• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Witam, czy można podać numer partii, ponieważ zakupiłem dla ojczulka 4 bańki po 5 L(4 + 1 gratis) i nie wiem, czy w ogóle ma to zalewać...
 
Nr oleju
Post automatically merged:

Oliwa oryginalna ...
 

Attachments

  • 15810194688005879228160132180663.jpg
    15810194688005879228160132180663.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 480
  • 15810195110758638893906486870006.jpg
    15810195110758638893906486870006.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 474
Super, dziękuję porównam ze swoim, Saczi z którego roku masz Opla? Nasz jest z 2018 1.4 Turbo z fabrycznym LPG, 140 KM...
 
Ty masz widzę J'ke, czyli silnik z pośrednim wytryskiem.
Nie wiem co ci powiedzieć nr oleju.

Moja jest z 2017r.
 
Czyli Twoja jest na DI tak? Może silnik z pośrednim nie jest tak podatny na to zjawisko...
 
Silnik z pośrednim wtryskiem nie jest w ogóle podatni na LSPI i takich silników ten problem nie dotyczy.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Kwintesencja internetów... Zaraz do diesli też przestaną lać Ravenola w obawie o LSPI ;)

Dodatkowo "ktoś" kiedys na tym forum napisał ;)

No nie "zapobiega" LSPI, bo i chyba żaden olej nie zapobiega...
Samo zjawisko LSPI nasila się przy udziale innych czynników i olej nie jest tym głównym.
 
Many factors have been demonstrated to impact low speed pre-ignition (LSPI), including: engine designs, fuel composition and lubricant composition. On the lubricant side, the most noticeable impact has been from the detergent chemistry. Oils with higher concentrations of calcium, which is found in many detergent systems, have been shown to increase the frequency of LSPI. The exact chemistry of the detergent is less important to LSPI than the calcium content. Conversely, magnesium-based detergents do not seem to promote LSPI. Although reducing calcium may seem like a solution to control LSPI, there may be other performance tradeoffs to consider. In addition, there are other additives that can also help reduce LSPI events. This provides an opportunity to formulate for robust LSPI performance, while maintaining the level of detergency needed to help keep engines clean and neutralize acids generated during combustion.

 
... Zaraz do diesli też przestaną lać Ravenola w obawie o LSPI ;)
...
Ja już zapytałem takieg jednego, czy w dieslach też usuwa LSPI ... ;)

...
Dodatkowo "ktoś" kiedys na tym forum napisał ;)

No nie "zapobiega" LSPI, bo i chyba żaden olej nie zapobiega...
Samo zjawisko LSPI nasila się przy udziale innych czynników i olej nie jest tym głównym
To musiał być ktoś mądry ;)
 
A teraz na oleju GM nie jesteś w stanie wywołać "efektu" LSPI, co ten olej ma w sobie że zapobiega lspi? Gdzieś ludzie pisali że na paliwach z różnych stacji czasami efekt był mocniejszy a czasem był rzadziej. Czyli do takiej astry jak by ktoś wlał "gruby" olej to by po chwili rozwalił silnik?

Ciekawe czy inni mieli taki przypadek jak Ty @SACZI z tym Ravenolem

Czekam na badanie tego oleju co miałeś w silniku.
 
Raczej czego nie ma, a nie co ma ;) Mniejsza zawartość wapnia, z tym, że tak jak w cytacie wyżej olej nie jest decydującym czynnikiem występowania LSPI. Silniki GM mają ewidentną wadę, a zmiana oleju to takie trochę leczenia syfa pudrem.

Oczywiście, ze paliwo ma znaczenie i mniejszy RON tym mniejsza odporność na samozapłon.
 
A teraz na oleju GM nie jesteś w stanie wywołać "efektu" LSPI, co ten olej ma w sobie że zapobiega lspi? Gdzieś ludzie pisali że na paliwach z różnych stacji czasami efekt był mocniejszy a czasem był rzadziej. Czyli do takiej astry jak by ktoś wlał "gruby" olej to by po chwili rozwalił silnik?

Ciekawe czy inni mieli taki przypadek jak Ty @SACZI z tym Ravenolem

Czekam na badanie tego oleju co miałeś w silniku.
Nie, nie jestem w stanie teraz wywołać nawet najmniejszego poszarpywania, ale olej jest świeżutki, bez "dodatku benzyny", której silnik i tak stosunkowo niewiele dolewa.
Przejechałem około 120 km bez najmniejszych problemów.
Paliwo jest to samo, czyli Verwa 98.
Czy mieli inni?
Nie wiem, nikt nie pisze, że stosował DXG w AK.

Co do badania, to chyba go nie będzie. Na pewno nie z Polarisa.
Reklamacja ruszyła.
Sam jestem ciekaw wniosków, bo przeciwko Ravenolowi nie mam nic.

... Silniki GM mają ewidentną wadę, a zmiana oleju to takie trochę leczenia syfa pudrem.
...

Ale to jest uwaga raczej do Opla, nie do mnie ...
Ja się dowiedziałem o problemie, gdy wpłaciłem zaliczkę.
Miałem podarować dilerowi Opla kilkanaście tys PLN ... ?
 
Saczi czyli teraz raczej już zostaniesz przy oleju Oem skoro spełnia swoje zadanie?
 
Delikatnie odbiegnę od tematu, skąd pomysł na 98 verva? Zalecenie producenta? Może byc priv, żeby nie wtargnął mod :D
 
@Garador, raczej tak.
50 tys km na nim przejechałem bez jakichkolwiek uwag co do pracy silnika.
Potem zmiana na Motula - tak samo bez zastrzeżeń.

@lukaszewski, ja stosuję co każde tankowanie zmianę stacji i paliwa.
Zwykle jest to Orlen 95 vs Shell 95, bo na tym paliwie po prostu mogę spokojnie jeździć.
Raz na kilka tankowań, wlewam jakąś benzynę 98 oktan.
Wypadło na Orlen.
Zalecane paliwo to Pb95, dopuszczone Pb98.
 
Ale to jest uwaga raczej do Opla, nie do mnie ...
W którym momencie pisałem to do Ciebie? Ja tylko to napisałem żeby było jasne, że LSPI wynika z wady silnika, a nie oleju. Olej ma tylko minimalizować wystąpienie tego zjawiska. Jednym formulacją się to udaje innym mimo oficjalnej aprobaty GM nie :)
Ja się dowiedziałem o problemie, gdy wpłaciłem zaliczkę.
Miałem podarować dilerowi Opla kilkanaście tys PLN ... ?
Zaliczka mógłbyś odzyskać co innego gdybyś wpłacił zadatek ;)
 
@Plywak, ja wiem, że to wynika z niedoróby Opla!
Tylko, tego nikt nie przyzna.

A jak nie dasz zadatku, to zaliczki nikt Ci nie przyjmie ...
 
Powtórzę jeszcze raz ja tego nie pisałem do Ciebie, a do tych, którzy odwiedzając wątek, nie mają o tym pojęcia, a przyswoili tylko fragment "nie polecam ravenola" wnioskując, ze to on jest winny LSPI. Jedyną wadą Ravenola jest to, ze mimo spełnienia oficjalnej normy i otrzymaniu aprobaty nie wyeliminował wady silnika.
 
OK, to edytuj mojego posta i dopisz, że nie polecam do silników z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (ja już niestety, nie mogę).
Co do Ravenola, to na ten olej czaiłem się z 2 lata, bo na papierze wygląda wyjątkowo korzystnie.
Jednak po raz kolejny, teoria nie idzie w parze z praktyką!
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top