyle, że zamiast ok 1 kkm miesięcznie robię teraz z 200, więc mogę coś potestować.
 
Nadszedł czas zakończyć etap czyszczenia i przystąpić do starcia ostatniej szansy przed rozbiórką. Doradźcie zatem bo zacząłem się zastanawiać. Z czym pomieszać na sam koniec AR9200. Do wyboru mam zostać przy Gulfie (PCX plus 5w30 z normą psa 2290) przejść na Eurola Ultrance psa (0w30 dedykowana tutaj norma 2312 ) lub na Eurola Syntence (5w30 który o normach psa nie słyszał)
 
A może Lotos Synthetic C2/C3 5w30 (PSA 2290)?
 
Raczej chciałbym wybrać z tych powyżej jeśli nie iść w normę 2312, bo jeszcze mi troszkę zostało z tego i innego auta (Gulfa i Eurola Syntence). Będzie na dolewki 🥲
 
Kontynuując wątek. Został zalany Eurol Syntence 5W30 z AR9200. Jak pisałem w wątku o AR9200 uzdrowił on póki co silnik i od 1300km nie notuje poboru oleju. Natomiast zmieniła się nieco charakterystyka jego pracy, nie do końca niestety wiem czy to kwestia zastosowania AR9200 czy Eurola. Mianowicie mam wrażenie, jakby układ zmiennych faz rozrządu (chyba?) reagował z opóźnieniem, szczególnie zimno. Wcześniej silnik w granicach 1600-2000 rpm pracował z większym powerem, po czym moment dość nagle się spłaszczał, teraz ten boost jakby zanikł i moment od dołu jest bardzij płaski.
Mam podejrzenie, że ten Eurol może być jednak zbyt lepki dla regulatorów faz rozrządu. Jego lepkość w 100 stopniach to chyba 12.3 gdzie wcześniej stosowany Gulf miał jakieś 10 z kawałkiem a zalecane z normą PSA2312 mają poniżej 10. To takie moje łapatologiczne przemyślenia, nie wiem ile taki wzrost lepkości może tutaj przeszkadzać. Tym niemniej póki póki nie żłopie oleju, to jedżę jak jest :) Mam zamiar przejechać jakieś 8-10 kkm na tym zestawie.
 
Czy lepkość oleju może wpływać na hydraulikę? Może. Jak bardzo - to zależy :)

Dojeździj do końca interwału i zmień na jakieś C2 z PSA 2312 albo 2290.
 
zmień na jakieś C2 z PSA 2312 albo 2290.
Noo, tylko trochę się obawiam powrotu zużycia oleju. Nie wiadomo na ile to zużycie zniwelowała lekko wyższa lepkość w 100st. a na ile AR9200. Normy PSA 2290 i 2312 mają lepkość w 100st w okolicach 10 a nawet mniej, Eurol 12.
Można niby zalać na próbę, ale szkoda potem zaraz wylewać, jakby dolać AR9200 to już wgl.
Aktualnie kolejne 500km bez śladu zużycia. W sumie już 1600.
 
Dobrze było i coś się spierniczyło 🥹
Pierwsze 1000 bez zużycia (trasa), potem do 1600 bez zużycia (miasto) a teraz między 1600 a 2000 nagle zużycie 0.2-0.25.
Jedyne co to przegoniłem go 2x z gazem w podłodze po autostradzie pod 170.
Co tu jest nie tak :confused:
 
Akurat tym, że Ci ubyło 2 setki oleju to bym się nie przejmował jakoś nadwyraz. W tych "nowych" silnikach to akurat dziwnym zjawiskiem byłoby nie branie oleju wogole. Chyba że tak jak MC Subi napisał podlewa paliwem to stan będzie zawsze.
 
Na ciepło benzyna odparowała
Nie do końca się z tym zgodzę, choć to teoretycznie możliwe. Silnik generalnie cały czas jest dogrzewany, mimo że te ostatnie 700km przypadło w większości na miasto. Wcześniej kiedy brał, to brał niezależnie czy trasa, czy miasto.
Kolejne kilka set kilometrów powstrzymam się może od wyższych prędkości, zobaczymy czy jeżdżąc "standardowo" będzie coś podbierał, czy nie.
 
Back
Top