• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Poziom Lidla i Biedronki
 
Któreś Yato w podobnym designie robi gęstość ;)
Ale to chyba automat
 
Jak ładowałem Ctkiem 3,8, to po naładowaniu, jak już świeciły wszystkie lampki, to tak cicho buczał. Takie ciche rzężenie - buczenie było na podtrzymaniu. Napięcie było wtedy 14,8V, a natężenie 150mA.
 
mam CTEK MXS 5.0, zasugerowałem się głównie tym, że korzystają z nich w ASO BMW i Bentleya. Używałem go przy totalnie padniętym aku przy -25 st na dworze, ma funkcję dobijania na mrozie, jak to działa i na ile skutecznie nie mam pojęcia. Akumulator na następną zimę i tak musiałem kupić nowy bo drażniło mnie, że po takiej ostrej nocy na -29 st klema IBS potrafiła odpiąć wszystkie moduły, łącznie z GPS, ale to akurat dobrze, bo fura zawsze odpaliła ;-)
 
Wracając do tematu, Ten Ctek nie zrobi gęstości, w sumie żaden automat nie naladuje w 100% aku

Ciekawy test ładowarki CTEK MXS 5.0 gdzie po 3 cyklach ładowania mocno rozładowanego akumulatora 50Ah gęstość elektrolitu podniosła się do prawidłowego poziomu:
 
Ciekawą opcją jest też ładowarka Dania: https://sklep.prostowniki-akumulato...nia-16-electronic-12v-15a-24v-75a-p-2784.html

Faktycznie jest przewymiarowany jak na moje potrzeby, ale:
- masa 5,3 kg (obudowa jest plastikowa, więc w środku chyba nie oszczędzali),
- kable klemowe 2,5mm2
- 2 opcje: jedna do ładowania aku bez zdejmowanych korków cel (i tą był widział, jako wpiąć do auta na noc, bez względu na to jaki jest aku i nie odłączając od instalacji auta), druga do ładowania aku z otwartymi celami (to tak 2 razy w roku, na wyjętym aku).
- bez wodotrysków, prosty, w miarę mało marketingu.

Co myślicie?
 
Last edited:
Link nie działa...
 
Z prostownikami jest taki problem, że nadają się tylko do kwasiaków
 
Nawet w opisie podlinkowanego prostownika jest:
1604307215637.png
 
Ale EFB czy AGM to też kwasiak Litowo-jonowego nikt nie ma
 
Niby tak, ale wymaga to czasu i zaangażowania - ładowarkę podpinasz i zapominasz
Prostownik trzeba pilnować (AGM przy ładowaniu powyżej 14,4V może się uszkodzić)
 
Ja mam kilka prostowników Unitec 8A dla siebie i dla rodziny kupiłem. Ten mój pamięta czasy Fiata cinquecento i był wtedy droższy, teraz udało się kupić za 70 zł. Ma tryb wolno/szybko. W trybie szybkim 5,6A i przekracza 16,2V-16,5V na spokojnie. Robi gęstość. Czego więcej potrzeba w takiej cenie. Trzeba uważać na krokodylki i po tylu latach była wymiana ich. Trochę się grzeje jeśli ładujemy od początku rozładowany akumulator w szybkim trybie. Typowy prostownik oparty o transformator.
 
Używa może ktoś autool bt360? Zastanawiam się nad zakupem tego testera ale ciagle się zastanawiam czy jest sens.
 
Też się zastanawiałem nad kupnem tego miernika, ale doszedłem do wniosku, że taki sprzęt to jest dobry dla warsztatów, bo ile razy będziesz mierzył swój akumulator. Osobiście zamiast wydawać 130 zł na ten miernik dołożyłem jeszcze 200 zł i kupiłem nowy akumulator z odkręcanymi korkami. Zainwestowałem też w dobrej klasy aerometr. Także dwa razy w roku podładowuję akumulator prostownikiem, tak bardziej, żeby akumulatorowi zrobić dobrze bo gęstośc elektrolitu jest idealna.
 
A to mój niezawodny prostownik, na polskich częściach(przynajmniej transformator)
 

Attachments

  • 20201102_160516.jpg
    20201102_160516.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 370
Back
Top