• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Dobra jest , mam wersję 3500 i EFB 60Ah doładowuje , zdjemuję klemeę bo łatwy dostęp .
Można i nie zdejmować tylko wyłączyć wszystko w aucie i zamknąć drzwi bo świecą lampki.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kierunek bdb. Jak okazyjnie kupisz to pewnie ze tak. Tego typu automaty nie robią bałaganu w instalacji.

Świetne efekty daje podpięcie automata na tydzień non stop.
 
Jak myślicie, robi gęstość?

IMG_20211031_170610.jpg


Muszę sobie areometr kupić, żeby zmierzyć
i być pewnym, że akumulator jest dobrze naładowany.

I automaty inteligentne są mega spoko,
ale z tego co tu czytam, to do kwasiaka najlepsze jest takie zwykłe "radyjko" i ładowanie po wyciągnięciu z auta.

Jeszcze amperomierz na sztukę muszę wmontować tak jak ma @luckyboy i będzie git
 
Kierunek bdb. Jak okazyjnie kupisz to pewnie ze tak. Tego typu automaty nie robią bałaganu w instalacji.

Świetne efekty daje podpięcie automata na tydzień non stop.
Co rozumiesz na tydzień non stop? Codziennie włączać mu nowy cykl ładowania czy po prostu nie odpinać i zostawić nawet po osiągnięciu 100%? Tryb repair / recond warto używać?
 
Non stop - wówczas przechodzi na podtrzymanie i aku dostaje dobra kuracje.

Tryb repair to jedyny tryb który warto używać. Samo głaskanie automatem do 14,4 V jest małoefektywne.
 
Non stop - wówczas przechodzi na podtrzymanie i aku dostaje dobra kuracje.

Tryb repair to jedyny tryb który warto używać. Samo głaskanie automatem do 14,4 V jest małoefektywne.
Tomasz Hudy na swoim kanale twierdzi ostatnio że 14,4 jest ok tylko efekty czyli pełne 1,28 g/cm pojawia się później. Bo po takim ładowaniu b. duża gęstość utrzymuje się pomiędzy płytami i trzeba czasu aby elektrolit się wymieszał w całej objętości danej celi.
Ostatni film maAkumulator pt. "Ciemna strona napięcia 16.2V Ładowanie akumulatorów" opowiada o utracie wody podczas wysycania oraz o tym że przekraczanie progu gazowania jest bez sensu. Zupełnie odwraca narrację jaką do tej pory uskuteczniał. Wielu sądzi (są to przypuszczenia) że wraz z Tomaszem Hudym podjęli się współpracy z jakimś producentem ładowarek lub akumulatorów i dlatego rakiem się wycofują z dotychczasowych twierdzeń aby przedstawić "nową jedyną słuszną" narrację.

Ja natomiast trzymam się tego co od parudziesięciu lat jest przekazywane w podręcznikach i polskich normach. Bo ta wiedza jest ugruntowana doświadczeniami i praktyką. Akumulator kwasowy ładuje się maks 0,1C do osiągnięcia napięcia 2,4V na celę, a wysyca prądem maks. 0,02 do 0,05C do napięcia 2,6 do 2,7V na celę. A jakie faktyczne napięcie wysycaniu towarzyszy to zależy od stanu akumulatora.
W celi akumulatora jest widoczny znacznik maksymalnego poziomu. Jeśli lustro elektrolitu się obniży dolewam wodę destylowaną i po jakimś czasie sprawdzam gęstość. I jeśli jest ona właściwa to gitara. Jeśli nie to ładuję dalej i kontroluję poziom.

Jako przykład podam że instrukcja obsługi do zakupionej Amegi informuje żeby nie przekraczać 16V (6 celi)
 
Last edited:
Ja nawet AGM głaszcze 15,5-15-8 V
Wodę uzupełniam bo praw fizyki nie oszuka nikt :D
Post automatically merged:

Tomasz Hudy na swoim kanale twierdzi ostatnio że 14,4 jest ok tylko efekty czyli pełne 1,28 g/cm pojawia się później
Pod warunkiem ze akumulator nie jest w samochodzie. Wystarczy minimalny drenaż i już niweczy ten laboratoryjny eksperyment.

Dyfuzja elektrolitu jest zbyt powolnym i zbyt spontanicznym procesem i nadal nie rozwiązuje sprawy naładowania akumulatora.

Ładowanie z gazowaniem na końcu procesu miesza elektrolit i o to chodzi.
Zwłaszcza ze stopy Ca/Ca sa odporniejsze na elektrolizę.

Amega jest hybrydowa i ma jeszcze antymon na jednej z płyt z tego co pamietam. Mam 62, genialna.

Tutaj jeszcze byłem wyznawca cteka

34FEC787-AA38-46B8-9407-22DB6358421D.jpeg
 
Last edited:
Zwłaszcza ze stopy Ca/Ca sa odporniejsze na elektrolizę.

