• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
D

Deleted member 6544987

Gość
Nie polecam ...!
Występują szarpnięcia przy dużym obciążeniu silnika.
Olej posiada oficjalną aprobatę GM na licencję Dexos1 gen 2.

1400km i olej jutro idzie do wymiany.

EDIT
Dołączam analizę tego oleju, która zrobiłem w Polarisie po akcji z żelazem w FO.
 

Attachments

  • dxg.pdf
    105,3 KB · Odwiedzin: 977
Last edited by a moderator:
Te szarpnięcia byłyby aż takie od oleju>???
 
Tak to wygląda i tak objawia się LSPI.
Skontaktowałem się z @Grzegorz Ravenol i olej idzie do oficjalnej reklamacji.
 
Jednym słowem wygląda na to, że Ravenol zalicza wpadkę za wpadką?..
 
Przekonam się.
To propozycja Pana G.K.
Wysyłam próbkę oleju świeżego i przepracowanego (1400 km).
 
Jednym słowem wygląda na to, że Ravenol zalicza wpadkę za wpadką?..
Gdzie jest ta wpadka za wpadką? Wpadką miało być Fe w świeżym oleju tutaj się okazuje, że go nie ma ale jest LSPI ale na Penrite tez było LSPI.

Zanim wymienisz olej odlej próbkę zużytego bo może będą chcieli do reklamacji.

Wychodzi na to, ze aby naprawić wtopę opla wymagany jest CA bliższe 1000ppm. Tylko dlaczego GM nadaje aprobaty gdzie produkt ma wyższą zawartością Ca?
 
Ostatnimi czasy siedzę dużo na oilclub.de i widzę, że są duże problemy z VST, a konkretniej z trzymaniem lepkości. Po przebiegach rzędu 6-7-8 tys km. Poza tym z mojej strony padło pytanie, nie stwierdzenie ;-) sam jestem fanem :D
 
Oczywiście, że mam rachunek!
Wymiana w ASO z wpisem do książki serwisowej.

Nie raz tak gniotłem samochód i nigdy coś takiego nie miało miejsca na oleju GM.

Ja na razie się zamykam, bo pod wpływem emocji można za dużo napisać ...
 
Już napisałeś ;)
Czekamy teraz na potwierdzenie co tak naprawdę miałeś w silniku, a dokumenty z wymiany mogą się jeszcze przydać.
 
Ostatnimi czasy siedzę dużo na oilclub.de i widzę, że są duże problemy z VST, a konkretniej z trzymaniem lepkości. Po przebiegach rzędu 6-7-8 tys km. Poza tym z mojej strony padło pytanie, nie stwierdzenie ;-) sam jestem fanem :D
Moją UOA też tam ktoś wrzucał i padło stwierdzenie, ze "lepkość znowu 12,1" ale że było u mnie ponad 2% benzyny w oleju już nie zauważyli ;)
 
Co sugerujesz?
Że w silniku był olej inny niż ten z baniaka?
 
A wystarczyło jak normalny człowiek wlać Castrola Magnateca i byłoby po sprawie :p
 
Spróbuj zalać olej OEM z tą normą. Będziesz miał odpowiedź czy winny jest silnik, czy olej, chyba in ego bardziej spełniającego normę nie znajdziesz.
 
Widzisz, a pisałem skoro GM był ok trzeba było przy nim zostać :p

Ja bym raczej sugerował, ze mało, że GM ma problem ze swoimi silnikami to mają spory problem z przyznawaniem aprobat. Skoro na Penrite z niemal identycznym pakietem co Ravenol również zaobserwowano LSPI to powinni się zastanowić na specyfikacją normy Dexos 1 gen2.
 
Coś pamietam że silnik Astry 1.4T 125 jednak daje sobie radę na oleju innym niż oem z tym pakietem.
 
Last edited:
Z analiz wynika, ze Ravenol i Penrite ma jakieś 25-30% więcej Ca niż GM ale skoro GM przynał im oficjalne aprobaty...
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top