• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
Używam tego PMO w drugim aucie - 1.6 mjet. Kupuje 5L na zmianę bo wchodzi coś 4.2. Nie potrzeba dolewek wiec reszta zostaje. Gdybym mógł go stosować tutaj to nie musiałbym kupować tam 5L tylko do obu aut wystarczyły by 2x 4L. Ot cała tajemnica 😄 , a PMO samo w sobie tez oceniam wysoko. Jeździłem wcześniej na Shellu , Ravenolu i nie miałem tak dobrych odczuć.
 
Było od razu napisać że chcesz ten sam olej do dwóch samochodów, a nie kombinować jak koń pod górkę.

Dlaczego lejesz 5W-30 A3/B4 do MJeta? Tam jest przecież wymagany dokładnie taki sam jak do tego Lwiątka czylo 5W-30 C2? PMO ma takie w serii Proffesional, więc jak chcesz coś z ich oferty to 5W-30 albo 0W-30 C2 (ewentualnie C3).
 
Taka ciekawostka odnośnie normy PSA B71 2290. W aktualizacji z 2019 roku został dołączony test LSPI. Natomiast jak rozpoznać czy olej spełnia normę 2019?
Nie mam pojęcia czy tędy droga ale zauważyłem, że na etykietach takich olejów jak Total ECS, Yacco lube P+, Eneos Hyper S z norm jakościowych są tylko ACEA C2, PSA B71 2290. Żadnych innych norm producentów czy klas API/ILSAC. Może coś w tym jest.
 
W zasadzie po co mieli by podawać API/ILSAC? Olej dedykowany konkretnie pod europejskie konstrukcje PSA, w zupełności ACEA jest wystarczające IMO. Inna kwestia, że to my chyba mamy jakieś paecie na API, bo nawet same hamburgery wolą posługiwać się klasyfikacją ACEA.
 
Było od razu napisać że chcesz ten sam olej do dwóch samochodów, a nie kombinować jak koń pod górkę.

Dlaczego lejesz 5W-30 A3/B4 do MJeta? Tam jest przecież wymagany dokładnie taki sam jak do tego Lwiątka czylo 5W-30 C2? PMO ma takie w serii Proffesional, więc jak chcesz coś z ich oferty to 5W-30 albo 0W-30 C2 (ewentualnie C3).
Ponownie nie doprecyzowałem. Zalewam 5W30 C3 Extreme, nie tego EST. Dlaczego, ponieważ na forum Fiata wyczytałem że C2 od C3 odróżnia jedynie lepkość o generalnie zalecali tam C3 dla tych którzy niekoniecznie chcą jeździć na oleju o konsystencji wody przy zachowaniu odpowiednich parametrów dla DPFa. Ten sam myk chciałem zastosować tutaj, co prawda tutaj żadne DPFy nie wchodzą w grę ale obawiam się nieco tej obniżonej lepkości. Dodatkowo zauważyłem że przy C2 trudniej o olej oparty na PAO w rozsądnej cenie. C3 już prędzej.
 
Może i nie tędy droga. W sumie tylko w opisach olejów francuskich tj Total, Yacco, Motul specyfic temat LSPI jest poruszony.
W olejach wolf/champion jest wyszczególniony rocznik spełnianej normy - 2014, a w MPM - 2017. Nie znalazłem oleju w którym byłby rocznik 2019 przy normie PSA.
Np w opisie Motul Ecoclean 5W30 jest adnotacja, że można stosować w samochodach grupy PSA-Citroen wymagajacych normy 2290 do modelów (until) MY2017
 
Nie zauważyłem, żeby moje oleje miały konsystencje wody a Kijanka od nowości jeździ na C2 z paroma wyjątkami gdzie paru takich niecnie nakłoniło mnie na oleje z PAO. Wole mieszaniny, albo oleje mineralne.

C2 od C3 różni się lepkości ale nie zawsze (bo C2 może mieć większą niż C3, ale nie musi) i wynikami testu ma oszczędności paliwa. Tylko tyle. Więc spokojnie możesz lać C2. Skoro mój wóz bez awarii na C2 przejechał ponad 160 tysięcy kilometrów to i twojemu nic nie odpadnie.
 
Czy główną różnicą między C2 a C3 nie jest przypadkiem HTHS?
 
Ale dolna granica się różni. 2.9 dla C2 i 3.5 dla C3, dobrze pamiętam?
 
Tak. Poza tym i oszczędnością paliwa to jedyne różnicę między C2 i C3. Dlatego jest trochę olejów C2/C3.
 
Czyli podsumowując nic mu się nie stanie na 5w30 C3, tak ?
 
A co ma mu się stać?
Tylko biorąc pod uwagę, co piszesz:
Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
można wnioskować że często uruchamiasz i wyłączasz silnik.
Musisz więc wiedzieć, że około 70% zużycia silnika powstaje tylko podczas jego rozruchu i w pierwszym okresie jego pracy, gdy olej nie rozpoczął płynąć przez węzły tarcia.
 
Na dodatek jak nastawiasz się na oszczęðność paliwa to powinieneś wybierać C2. C2 i C3 mają identyczne wymagania względem ochrony silnika, C3 nie będzie lepiej chronił.

Ale tak, nic nie się nie stanie. Generalnie silnik olejem, jeżeli jest regularnie wymieniany, ciężko jest uszkodzić.
 
Decyzja zapadła. Wlatuje Platinium Maxexpert V+ 5W30 C3. Postanowiłem zmienić olej na jakieś 1-2k km typowo na przepłukanie / obserwacje zużycia. Przy okazji zrzucę miskę. Jakieś czary się ostatnio dzieją. Po nocy stania na bagnecie raz jest niemal min raz ponad połowa. Aż się zdenerwowałem, sikałem 0.3 i, na bagnecie niemal nic nie drgnęło. Nwm juz ile tego oleju jest w tym układzie …
 
Nic odkrywczego. Odczekać min 30 minut na równym.
 
No to skoro instrukcja mówi odczekać minimum pół godziny po zakończeniu jazdy, to właśnie tak należy poziom oleju sprawdzać. Może wtedy będziesz w stanie uzyskać powtarzalny wynik. Sprawdzanie w Twoim przypadku po nocnym postoju nie ma sensu.
 
Back
Top