• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V+

wszystko o produkatach Orlen

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V+

Analiza ufundowana dzięki hojności @Michalos12 , @Iron , @Marconi , @mario69 , @Robert1 , @plpawzaw , @DWojtek , @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SP
Aprobaty:
  • OV 040 1547 - G30, 040 1547 - D30
  • VW 504.00/507.00
  • MB 229.51, 229.52
  • BMW Longlife-04
  • Porsche C30
Strona produktu:


orlen-me-v-plus-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
Olej sformułowany poprawnie, w odniesieniu do naszego badania poprzednika (ME V) sprzed dwóch lat obniżona zawartość wapnia i podwyższona magnezu, za to znacznie obniżony poziom boru. Wydaje się normalną, chociaż raczej budżetową pod względem samych metali, formulacją. Jeżeli ktoś poszukuje oleju w tej lepkości i z normą API SP jest to rozsądna propozycja w niskiej cenie. Niemniej dla silników mających problem z konsumpcją oleju albo z gromadzeniem się nagarów sugerowalibyśmy poszukanie oleju z większą ilością boru. Związku tego metalu niwelują problemy generowane przez detergenty oparte o magnez które potrafią znacząco zwiększyć tarcie w silniku.

Ciekawe jest porównanie, próbka referencyjna (zaznaczona na niebiesko) pochodzi z dnia w którym do labu dotarła nasza, jednak wyniki naszego badania z 2021 i tego co pokazują dane referencyjne różnią się i to sporo. Opis powstał w oparciu o porównanie naszego badania V i obecnego V+, nie sugerowałem się próbką referencyjną.

Podsumowując - niezły, chociaż nie powalający olej w dobrej cenie.

Opakowanie:
20230621_170015.jpg 20230621_170032.jpg

Mrożenie:
20230628_092748.jpg 20230704_112211.jpg
 

Attachments

  • 20230628_092756.mp4
    28,2 MB
  • 20230704_112106.mp4
    30,8 MB
Last edited:
No szału nima, trochę inny względem V co sugerowała karta charakterystyki, dobry, poprawny na pewno nie jest przeciętny. Niewiele boru, molibdena nima, może ma nieznacznie więcej estrów 🤔. Indeks lepkości na dobrym poziomie.
 
Niewiele boru, molibdena nima
Mniej boru niż w ME V to przewidywałem ale obstawiałem, że będzie jakieś 70-100 ppm Mo.

Próbka referencyjna znów nie wiadomo czego. To jest nadgorliwość labu chyba nikt o takie zestawienie nie prosił.
 
V+ pięknie brzmi , liczby natomiast nie powalają , oczywiście ocena tylko i wyłącznie po zawartości składu analitycznego..
 
Ciekawe jest porównanie, próbka referencyjna (zaznaczona na niebiesko) pochodzi z dnia w którym do labu dotarła nasza,

Próbka referencyjna to po raz kolejny ME XF
 
@soszo - mnie właśnie mniej boru dziwi, bo przy zwiększonym magnezie boraty poprawiają znacząco tarcie oraz właściwości AW. Może dlatego to tylko SP i C3, a nie SP+RC i C2/C3.
 
Moim zdaniem jak ma ktoś wybór między XD a V+ to chyba w tym przypadku ten tańszy będzie lepszym wyborem. Po prostu, tak samo dobry a tańszy.
 
Jednym słowem żadnych plusów dodatnich z tego plusa w nazwie 🤣
 
V+ ma więcej Mg względem V, ale że ma mniej B? Nie wiem, czy dobrze patrzę, ale V+ ma boru 162 a V 113.
 
I tu można śmiało pokazać ,żeby nie przywiązywać się do jednej marki oleju gdyż potrafią być rodzynki i "13 Piotrus"
 
Pytanie czy w obecnie rozlewanych V jest dalej tyle samo B co podczas ostatniej analizy, bo nie wiadomo czy przypadkiem V i V+ mają w tej chwili taką samą ilość B, tyl że + ma po prostu więcej aprobat i o to chodzi z tym +.

Ja bym wybrał XD, tańszy, dobry.
 
v ma wiecej boru
V+ ma magnez
Chyba pójdę w xd lub a3/b4
Post automatically merged:

v ma wiecej boru
V+ ma magnez
Chyba pójdę w xd lub a3/b4
 
Last edited:
Gdzie podziali się Ci, którzy kilka dni temu rzucili się na mnie, jak napisałem, że do starego fiatowskiego silnika 1.2 8Vbez wymagań wystarczy dowolny C3? Udowadniać mi zaczęli, że olej musi mieć normę Fiata, bo taki jest wymóg.
Tymczasem tutaj olej nie tylko spełnia, ale posiada aprobaty wszystkich czołowych producentów motoryzacyjnych w tym "uwielbianej" VW504/507, a już zaczyna się kręcenie nosem, bo B mniej, brak Mo, brak PAO, a najprawdopodobniej bazy pochodzą z recyklingu (przynajmniej część).
Popatrzcie na Lotosa Synthetic 504/507 - TYLKO Za/P, a olej każdy test wzorowo przechodzi!
Nikt nie ma o to pretensji ...
Tutaj dostajemy solidną dawkę dyspergatora opartego o zw B.
Pakiet przeciwzużyciowy oparty o klasyczny Zn/P, a ilość Ca to tylko mniejsze prawdopodobieństwo osadów.

Tymczasem moje zdanie jest takie, że dostajemy uniwersalny olej klasy 5w30 C3, który można rzeczywiście wlewać do dolnego silnika Diesla, czy benzyny typu TGDI i 30 tys km na nim śmigać, bo tego wymaga RN Wear Test z VW504.
Tylko jak to bywa u Orlena, w tym momencie jest to olej widmo.
Dzwoniłem do swojego "szejka", gdzie zaopatruję się w oleje i jest na razie niedostępny.
 
Jak popatrzcie na oleje VW508/509 to zobaczycie , że tu jest 2x więcej boru.
 
Last edited:
Nie wiem co autor "Orlen" miał na myśli tworząc biedniejszy olej od swojego poprzednika V ?
 
Pany - takie oleje będą się pojawiać. Ten olej naprawdę ma oficjalne aprobaty.
Jak napisałem wyżej popatrzcie na OC.ru są tam analizy VW508/509 Z pakietem detergentów takim jak w ME V+ bez Mo i połową B. Na razie to Cyclon, Mannol i Neste.
 
Ciekaw jestem kto zrobił tą recepturę i jak omineli problemy z magnezem, ale widać się da. Gdzieś czytałem o nowych sposobach produkcji detergentów zmniejszających tworzony przez nie syf wiec może to coś z tego kierunku.

Samego oleju się nie czepiam, jak pisałem w opisie to przeciętny olej, niezły za swoją cenę.
 
Back
Top