• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 2.0 HDI 90 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
A ja bym robił chyba jeśli kasa jest na to.

Przez spalanie oleju który leci z góry na tłok, może się ten tłok nagarować i zapiec się pierścienie, przez co będzie palił olej nie tylko przez głowice ale i tłoki.
 
Nie hamować silnikiem, możesz spróbować użyc jakiejs chemii do spulchniania uszczelnień
 
Coś możecie polecić na te uszczelnienia, aby spróbować jako ostatnie przed rozbiórką ?
 
Ar9100
 
AR9100 na uszczelniacze ? W jaki sposób on ma je uelastycznić ?
 
Last edited:
Spróbuj tego:

Liqui Moly Stop wyciekom oleju silnikowego 0,3​


stosowałem i byłem zadowolony, w mojej starej Skodzie pobór - co prawda nie jakiś znaczny został zniwelowany do zera.
 
Czy ja wiem, to wygląda jak jakiś zapychacz oleju, następca mitycznych trocin :D
 
Zanim się coś głupiego napisze warto się najpierw zorientować w temacie.
 
Może nie końca dobre porównanie, tak czy inaczej nie chcę pakować do niego takich środków.
 
@musc estry działają spulchniająco na uszczelnienia
 
Dojeżdżam aktualnie Oilsyn Power Flush LL tak że nwm czy więcej estrów mu potrzeba. Aktualnie jeżdzę trochę mniej więc ciężej mi ocenić ale mam wrażenie, że zużycie spada. Z wydechu też nie czuć już tak wyraźnie spalonego oleju.
 
Chyba masz na myśli powercleaner? Powerflush to tzw. szybka płukanka
 
Są różne rodzaje estrów, jest ich bardzo wiele i nie wszystkie mają takie samo działanie.

Ja np. aktualnie w Skodzie mam zalany olej bez dodatków na skrócony interwał, potem mam zamiar do kolejnego oleju dodać Oilsyn Power Cleaner i zrobiń normalny - pełny interwał, a do jeszcze następnego właśnie LM Oilstop i potem zapewne coś tam jeszcze będę eksperymentował z jakimiś dodatkami.
 
Dojeżdżam aktualnie Oilsyn Power Flush LL tak że nwm czy więcej estrów mu potrzeba. Aktualnie jeżdzę trochę mniej więc ciężej mi ocenić ale mam wrażenie, że zużycie spada. Z wydechu też nie czuć już tak wyraźnie spalonego oleju.
I jak zużycie, nadal spada? Mógłbyś mniej więcej określić co Twoim zdaniem pomogło na zużycie oleju a co było niepotrzebne?
 
Utrzymuje się na poziomie 0.3/1000. Najwiecej dał moim zdaniem ten dwu składnikowy preparat od Protec - Carbon X chyba to się zwie. Sporo tam syfu odessałem z komór spalania i faktycznie chyba ruszyło pierścienie. Ale fakt faktem robiłem to równocześnie z płukanką Oilsyn a do nowego oleju wałem tę LL więc efekt może być synergiczny. Aktualnie zdjąłem pokrywę zaworów mam plan wymienić ją na wersje +2021 i zalać jeszcze raz niwy okej z płukanką LL. Ten aktualny po 6k zrobił się mocno ciemny i zgęstniał zatem przyjmuje że coś tam tego szlamu spłukał. Jeśli to nie ograniczy zużycia to targam głowice.
 
No nie wiem czy taki dobry , w każdym innym aucie przejeżdżam cały interwał czyli 8-12 kkm praktycznie bez dolewek. Gdybym jeździł wokół komina to może ale jak robię strzał 3 kkm to się robi uciążliwe. Generalnie nie lubię partactwa więc wole zrobić to tak aby było dobrze. Przy okazji skontroluje się luzy zaworowe, wyczyści bo pewnie nagaru też tam będzie co nieco
 
Miałem na myśli całkiem dobry wynik jak na silnik PureTech ;) śledzę Twoje posty bo prawdopodobnie czeka mnie taka sama przeprawa z poborem oleju i chce się powoli przygotować na koszty z tym związane. Każdy mówi, że konieczny remont lub wymiana silnika... Wolałbym jednak mieć info od kogoś, kto sam to przerabiał.
 
Back
Top