• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Nie zganiajmy na PAO bo Penrite z Dexos 1 gen. 2 na którym LSPI też występowało to jest HC :p
 
E, ja tam sobie chwalę PAO

Już to komuś pisałem - rocznikiem nie jeżdżę, dla mnie jedyny prawilny silnik benzynowy to wtrysk pośredni + hydraulika na zaworach = 0 problemów. Nie twierdzę, że silniki Opla są złe, ale wtrysk bezpośredni wymaga jeszcze dopracowania.

Czekam z niecierpliwością na finał sprawy, bo jest ciekawie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Z tym dopracowaniem to nie przesadzaj, GDI to jeszcze przed wojną robiono, a w czasie wojny było trochę lotniczych silników GDI. Nowoczesne w samochodach to chyba Carisma pierwsza miała, ja wtedy jeszcze do liceum chodzilem i się tym GDI niesamowicie podniecałem że przyszłość motoryzacji :D
 
W czym bardziej spełnia normę ten Meguin od GMa? :)
 
W czym nie wiem, nie porównywałem, napisałem tylko że jest bo zalewałem go do astry J 1,4T koleżanki bo w PL jej zalali LM z normą BMW LL01
 
Chyba już wiadomo czemu Grzesiu sie z forum nie chcę zaprzyjaźnić :D
 
Astra J nie wymaga d1g2 tylko dexos2 z tego co pamiętam.
 
Pisałem do Opla i po wyjściu kwiatków w astrze K, zmienili zalecenia dla astry J już nie obowiązuje dexos2 tylko D1g2
 
Z tym dopracowaniem to nie przesadzaj, GDI to jeszcze przed wojną robiono, a w czasie wojny było trochę lotniczych silników GDI. Nowoczesne w samochodach to chyba Carisma pierwsza miała, ja wtedy jeszcze do liceum chodzilem i się tym GDI niesamowicie podniecałem że przyszłość motoryzacji :D
Lotnicze silniki to troszeczkę inna sprawa. GDI w Carismie wcale takie rewelacyjne nie było, Vectra C też bezawaryjnością nie grzeszyła na takim wtrysku, a Renault się z IDE bardzo szybko wycofało.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Nie chodziło mi o to, czy znajdzie olej d1g2, ale o to że olej GM powinien być wzorcowy. Sądząc z reakcji silnika @SACZI to tak jest bo na GMie problemów nie miał, a na Penrite czy Ravenolu tak.

Nie wiadomo też czy winowajaca nie jest coś w silniku i jego stan techniczny bo przecież nie wiemy czy coś gdzieś? Więc powrót do oleju na którym problemów nie było pozwoli to zweryfikować.

@Zielony34 - były jeszcze Alfowskie JTSy, brrrrr... Ale sama technika bezpośredniego wtrysku jest stara i dopracowana. Po prostu ma swoje wady.
 
O to mi chodzi, że ma swoje wady i uważam, że nie nie opracowano, jak te wady wyeliminować. Wygląda to już dużo lepiej, niż kiedyś, ale do ideału daleko. Co zresztą potwierdza przykład Opla [LSPI i podlewanie paliwem]

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jakie wady? Lspi to jednak domena silnikow GM, Nagar na zaworach? Juz dawno wprowadza się podwójny system wtryskowy. Od paru ładnych lat silniki z DI są jak najbardziej dopracowane. Renault ma fajne 1.6 i 1.8, vag poprawil TSI, a nawet Alfa odrobiła lekcje z 2.0TB
 
Co do GDI w Carismie - Japońce się z tego wycofały, ponieważ nie potrafili ogarnąć wysokiej emisji tlenków azotu. Nie wiem jak w innych markach, ale podejrzewam że powody mogły być podobne.
 
Zawsze mogli wdziabać AddBlue :D W sumie, to nawet bym się nie zdziwił jakby za parę lat benzyniaki też musiał to mieć. GPF już jest. Ale schodzimy z tematu, więc może koniec zanim nas mod uspokoi ;)
 
Olej wymieniony.
Już o 8 mej byłem w serwisie.
Samochód odzyskał wigor ...!
Do tej pory mam przejechane 80-90 km, jakiegokolwiek poszarpywania w ogóle nie ma.
Nie udało mi się również wywołać LSPI przy bardzo dużym, zmiennym obciążeniu silnika.
Olej jest świeży, więc trzeba pojeździć z 1000km, żeby zmieszał się trochę z paliwem i produktami spalania.
Dopiero wtedy będzie można stwierdzić jednoznacznie.
Sprawa doboru oleju u mnie jest zasadniczo wyjaśniona.

Co do Ravenola, otwieram proces reklamacyjny.
Pobrałem próbkę oleju przepracowanego, wyślę również bańkę z resztką oleju świeżego.
 
Last edited by a moderator:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top