Amega jest hybrydowa i ma jeszcze antymon na jednej z płyt z tego co pamietam. Mam 62, genialna.

Amega od jakiegoś czasu zdaje się od początku 2020 jest już w technologii Ca/Ca. I moja taka jest.
 
… i zaczęli nawet EFB produkować.
Mam nadzieje ze trzymają fason i kratki odlewane nadal robią.
 
Noco Genius 10 vs Victron Blue Smart 10A vs Optimate 6

Która z wyżej wymienionych do aku Ca/Ca?
 
Noco Genius 10 vs Victron Blue Smart 10A vs Optimate 6

Która z wyżej wymienionych do aku Ca/Ca?
Na Twoim miejscu zaopatrzyłbym się w prostownik transformatorowy (może być nawet radyjko) i choćby lidlówkę.
Prostownikiem naładujesz na full a lidlówką podładujesz na szybko albo podłączysz do aku w celu ładowania buforowego.
Będzie taniej i skuteczniej niż Noco czy Victronem. Tomasz Hudy i paru innych youtuberów pokazuje na swoich filmach że Noco'm, Ctek'om, Victron'om i innym ładowarkom automatycznym, nawet tym najbardziej zaawansowanym, daleko jest do ideału (do ładowania akumulatorów mokrych).
 
Mam już prostownik transformatorowy i ładowarkę Volta, ale szukam czegoś lepszego i z potencjałem na przyszłość w granicach 600zł.
 
Mam już prostownik transformatorowy i ładowarkę Volta, ale szukam czegoś lepszego i z potencjałem na przyszłość w granicach 600zł.
To moim zdaniem nic więcej nie zyskasz. Chyba, że będziesz eksploatował akumulatory LiFePo4 to taki Victron będzie jak znalazł.
Rozumiem, że lubisz takie fajne zabawki tak jak ja. :) Ja już chyba osiągnąłem stan nasycenia :D
Od tego Victrona, za ułamek ceny, dużo większe możliwości (większe niż Kulon 820) ma ładowarka modelarska:
Krążę wokół niej i powstrzymuję swoją chęć posiadania. Ale sądzę, że to tylko kwestia czasu jak się skuszę...
 
A z tych co wymieniłem, który najlepszy? Kusi mnie ten Victron po BT, ale Optimate6 też zbiera dobre opinie.
 
Znam tylko Optimate 6 i 7 bo te posiadam. Siódemka ma 10A. Oba mają ciekawy program wyrównywania cel od wersji silver wzwyż który zawsze trwa od 20 min do ok 40 po nawet pełnym naładowaniu. To zastępuje dobrze wyższe napięcie i jest bezpieczne dla AGM.

Dodatkowo jak masz wyładowany mocno aku i ładowarka zbada ze jest poza instalacja samochodu to napięcie osiąga nawet 22V. Mniej rozładowane poza pojazdem 16V.

Szóstkę bardziej rozumiem, siódemka jest uboższa „w dialog” z użytkownikiem.

Jedno mogę powiedzieć bo Cteka również mam- nie ma nawet co porównywać. Opti skutecznie naładuje.


Z ciekawostek - Optimate jako program podtrzymujący robi tak: ładuje bardzo małym prądem do 13,5V, odpuszcza, wznawia przy 13V.

Co to daje- oszczędza wodę ! Oszczędza prąd i ogranicza korozję płyt.
 
@Pedros, a którą wersję Optimate 6 posiadasz bo widziałem, że są różne, zastanawiałem się nad TM380, ale nie wiem czy ten Victron i możliwość tworzenia własnych programów nie przekonuje mnie bardziej.
 
@Arbi89 Post in thread 'Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)'
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/prostowniki-jakie-polecacie-jakie-odradzacie.617/post-93315

TM-180 (jeszcze 5A) a siódemka to TM-254 (v.2)

Mam jeszcze Opti 5 TM-220 jako podtrzymanie sezonowego auta.

Zdanie mam już wyrobione :D

A nie bierzesz pod uwagę TM-370? Tam możesz wymusić 14,7 V jako punkt końcowy ładowania. Dodatkowo jako zasilacz może robić.

Chyba ze masz potrzebę 24V to 380👍

Sprawdź tez ceny czy do siódemki nie jest blisko (minimum silver).
 
Cześć,

Mam obecnie ładowarkę CTEK MXS 5.0. Wcześniej z aku 62 Ah sobie radził lepiej. Teraz mam auto z 110 Ah które wymaga czasem ładowania, ale ma Podłączenie pod maską. Takiej automatycznej konstrukcji w miarę wierzę, czy znajdę w kwocie 300-400 zł prostownik o większej mocy który będzie bezpieczny dla elektroniki?
 
Zobacz na Stef-Pol'a 516M - to taki prostownik automatyczny z regulacją napięcia końcowego.
 
Back
Top