• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 A3/B4

wszystko o produkatach Orlen
Następna wymiana wychodzi na wiosnę 2024 a ten orlen jest na jeszcze następną. Czyli jak go otworzę w 2026 to będzie 3,5 letnim leżakiem. Trochę bez sensu, auto to nie gruz.
 
@apede To świetnie, dokonasz kontroli jakości czy wydzieliły się inne frakcje. :D A tak serio to nie ma znaczenia, 4 lata to niewiele.
 
4 lata leżakowania oleju w zamkniętym, fabrycznym pojemniku bez wystawiania na słońce, nadmiernej wilgoci... to tyle co nic. Standardowo mówi się ze olej może bez najmniejszych problemów leżakować 5 lat - podejrzewam, że to i tak zaniżony czas
 
W tej klasie cenowej naprawdę nie ma się czego czepiać. Do starszych prostych silników, jakich u nas jeździ jeszcze mnóstwo w sam raz 😉
 
A czy w turbodoładowanych też da radę?
 
Po za lepkością to praktycznie 1:1 z Eurol SL. Normy VW, MB, pakiet dodatków czy nawet MSDSy są bardzo podobne.
 
Wiec lepiej kupic Orlena
Nie dość,że lepkość sae 30
To cena mniejsza 😅
 
@soszo pisałem o tym wcześniej, różnica w tych olejach jest taka że eurol jest zwany grubasem, stara dobrą szkoła, ochrona przede wszystkim, a Orlen przecietnym olejem ze starym pakietem dodatków ;)
 
A pozostałe klasy? Jest jakiś podział? :cool: To dla SAE40 należy teraz określić przedziały lepkości dla "podklas" cienki, normalny i gruby. :)
 
SAE 30 podzielone jest oficjalnie przez ACEA i API
 
Wszystko zależy od punktu widzenia kto czego szuka. Jeśli olej ocenia ktoś kto zaczytuje się w artykułach trybologicznych to ten olej jest starą skarpetą, natomiast z punktu widzenia starszego auta, zwłaszcza kiedy jeszcze jest jeszcze świadomy, że receptura jest jaka jest - jest OK.

A pozostałe klasy? Jest jakiś podział? To dla SAE40 należy teraz określić przedziały lepkości dla "podklas" cienki, normalny i gruby.
KV100 :
5W-35 - 12,5 cSt cienias
5W-40 - 14,4 cSt normal
5W-45 - 16,3 cSt grubas

:)))
 
Last edited:
Skoro klasy SAE mają widełki, to w tych widełkach sobie ktoś "pozycjonuje", cienki gruby itp. :)

W szkole też bywały "słabe trójki" ;)
 
Ciekawe czemu 😉
 
Ten Orlen Platinum MaxExpert wygląda jak całkiem dobry olej do silników Hyundai i Kia 1.6 CRDi D4FB bez DPF, gdzie w instrukcji wymieniają ACEA B4 5W-30 (brak w instrukcji 5W-40). Co sądzicie?

Bo w sumie w czym lepszy polecany Shell Helix Ultra 5W-30 A3/B4 (550046268) poza mniejszą ilością wapnia (mniej popiołów), gdy i tak brak filtra cząstek stałych?

Rozważam też Valvoline SynPower 5W-30 A3/B4 (872378) i Valvoline MaxLife 5W-30 A3/B4 (872794)
 
Back
Top