• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V+

wszystko o produkatach Orlen
Próbka referencyjna to Orlen Platinum MaxExpert XF. Porównując to na papierze, zwykły V wypada lepiej a tak samo dobrze i taniej właśnie ME XD, no chyba że ktoś potrzebuje normy SP.
 

Attachments

  • orlenme5w30v-pierwiastki.jpg
    orlenme5w30v-pierwiastki.jpg
    487,8 KB · Odwiedzin: 102
Czy tak samo dobrze XD wypada? Może. Me V ma lepszy indeks, niższą temperaturę płynięcia i receptura wymaga około 20% pao (wedle info z forum). Dodatkowo ma aprobatę bardziej rygorystycznej normy.
Natomiast V+ jest najdroższy. I na pierwszy rzut oka nic ponadto - ale kto wie może się mylimy.
O wyższości jednego nad drugim jedynie może pokazać praktyka.
 
Last edited by a moderator:
No właśnie na papierze. Można się podniecać różnica ppm boru i moly, a najważniejszego nie widać FTIR / nie umiemy zinterpretować ;)
 
Jeśli po ICP oceniamy jakość oleju to cofamy się w rozwoju.

Olej jest o wszechstronnym zastosowaniu. Praktycznie eliminuje dylemat czy lepiej zastosować XD czy V. Łączy w sobie normy obydwu tych oleji. Zaleję go do Micry 😁
 
J/w, aprobaty kosztują a co za tym idzie, cena oleju też wyższa. Na pewno nie jest tak, że ten "+" wskazuje "lepszość", po prostu kolejny nowy produkt w gamie Orlen z nowymi normami. Jeszcze poczekajmy na testy Pjotera testera 🙆🏻‍♂️😏 i będziemy mieć jasność 😅.
 
O cholewka, może coś przeoczyłem 🤔 a może nie znam sam siebie 😏😅.
 
Ja dopiero wczoraj oglądałem jeden. Muszę popatrzeć na inne, innych olejów, bo nie mam punktu odniesienia dla "testów" na nowej maszynce 😁
 
FTIR też nic nie pokaże, gdyby był sens robienia go to bym sobie poczytał jak to interpretować. Można się domyślić jakie komponenty stosują, ale to nic nie powie o jakości oleju.

ICP jest o tyle ciekawe z forumowego pkt widzenia, że po pierwsze można przez przypadek odkryć jakąś nietypową recepturę, a po drugie dowiedzieć się kto z jakiej korzysta. I na przykład jak ktoś woli mieć bora i molibdena to zaleje olej A, a jak komuś nie zależy, ale chce wyższe/niższe VI to zaleje B. Ale jakość? No litości.
 
Z ICP można też się dowiedzieć, że np nikiel w UOA 0W20 to wynik fałszywie pozytywny, a nie np zużycie wałka rozrządu 🤭
 
Jak ktoś robi UOA, ale to zbyt często spotykane nie jest :p
 
Panowie, mam taką ideę. Niedługo wleci u mnie Xprime. Przekroczę na nim magiczną liczbę 300000 pokonanych km🤩 I dlatego z tej okazji planuję zrobić 10k i wtedy UOA by pociągnąć jeszcze z 5k. Wynikami z chęcią się podzielę😉 a myślę, że będzie to ciekawe czy - przy LPG zwłaszcza - można wydłużyć interwał czy lepiej nie przekraczać klasycznej dychy jak dotąd 🙂
Ps. Sorry za malutki OT😄
 
U mnie w bmce ten v+ jest w silniku już 12tys km.
w tej chwili kolor oleju jest czerwono/bordowy :D wydaje mi się że coś poczyścił lakier z głowicy. zdarzyło się to pierwszy raz a testowałem oleje od 0w20 po 5w50.
 
Któryś Castrol też się tak na czerwono barwił
 
RN17 barwią się na czerwono, sprawdziłem i zarówno Castrol jak i Shell robią się czerwone/bordowe.
 
Ja pierwszy raz zapałem Shell po fabrycznym oleju i do 15tys nie miał czerwonego odcieniu. Następny interwał ASO zalało Castrol GTX 5w30 i zrobiło się czerwono. Nawet po płukance, zalany ponownie Shell jest zabarwiony na czerwono
 
Ooo, a już miałem go kupować na zmianę w Delcie. Nie powiem spodziewałem się po tym oleju więcej. Faktycznie ten + taki inflacyjny jakby, z dwoma minusami. Natomiast miałem go chwilę w 208, tym który przepija (już mniej ale nadal) olej i faktycznie potwierdzam w porównaniu do wcześniejszego (i późniejszego) Gulfa miałem wrażanie jakby przepił go więcej.
 
@musc Masz jakieś laboratorium w tym pugu? Czy będziesz teraz określał jakość oleju na podstawie tego bierze mniej, a tego więcej?
 
Back
Top