• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@Limonka
Ładowanie I=1/10 Q i tak do 14.4V. Jak chcesz odsiarczyć to sposobem z komuny - jedziesz od full naładowania I=0.3 A do 15.5V. Ja w końcowej fazie przy 15.4-15.5V zmniejszam I do 0.1A. I tak trzymam aż do 15.6V.
 
Last edited by a moderator:
@mowczar to bardzo ciekawe co piszesz. Dzięki za garść przydatnej wiedzy
 
Hej. Pożyczyłem od kolegi taką ładowarkę i po ok 5 minut przy dwóch samochodach (panda, micra) wyskakuje Ful. Coś mogę z niej dobrego wyciągnąć dla tych akumulatorów?

Pod przyciskiem mode zmiany są na agm, gel, lfp.
20230404_093310.jpg
 
To jakieś badziewie. Pewnie wali dużym prądem, napięcie szybko leci do maxa i ładowarka rozpoznaje jako koniec ładowania. Albo masz akumulatory prawie naładowane.
 
Pytanie, czego tak właściwie potrzebują te akumulatory, jaki jest ich stan.

Ładowaczki zwykle jak zobaczą zaprogramowane napięcie, to uznają proces za zakończony.
Jeśli ta daje duży prąd, to napięcie docelowe osiągnie szybko i pokaże full.
Tomasz Chudy na YT chyba testował + instrukcja może coś podpowie.
Może ma jakiś program "regeneracji", który warto wykorzystać.
 
Hej. Pożyczyłem od kolegi taką ładowarkę i po ok 5 minut przy dwóch samochodach (panda, micra) wyskakuje Ful. Coś mogę z niej dobrego wyciągnąć dla tych akumulatorów?

Pod przyciskiem mode zmiany są na agm, gel, lfp.
View attachment 16442
Jeśli ma tryb repair to coś możesz. Była też metoda szybkiej żabki. Działała przy niektórych ładowarkach. Ogólnie o to chodzi żeby podbić napięcie wyłączenia ładowarki. Chyba że masz AGM, to jeszcze inna bajka. Przy starszych Aku ładowanie staje się sztuką ;) jeśli to zwykły Aku to zwykły prostownik najlepszy i ładowanie z głową.
 
@soszo ta ładowarka to klon Einhela, jak przytrzymasz przycisk przez parę sekund, powinna wskoczyć w opcję recond, a przy kolejnym krótkim naciśnięciu w opcję zasilacza 12V.

Wrzuć ją w recond i niech się ładuje, możesz ją tak potrzymać i kilka godzin, bez względu co będzie Ci pokazywał wyświetlacz
 
Jak przytrzymam przycisk mode przeskakuje na 6V później na error pozniej na supply jak na foto. Nastepnie znów wraca do 12V STD itd.
20230404_121150.jpg

Nam na celu doładować AGM w hyundai ma prawie 5 lat ale trzeba to przetestować na pandziku 🙂
 
Last edited:
Ło mater , ale się tu religie zawiązały

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Popatrzylem na film Tomasza o tej ładowarce i po prostu trzeba ją zostawić na kilka godzin mimo wyświetlania FUL . Ona nadał ładuje impulsowo. Żadnych ukrytych programów recond itp niestety nie ma.

Mam też stary prostownik z PRL 5/6A. Podładować agm tą ładowarką czy prostownikiem?
 
Było to mierzone?
Ja mierzyłem u siebie Einhela, podłączałem go nawet pod oscyloskop, żeby przebiegi podpatrzeć, nawet kiedy na wyświetlaczu jest full, on dalej sobie swoje mambo dżambo robi, w trybie recond, już nie pamiętam, ale na jakiś czas wchodzi chyba nawet na 15.9V, pomimo, że wyświetla, jakoby swoje dzieło zakończył.
 
Jakim prądem? Wartość skuteczna/średnia?
 
Last edited:
Ta ładowarka BJC gęstości nie zrobi. 14.7V w trybie AGM to max.
Screenshot_20230404-183836_YouTube.jpg
Pomarańczowy - A
Niebieski - V
Szary - pojemność
Ładowany akumulator AGM 100Ah.
 
A w końcu te AGMy mozna ladowac napieciem wyzszym niz 14,9V, czy nie? Tyle, co juz sie naczytalem w necie o tym, to mozna powiedziec, ze "wiem, ze nic nie wiem".
 
AGM ładuje zwykłą ładowaczką z Lidla raz na miesiąc/dwa. Potrafi przeleżeć cały weekend podłączona. Tam jest max 14,8V. Nic praktycznie się nie zmienia bo klema IBS w samochodzie nadal pokazuje SOH 78-80%. Po takim zabiegu widzę przez kilka dni, że alternator podaje wyższe napięcie jedynie gdy zdejmę nogę z gazu. Varta Silver z 2019 roku. Zastanawiam się czy jest sens inwestować w CTEK, Victron itp?
 
Last edited:
Panowie a czy ktoś doradzi i poleci jakiś dobry sprawdzony tester do akumulatora? taki bym powiedział w rozsądnych pieniądzach ;)
 
AGM ładuje zwykłą ładowaczką z Lidla raz na miesiąc/dwa
Zawsze jak jestem u rodzicow, to wszystkie aku podlaczam do ladowarki, tez z trybem recond. Jedynie w agm tego recond nie puszczam, bo dalej nie wiem, czy można go ladowac z napieciem wyzszym niz 14,9V.
Co ciekawe mojej mamy aku w tipo laduje sie zawsze krótko, mama robi traski 30km. A ojca aku w partnerze zawsze doladowuje sie okolo 5 godzin, pomimo tego, ze on robi trase 50km do pracy w jedna strone i 50km do domu, dzien w dzień i auto garazowane...
 
Last edited:
Back
Top