jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V+
Analiza ufundowana dzięki hojności @Michalos12 , @Iron , @Marconi , @mario69 , @Robert1 , @plpawzaw , @DWojtek , @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Olej sformułowany poprawnie, w odniesieniu do naszego badania poprzednika (ME V) sprzed dwóch lat obniżona zawartość wapnia i podwyższona magnezu, za to znacznie obniżony poziom boru. Wydaje się normalną, chociaż raczej budżetową pod względem samych metali, formulacją. Jeżeli ktoś poszukuje oleju w tej lepkości i z normą API SP jest to rozsądna propozycja w niskiej cenie. Niemniej dla silników mających problem z konsumpcją oleju albo z gromadzeniem się nagarów sugerowalibyśmy poszukanie oleju z większą ilością boru. Związku tego metalu niwelują problemy generowane przez detergenty oparte o magnez które potrafią znacząco zwiększyć tarcie w silniku.
Ciekawe jest porównanie, próbka referencyjna (zaznaczona na niebiesko) pochodzi z dnia w którym do labu dotarła nasza, jednak wyniki naszego badania z 2021 i tego co pokazują dane referencyjne różnią się i to sporo. Opis powstał w oparciu o porównanie naszego badania V i obecnego V+, nie sugerowałem się próbką referencyjną.
Podsumowując - niezły, chociaż nie powalający olej w dobrej cenie.
Opakowanie:
Mrożenie:
Analiza ufundowana dzięki hojności @Michalos12 , @Iron , @Marconi , @mario69 , @Robert1 , @plpawzaw , @DWojtek , @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SP
- OV 040 1547 - G30, 040 1547 - D30
- VW 504.00/507.00
- MB 229.51, 229.52
- BMW Longlife-04
- Porsche C30
Opis:
Olej sformułowany poprawnie, w odniesieniu do naszego badania poprzednika (ME V) sprzed dwóch lat obniżona zawartość wapnia i podwyższona magnezu, za to znacznie obniżony poziom boru. Wydaje się normalną, chociaż raczej budżetową pod względem samych metali, formulacją. Jeżeli ktoś poszukuje oleju w tej lepkości i z normą API SP jest to rozsądna propozycja w niskiej cenie. Niemniej dla silników mających problem z konsumpcją oleju albo z gromadzeniem się nagarów sugerowalibyśmy poszukanie oleju z większą ilością boru. Związku tego metalu niwelują problemy generowane przez detergenty oparte o magnez które potrafią znacząco zwiększyć tarcie w silniku.
Ciekawe jest porównanie, próbka referencyjna (zaznaczona na niebiesko) pochodzi z dnia w którym do labu dotarła nasza, jednak wyniki naszego badania z 2021 i tego co pokazują dane referencyjne różnią się i to sporo. Opis powstał w oparciu o porównanie naszego badania V i obecnego V+, nie sugerowałem się próbką referencyjną.
Podsumowując - niezły, chociaż nie powalający olej w dobrej cenie.
Opakowanie:
Mrożenie:
Attachments
Last edited: