• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@lantar8 napisałem w poprzednim poście

Wszystkie te tanie ładowarki nadają się idealnie do AGM, dlatego nie rozumiem dlaczego miałbyś być z tej ładowarki niezadowolony - osiągają bez problemu 14.4/14.7v czyli napięcie maksymalne dla AGM, naładują go w 100%.
 
Tegoroczny nabytek ;)
 

Attachments

  • IMG_20200928_124337.jpg
    IMG_20200928_124337.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 374
Może dlatego, że po zakupie przeczytałem parę opinii w internecie nt. tej ładowarki i każdy pisał, że to syf który nadaje się jedynie do wyrzucenia. Nikt nie rozdziela czy ktoś tej ładowarki będzie używał do AGM czy zwykłych akumulatorów - elektrośmieć i tyle. Dlatego opisuję swoje pozytywne doświadczenie :)
 
Właśnie chodzi mi o coś, czym można 2 razy w roku naładować porządnie (zrobić gęstość elektrolitu) wyjęte z aut akumulatory oraz 2 - 3 razy w roku naładować aku wsadzone w autach, bez odpinania klem.
 
Jak ja uwielbiam czytać bzdury w internecie

AGM naładujesz ładowarką z Biedronki bo wystarczy standardowe napięcie. Natomiast standardowy akumulator wymaga co najmniej 16v do pełnego naładowania i tą ładowarką tego nie osiągniesz. Specjaliści mają rację.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Nie do końca bzdury , ale sprostuje , jako , że z akumulatorami miałem do czynienia i w wojsku na lotnisku i potem w życiu w handlu no i swoim , życiu .
Nie , że się tu wymądrzam , a dla tych co nie wiedzą, a chcą się dowiedzieć jak to działa to napiszę.

Może zacznę od podstaw.
Akumulatory kwasowe ładujemy prądem , A 1/8 pojemności .
Prostowniki są tak skonstruowane , że na początku dla akumulatora 80 Ah będą podawać do 10A prądu, a napięcie spadnie do 12-13 Volt.
W trakcie uzupełniania ładunku zapotrzebowanie na prąd spada , czyli prostownik zmniejsza Amperaż a rośnie napięcie, Volty.

Kiedy wiemy , że już akumulator jest naładowany ? - wtedy gdy podczas ładowania, mierzone napięcie na stykach osiąga 18-19 volt .
Wtedy prostownik pokazuje już bardzo mały prąd 1-1,5 A.
I teraz - jeśli ten Amperaż będzie po naładowaniu 3-5A nadal, to znacza degradację płyt , oderwany materiał , czynnik opada na dół i tam tworzą się mikro zwarcia, które rozładowują akumulator.
Potocznie nazywamy, że akumulator nie trzyma.

Teraz ten mit co kolega wspomniał .

Taka sytuacja : zostawiłem opla pod domem z włączonym kierunkiem lewym i nie popatrzyłem , tylko sobie poszedłem spać . Rano do pracy na 7.00 i z pilota nie otwiera się . Otworzyłem kluczykiem , odpalam auto a tam dyskoteka na desce i ani bendix nie stukną. Maska w górę , wszystko na miejscu, a widzę prawa postojówka się świeci , no i się wylądował do zera . Do pracy 3 km z buta .
Po pracy multimetr pokazał 6,7 Volt na biegunach baterii , nie źle , cyk idę po kabel , z bagażnika prostownik z Lidla 3,5 czy 4A , nie pamiętam , ale dobrze , że jakiś jest 1300 km od domu .
Prostownik 2 h nic nie ładował , potem dioda ładowania zaczęła migać .
Nie czytałem instrukcji tego wynalazku , napisano , że trwa ładowanie impulsami tzw formatowanie przy głęboko rozładowanym Aku . Migało dla baterii 6V. Zostawiłem to i wieczorem sprawdzam, miga dioda 12 V .
Przed snem około 22.00 już dioda świeciła ciągłym światłem , czyli noromalny proces .
Rano o 6.00 świeciła dioda zielona , naładowany.

Auto Insignia diesel 2,0 , aku 85 Ah .
Tak można ładować duże akumulatory 85 Ah nawet 100 Ah .
Prostownikiem 3,5, 4, 5 , 6A
Będzie to trwało dłużej poprostu .
Ale ma to wpływ na wydłużenie żywotności akumulatora !
Elektrolit się nie przegrzewa , a max to 40 st C dla dobra Aku.

