• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 208 1.2 Puretech 110

musc

Użytkownik
Samochód
1.6 Mjet 120 | PSA 1.2 110 | 1.2 FPT 69
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
Za dobry olej dobrze zapłacę / 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 110KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.05
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30
Jaki olej masz obecnie
Gulf PCX 0W30
Poproszę o rekomendację do Peugeota 208 1.2 Puretech 110
Przebieg 128 kkm. Raczej nie ssie oleju, acz nie jeżdzę nim jeszcze zbyt długo.
Aktualnie Gulf PCX 0W30. Użytkowanie normalne, ekonomiczne, raczej z nastawieniem na oszczędność paliwa, jazda miejsko - podmiejska.
Raczej nie oszczędzam na oleju, ale połowy wypłaty też na olej nie dam :D
Nowy olej zostanie ze mną na kolejne 12-13 kkm.
 
Użytkuje innego Peugeta już ładne kilka lat i muszę obiektywnie stwierdzić że jeśli chodzi o większość zaleceń ten producent jest idiotą.
 
Czemu?
 
Francuzi lubią przekombinować. Od norm i zaleceń po sprawy typowo techniczne jak budowa układu zawieszenia itp. Użytkując te auta, jak w sumie każde trzeba mieć własny rozum.
 
Za wcześnie. Wykręciłem świece, wyglądają ok, nie mają na sobie żadnego tłustego osadu. Na cylindrach widać nagar, no ale tego można się było tutaj spodziewać. Zalałem płukankę, zrzuciłem miskę. No czysto. Na sitku od pompy oleju jest co prawda troszkę gumy z paska ale na prawdę niewiele, jakieś pojedyncze strzępki, nic co by w jakiś sposób ograniczało przepływ oleju. Ogólnie czysto, silnik też suchy, żadnych wycieków. Natomiast oleju faktycznie nie było wiele. Zlałem 2.3l, w tym 0.3 płukanki. Na bagnet patrząc było to niewiele powyżej min. Coś tam może zostało jeszcze w układzie ale ile, z 0.2l. Będę zalewał i obserwował. Jakieś zużycie oleju występuje ale trudno je w tym momencie oszacować. Na pewno nie są to krytyczne wartości
 
Mówiąc krótko, mało od nabycia jeździłeś. To, że mało było oleju może o czymś mówić. Zrobisz trochę więcej kilometrów i wszystko będzie jasne. Daj znać jak się sprawy mają.
 
@musc
Jesteś pewien że nie sscie? Moj 1.2 130 KM przy 125kkm miał już naprawiany silnik. Od 105kk zaczął pobierać olej i zajęło mu to 20 kkm żeby dojść do 1100ml na 1000 km. Fakt olej Total 0w30 ale zmiany y co 12- 15kkm.
 
Last edited by a moderator:
Ssie. Zmierzyłem jakieś 0.8/1000km. Póki co ratuje się chemią, zobaczymy czy podziała. Zalałem płukankę oilsyn, zrobiłem 50 km, zlałem olej, zarzuciłem Protec Carbon X, przelałem płukanką MA bezpośrednio na tłoki. Olej ciemny jak na 1k km które zrobiłem. Na dnie miski osadziła się jakaś zawiesina przypominająca rozpuszczoną gumę. Tłoki wyczyściło to na błysk, ale czy to coś da. Poskładam miskę, zaleję nowy olej (tym razem padło na Gulfa :D ) i zobaczymy. @emib jeśli można wiedzieć gdzie robiłeś ten remont i co z tego wyszło ?
 
Pasek jest ok. Oglądałem go z góry i od dołu. Miska zrzucona już 2-gi raz 🙈 Smok był czysty.
 
Przyjaciele , po wspomnianych operacjach czyszczących zużycie spadło o połowę. Z zmierzonych wcześniej 0.8 do 0.4 / 1000 km. Pytanie , co dalej. Zalana jest długodystansowa płukanka id oilsyn.
 
Skoro zalałeś długodystansową to zrób na niej kilka kkm. Pytanie tylko czy wlałeś całość czy zostawiłeś coś, żeby zmieszać na olej na dolewki w tym czasie.

Po tym powtórz zabeg czyszczenia jeśli ci został Protec. Jak czyścisz tłoki to ruszaj wałem. Możesz spróbować dorobić adapter i wtłoczyć płukankę pod ciśnieniem między tłok a cylinder.

W międzyczasie możesz zalac dodatek do beny oparty na PEA i pojeździć autostradą.
 
Akurat wypadła mi trasa 3500 km - Chorwacja , Czarnogóra.
Wlałem 2/3 płukanki długodystansowej ale bezpośrednio przed trasą dolałem resztę.
Protec również powtórzyłem bezpośrednio przed trasą ( jeszcze zostało). Całe 3500 zrobiłem dolewając AR6900 oraz głównie na paliwie 100 ( takie maja w Chorwacji, świetne paliwo w mojej ocenie). Co po tym wyszło. Zużycie oleju wyniosło jakieś 0.4/1000km. Silnik pracuje ogółem rewelacyjnie. Nie spodziewałem się że pod takie góry będzie tak ochoczo jechał i spalał w okolicach 4.5/100km. Co natomiast zaobserwowałem. Silnik pali olej głównie przy hamowaniu silnikiem. Myśle że przy otwartej przepustnicy zużycie jest minimalne. Na wolnych obrotach również wyczuwalny z wydddhu zapach oleju znikł natomiast przy hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu chmura dymu.
 
Ostatnio spotkałem się z opinią mechanika który robi dużo "francuzów" że płukanki (pewnie zależy jaka) potęgują problem z paskiem w tym silniku.
 
Podciśnienie w dolocie i wciąga olej
 
Last edited:
Co zatem radzicie. Jakaś chemia czy targać głowice i do roboty.
 
Back
Top