DSG mnie denerwuje i zdecydowanie wolę AL4. Niestety do 307cc RFJ nie kładli 6-biegowych skrzyń, a szkoda. W dieselach były aisiny, ale ani diesel do cabrio mi nie pasuje, ani aisin do żadnego wozu Nadal wolę jeździć AL4, niż manualem i rozumiem wybór.
Uuu... Z niektórych postów powiało ideologią. Ja tam wolę manualną skrzynię.
I co to w ogóle jest za argument, że jest 2023 rok? Kod genetyczny nam się zmienił w ostatnich 20, 50 czy 500 latach? Zmieniło się w ludziach tyle, że są coraz bardziej leniwi i atechniczni.
@Obywatel
Z pewnością na przestrzeni stuleci i dekad kod genetyczny ulega odpowiednio drobnym i drobniejszym mutacjom. Tak czy siak w temacie mowa o samochodzie dla kobiety, więc automatyczna skrzynia biegów całkiem uzasadniona.
Ty wolisz, a ja pomimo posiadania manuala, tęsknię już za automatem i wiem, że następny samochód będzie bezwzględnie z automatem, nie przez lenistwo, nie dorabiajcie do tego ideologii lenistwa czy kontroli nad pojazdem, bo ASB zapewnia zarąbisty komfort a nowoczesne skrzynie zdążą przelecieć po całym zakresie przełożeń, zanim nawet wprawny kierowca zdąży o zmianie biegu pomyśleć .
W obecnych czasach za dużo samochodów jest na ulicach więc tylko automat. Ja mam manualną skrzynię i w Warszawie mam już dość ciągle wysprzęglać 1,2 luz 1,2,3 luz światła co 100 metrów ,progi zwalniające ,korki . To jest katorga teraz. Na trasie owszem fajnie jest pobawić się biegami ale w mieście tragedia kolejne auto tylko w automacie kupię.
@Triumphator - też tak trochę mam. Skrzynka manualna w Kijance jest świetna, ich automat tragiczny bo testowałem jedno i drugie, ale trochę żałuję że nie kupiłem automatu. Wygoda ma znaczenie. Mój kolejny wóz to pewnie będzie elektryk więc już skrzynia będzie bez znaczenia
W przypadku Mondeo, zarówno automat, jak i manual jest tragiczny. Automat to chyba największy niewypał pośród ASB w ostatnich dwóch dekadach, trochę księgowości, dosłownie jeden błąd konstrukcyjny i mamy skrzynię, która potrafi do 100kkm nie dojeżdżać. Znowu manual Getraga w zasadzie na porządku dziennym ma problemy z haczeniem biegów 1 i R, nie pomagają na to żadne czary i skrzynia sama w sobie pracuje na zasadzie tej z Laguny 3, biegi wybiera precyzyjnie, ale zwyczajnie nie da się ich szybko i dynamicznie zmieniać, do tego przełożenia w przypadku 2.0TDCi to mało śmieszny żart, w mieście jest po prostu niesamowicie irytująca bo biegi są zestrojone tak, że praktycznie cały czas lata się 1-2-3-2-1, bo na dwójce nie da się jechać wolniej, niż 20kph.
Jeździłem swego czasu Leonem III 1.4TSI ze skrzynią DSG i będę chyba celował właśnie w tą stronę, tym bardziej, że głównie chcę się zwyczajnie pozbyć diesla .
Od kiedy miałem CLK500 mówiłem sobie, że od tamtej pory manual tylko w motocyklu...coś nie pykło, ale pora to naprawić
Po 4 samochodach ze skrzynią manualną (każda była spoko), mam obecnie swój pierwszy automat (spoko) i już nie ma powrotu, przynajmniej nie w daily.
20-30 lat temu, gdy automaty były znacznie bardziej toporne, zwiększały spalanie, dławiły osiągi, to typ skrzyni można było faktycznie rozważać jako równorzędne alternatywy w zależności od potrzeb. Ale obecnie? Gdy mają po 8-10 biegów, lecą przez nie jak przecinak, uczą się kierowcy, stylu jazdy, mają różne tryby, w tym manualny, to tradycyjna skrzynia zaczyna tracić sens. Może, gdybym przejechał się "tragicznym" automatem, który @Triumphator opisuje, miałbym inne zdanie, ale z obecnym doświadczeniem tak to widzę.
Ciężko znaleźć argumenty za manualem poza kwestią finansową w kontekście wersji wyposażenia (tak jak klima manual vs climatronic). Bronić manula w cywilnym dupowozie to trochę tak, jakby bronić machanie manetkami wycieraczek w miejsce automatu z czujnikiem deszczu.
@tomek1986
To nie jest jedyna wada. Kolejna rzecz, to to, że im więcej przyrządów na pokładzie, tym więcej rzeczy do popsucia się prędzej czy później. I kosztowna naprawa, oraz przestój auta na czas naprawy. A elektryka / elektronika lubi się najprędzej psuć (a szczególnie nowinki technologiczne).
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.