Luckyboy, zaraz sobie poszukam taki prostownik ci pokazałeś
Mocy nigdy za wiele, a i czasu nie raz mało, trzeba jechać, różnie bywa.

Pozdrowionka.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Może dlatego, że po zakupie przeczytałem parę opinii w internecie nt. tej ładowarki i każdy pisał, że to syf który nadaje się jedynie do wyrzucenia. Nikt nie rozdziela czy ktoś tej ładowarki będzie używał do AGM czy zwykłych akumulatorów - elektrośmieć i tyle. Dlatego opisuję swoje pozytywne doświadczenie :)
To przekonaleś się ile są warte opinie w sieci
 
Może zacznę od podstaw.
Akumulatory kwasowe ładujemy prądem , A 1/8 pojemności .
Prostowniki są tak skonstruowane , że na początku dla akumulatora 80 Ah będą podawać do 10A prądu, a napięcie spadnie do 12-13 Volt.
W trakcie uzupełniania ładunku zapotrzebowanie na prąd spada , czyli prostownik zmniejsza Amperaż a rośnie napięcie, Volty.

Kiedy wiemy , że już akumulator jest naładowany ? - wtedy gdy podczas ładowania, mierzone napięcie na stykach osiąga 18-19 volt .

Po pierwsze 1/10
Po drugie 18-19v to już jest przegięcie
Po trzecie prostowniki nie są skonstruowane tylko zmiany natężenia i napięcia wynikają z różnicy napięć pomiędzy ładowarką i akumulatorem.

Pozdrowionka
 
Po pierwsze 1/10
Po drugie 18-19v to już jest przegięcie
Po trzecie prostowniki nie są skonstruowane tylko zmiany natężenia i napięcia wynikają z różnicy napięć pomiędzy ładowarką i akumulatorem.

Pozdrowionka
Bardzo stare prostowniki miały permanentnie A od początku do końca , gdy byłem dzieckiem to pamiętam jak wujek chodził i zmniejszał w Aku Zetora.
A drugie to to samo , nazewnictwo.
Trzecie , w wojsku mieliśmy instrukcje na radiostacjach 1/8 .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie mogę narzekać. Od aku 32ah, po 72ah ładuje bez problemów i nigdy nie zawiódł. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to kable są strasznie liche i cieniutkie.
 
Nie mogę narzekać. Od aku 32ah, po 72ah ładuje bez problemów i nigdy nie zawiódł. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to kable są strasznie liche i cieniutkie.
Wystarczające na 3-4 A.
Tym bardziej , że nie są długie.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ten VOLT 8A nawet ciekawy - jak widziałem to idzie tym gęstość zrobić, chociaż te 8A to raczej na papierze tylko
 
No i mam zagwozdkę bo chciałem z chin zamówić FOXSUR 8A (FBC122408D), a teraz zastanawiam się czy może lepiej tego VOLTA
 
Volt ma taki mankament, że program boost trwa tylko 2h i napięcie spada do 14.4, czyli co 2h trzeba włączyć ten program, nadzorować. Aby zrobić gęstość to trzeba ładować akumulator 74Ah 6-8h na tym trybie.

W związku z tym skoro trzeba pilnować to lepiej kupić zwykły prostownik Absaar 8A.

Volt natomiast jako jedyna tania ładowarka osiąga 16.2v jak Kulon.
 
Ja używam Volt 8A - klasyczna ładowarka z programem boost 16v do robienia gęstości.

c59961c5e35721848e0ef8a3445eba06.jpg
Postawi aku rozładowany do zera? Bo mam Bosch C3 i wszystko ok,ale gdy Aku padnie to muszę robić kombinację z 2 akumulatorem .
 
Aku rozładowany do zera oddaje się na wymianę
 
Obrodziło w speców :) a co powiecie o tym. Klik!

Jako laik kupiłem zachęcony dobrymi opiniami i kierując się bezobsługowością, tj. mikroprocesorem. Miało być do profilaktycznego doładowania ze dwa razy do roku na aucie, ale już zdarzyło mi się już podłączać do nieodpalającego samochodu.
 
Back
Top