• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pomoc w wyborze samochodu - budżet 30 tys. zł

To zależy od skrzyni. Do mojego hydrokinetyka wchodzi 8L.
 
Można wiele powiedzieć o amerykanach, ale oni wymyslili automaty jakies 100lat temu, wiedzieli co robia. Dlaczego nikt (prawie) nie jeździ trabantem, maluchem czy żukiem na codzien? Z punktu widzenia dnia dziesiejszego manual nie ma racji bytu. Dlaczego w takim razie w autobusach miejskich stosuje sie automaty? Z punktu widzenia kierowcy automat ma same zalety. Ze nie mozna odpalic na pych? Trzeba dbac o rozrusznik akumulator itp remont? W manualu jak padnie dwumasowka to tez jest duzy koszt a jak kupi sie dobry egzemplarz i serwisuje to nie ma problemów. Przykładowo do mnie wychodzi olej elfmatic g3 (dexron III) , który ostatnio kupowałem za 25 zl / butelka 1l, a potrzeba 9l nie jest to wiec jakis kosmos jesli chodzi o koszty, a wymiana statyczna u znajomego w warsztacie zwykłym
 
@tomek1986 chyba do wymiany dynamicznej. Zależy od skrzyni, u mnie wchodzi około 6.5l, a tam jest 9 biegów, więc nie jest to maleństwo.
 
Miejskie w manualu?
 
Wiem , że to temat w OT ale darujcie sobie przepychanki. Najlepiej wrócić do odpowiedzi na pierwszy post OP bo temat z resztą jak większość trochę już pożeglował za daleko.
 
Wracając do tematu - Citroen C4 1.6 LPG, da się dostać z AL4. Nie będzie szybki, ale za to będzie dużo palić ;) A tak serio, to powinien się zmieścić w 11 litrach gazu z tą skrzynią. Myślę że lepiej kupić tańszy wóz i zostawić poduszkę finansową na pierwszy większy serwis, niż kupować na skraju budżetu i zgrzytać zębami przy pierwszej lepszej usterce.
 
Ciekawa opcja z tym C4, z tego co widzę wsadzali tam silniki 1,2 1,4 1,6 2,0. Rozumiem że ten 1,6 to najlepszy wybór?
 
Może Mazda 3 II generacji? Tam jest prosty automat, silnik benzyna 2.0 150 KM zestrojony z tą skrzynią. Sylwetka powinna się podobać kobiecie :) Tylko trzeba sprawdzić stan blacharki, Mazda lubuje się w rudą sz.... :D
1686116212920.png
 
Ja przez chwilę pomyślałem o takim ustrojstwie jak Kia Venga/ Hyundai ix20 ale ceny .... z automatem ponad budżet 🙃
 
Artunero z racji że sam od kilkunastu lat jeżdzę mazdą 3 z ASB to mazda 3 BL to naturalny pierwszy wybór dla mnie, ale nie chciałbym się zamykać na inne opcje stąd pytanie o alternatywy ;)
 
@Tośkaaa mówię o C4 1 generacji, więc 1.4, 1.6 albo 2.0 konstrukcji PSA, żadne VTi, THP czy 1.2 Pure tech. Najlepszym wyborem będzie 2.0 RFJ, bo mniej awaryjny od 1.6, a bardziej dynamiczny i spali tyle samo, jak nie mniej w automacie. Mowa o awaryjności tych silników to i tak kuriozum, bo są pancerne.
 
Panowie miał lub ma ktoś z Was doczynienia z Fiatem 500 1.4 100KM+LPG? Jak to sie sprawuje? Warto sie tym zainteresować?
 
Nie jest przypadtkiem wersja usa/kanada? bo tylko tam był 1.4 turbo 100 KM.
 
A kto powiedział, że tam jest turbo? Przecież to zwykły 1.4 16V Starjet, produkowany od 2004r w różnych wersjach mocowych. 100 KM miały Pandy 100HP i właśnie Fiaty 500. LPG znosi dobrze, ale musi być dobry instalator, bo kolektor ssący jest specyficzny i złe nawierty pod dysze LPG mogą spowodować niewłaściwą pracę na benzynie. Silniki ogólnie pancerne, choć często popijają olej. Występują w Stilo, Bravo II, Tipo II, Panda, 500, Grande Punto, Alfa Mito.
 
Last edited:
Średnie od 3 lat 7,5/100. Żona jeździ 50% miasto, 50% Obwodnica Trójmiasta. W spokojnej trasie da się zejść do 5,7/100, ale mało jeżdzi w takich okolicznościach.
 
Back
Top