• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ja mam ten , ciekawy proces ładowania impulsowego , inne niż reszta .

Kupiłem też Noco Genius 3500

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Używam ładowarek CTEC dwóch rodzajów do aku AGM i Litowo jonowych bez zastrzeżeń, automatycznie dostosowują się do baterii i podtrzymują po naładowaniu.
 
Używam ładowarek CTEC dwóch rodzajów do aku AGM i Litowo jonowych bez zastrzeżeń, automatycznie dostosowują się do baterii i podtrzymują po naładowaniu.
Ja właśnie wymieniłem cteka 5 na Optimate 5 do całorocznego podtrzymania.

Ctek - cały czas utrzymuje 13,5 v
Optimate- cyklicznie ładuje delikatnym prądem od 13 do 13,5 V i tak w koło - co daje znacznie lepsze wysycenie. Porównywałem eksperymentalnie i zdecydowanie bardziej opti oszczędza wodę, mniejsza korozja, lepsze parametry prądowe i mniejsze rachunki za prąd (conajmniej polowa cteka…. Jeszcze się zlicza).

Kiedyś napaliłem się na CTEKa ale niestety nie wnosi nic ponad standard ale za to jakość wykonania - miód !
 
Mam ctek 5 i aku EFB (auto z systemem S&S) ładuje go na normalnym trybie (nie AGM), klemy podpiete do instalacji auta.
Czy w takim razie dla tego EFB jest to dobry tryb ładowania, czy ma być Ctek ustawiony na AGM?
 
Zdecydowanie lepiej ustawić AGM. Końcowe napięcie ładowania jest wyższe stąd lepiej pokryje zapotrzebowanie na prąd. Instalacja bez problemu dźwignie ten tryb.
 
Mam ctek 5 i aku EFB (auto z systemem S&S) ładuje go na normalnym trybie (nie AGM), klemy podpiete do instalacji auta.
Czy w takim razie dla tego EFB jest to dobry tryb ładowania, czy ma być Ctek ustawiony na AGM?
Tryb recond po trybie zwykłym. Jak akumulator jest świeży to do 15.8v powinien wysycic się.
 
@kerad nie wiem jakie masz auto ale ważne jak podłączasz ładowarkę - niektóre auta nie tolerują podpięcia bezpośrednio pod akumulator lecz jeden biegun musi być podłączony pod specjalny port, zliczający ilość energii.
 
Podpinam tak jak kable rozruchowe wg instrukcji, czyli plus do plusa, a minus z ładowarki na wyprowadzona z karoserii dodatkowa kleme minusowa, bo aku jest tak umiejscowiony ze nie ma dojścia do klemy minusowej w nim.
Więc myślę że powinno być OK.
 
Last edited by a moderator:
Podpinam tak jak kable rozruchowe wg instrukcji, czyli plus do plusa, a minus z ładowarki na wyprowadzona z karoserii dodatkowa kleme minusowa, bo aku jest tak umiejscowiony ze nie ma dojścia do klemy minusowej w nim.
Więc myślę że powinno być OK.
Czyli Francuz :) Tak, to prawidłowy sposób ładowania.
 
U mnie w ctek którego kupiłem 2018 r użyty może 4 razy guzik przestał działać...
 
Z fioletowym przyciskiem są gorszej jakości. Kable również. Z czarnym są najtrwalsze.
 
Krótko: czy do 400-500 zl znajde coś lepszego niż Optimate 5? Cena/jakość. Koniecznie z trybem: zostawiam podpiete pod aku i niech sie dzieje - zapominam o temacie pod katem np. zimowania motocykla, auta. Chętnie tez wykorzystam do przedłużenia życia starszych i nowszych akumulatorów.
 
Ja właśnie wymieniłem cteka 5 na Optimate 5 do całorocznego podtrzymania.

Ctek - cały czas utrzymuje 13,5 v
Optimate- cyklicznie ładuje delikatnym prądem od 13 do 13,5 V i tak w koło - co daje znacznie lepsze wysycenie. Porównywałem eksperymentalnie i zdecydowanie bardziej opti oszczędza wodę, mniejsza korozja, lepsze parametry prądowe i mniejsze rachunki za prąd (conajmniej polowa cteka…. Jeszcze się zlicza).

Kiedyś napaliłem się na CTEKa ale niestety nie wnosi nic ponad standard ale za to jakość wykonania - miód !
noco g7200 podobnie się zachowuje z tym ze cykl jest w zakresie 12.6V-13.6V cały ten proces ma służy głównie wyrównaniu cell akumulatora
Obecnie mam dwie oryginalne BMW oem Varty AGM 91ah jedna z 2008r podpięta pod Noco po wysyceniu zostawiłem ja podpięta z włączonym trybem ładowania AGM+ druga z 2009r poz zabiegu rewitalizacji śmiga już kilka miesięcy w aucie. Sam jestem ciekaw efektów wiadomo zima wszystko zweryfikuję ;) wg mnie jeżeli miałbym wydać większą kase to tak jak kolega wyżej napisał Optimate ale ja osobiście z szarego Noco jestem bardzo zadowolony.
 
Last edited:
Krótko: czy do 400-500 zl znajde coś lepszego niż Optimate 5?
Piątki nie bierz pod uwagę - tylko szóstkę jak już!
Ale tylko model TM-180 lub TM-190 (z przełącznikiem).
TM-194 jest pozbawiony jednego z etapów wiec nie warto.

Zdecydowanie większa uniwersalność przy szerszej flocie.

Natomiast Optimate 5 występuje w dwóch wersjach:

- start stop - 4A (TM-220)
- voltmatic - 2,8A (TM-222, z wyborem 6/12V) - mimo, że wolniejsza - lepsza, ponieważ zawiera tryb/etap ładowania, którego nie ma piątka SS (wyrównywania cel- strzela impulsami).
 
Last edited:
Obecnie mam dwie oryginalne BMW oem Varty AGM 91ah jedna z 2008r podpięta pod Noco po wysyceniu zostawiłem ja podpięta z włączonym trybem ładowania AGM+ druga z 2009r poz zabiegu rewitalizacji śmiga już kilka miesięcy w aucie.
Imponujący wynik - ja, żeby taki osiągnąć muszę wodę uzupełniać, gdyż mam akumulator AGM w komorze silnika :)
 
Ok dziś naprawiłem przycisk cteka mxs 5.0 wystarczyło użyć contact cleanera ,ciekawe jak teraz długo podziała..Jeden minus jest taki, że obudowa jest klejona ...
 
Last edited:
Imponujący wynik - ja, żeby taki osiągnąć muszę wodę uzupełniać, gdyż mam akumulator AGM w komorze silnika :)
pewnie dlatego ze akumulator w bagażniku i auto dość sporo latało przez pierwsze lata eksploatacji. Wody prsyznam ze dość sporo brakowało coś ponad litr razem wzeszło do dwóch.
 
Wody prsyznam ze dość sporo brakowało coś ponad litr razem wzeszło do dwóch.
Podobno nie wolno nic dolewać i nawet otwierać. 😂
Po otworzeniu swoich i dolaniu już wiem dlaczego nie wolno - bo żywotność wydłuża się o kolejne 5-8 lat a parametry rosną jak w nowym.

Praw fizyki nie oszuka nawet najlepszy marketing.
 
Back
Top