• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
@michal84, motul ma 1326ppm Ca wg tej analizy

A dla Opla (tzn dla acdelco) olej najprawdopodobniej robi Wolf:

I tu ciekawostka... 1270ppm ca ...


Ja się nie podejmuje interpretacji jak zawartość Ca wpływa na spi w tgdi...
Post automatically merged:

W moim UOA, Ca wynosiło 1120, a ACDelco ~1000ppm.
Tak czy siak, Ravenol posiada o 50% więcej ca niż oleje serwisowe Opla.
Sam olej opla to zagadka, bo nie wiadomo, kto i gdzie go produkuje, ale jest skuteczny.

Tyle ode mnie.
Czekam na odpowiedź z Ravenola.
Post automatically merged:

@cytrynowiec, zaatakuję znienacka ...:cool:
 
Sam olej opla to zagadka, bo nie wiadomo, kto i gdzie go produkuje, ale jest skuteczny.
No drugi kolega z "identycznym" silnikiem twierdzi, że u niego się nie sprawdza wiec jak widać ile silników ttyle opinii ;)
 
Trudno mi się odnosić do jego odczuć ...
Wlał Amsoila SS 5w30 i jest zadowolony:
Wapń 1350 ppm, czyli jak w Motulu.

PS
Skoro Ca i Mg są "detergentami", to czy ich zawartość w trakcie eksploatacji nie powinna spadać?
Jak to z tym jest?
 
Ja poczekam na odpowiedź Ravenola.
Mam już potwierdzenie, że analiza polarisa jest poprawa, partia oleju też nie odbiegala od normy.

Na gm przejechałem ponad 700km - brak zastrzeżeń.
Z wypiekami śledziłem ten wątek, bo sam się napaliłem na Ravenola do 14NEL i wolałbym wiedzieć, czy problem jest w samej zawrtości wapnia (LSPI), czy może to coś poważniejszego...

@SACZI, może jakaś aktualizacja?
 
Skoro Ca i Mg są "detergentami", to czy ich zawartość w trakcie eksploatacji nie powinna spadać?
Nie zużywają się się tak jak związki pełniące funkcję AW w wyniku zachodzacych reakcji.
Podczas spełniania funkcji surfaktantów, nie ulegają rozpadowi.
 
Jakby pierwiastki ulegały rozpadowi, to mielibyśmy ciekawe reaktory atomowe pod maskami :)

Skoro Ca i Mg są "detergentami", to czy ich zawartość w trakcie eksploatacji nie powinna spadać?
Jak to z tym jest?

Detergent z natury swojej nie może wiązać z metalem więc pomijając spalanie oleju czy osiadanie związków wapnia w filtrze nie ma możliwości zmiany ilości pierwiastków :)
 
Ravenol zaczyna się odzywać. Kończą swoje analizy.
Dostałem wczoraj nieoficjalnego maila z informacją, że olej jest OK ...
Wykonali analizę oleju UOA i nic szczególnego nie wyszło.
Trochę, tzn 0,1 Fe, Al, Cu (nie znam jednostki).
Ciekawe, że zawartość Cu wg Ravenola wynosi 1390, wg Polarisa 1424 (Mg 555 vs 497), czyli mamy rozrzut pomiaru dość znaczny.
Mam tylko wycinek raportu w postaci zrzutu ekranu.

Generalnie wnioskowanie idzie w kierunku PSJ, co sprzyja powstawaniu nagaru na denkach tłoka, który może wywoływać LSPI ...
No cóż, moje odczucia odnośnie olejów są inne, ale w żaden sposób niemierzalne.
Tak samo jak ponowne wywołanie szarpnięcia - nie do wywołania na życzenie.
Jeżdżę jak jeżdżę. Nie mam teraz dłuższych tras, żeby utrzymać silnik przez godzinę pod większym obciążeniem.
Przejażdżek 2-3 km unikam.
 
@poziom1989, masz rację!
Mój błąd; napisałem Cu, zamiast Ca.
A to, że 2 różne laboratoria, to po prostu brak powtarzalności pomiaru.
Też standard, nic niezwykłego.
Każdy pomiar obarczony jest błędem i to się potwierdza.
Więcej szczegółów na razie nie mam.
 
Czyli pasowałoby zbadać olej w trzecim laboratorium.
 
Zamieszczam jeszcze porównanie Ravenola DXG i GM'a Dexos1 gen2 po około 1200-1600 km od wymiany.
Miałem teorię, że GM słabiej "myje" i zostawia syf w silniku.
Nie jestem w stanie tego potwierdzić. Obydwa oleje wyglądają bardzo podobnie z tym, że Ravenol ma taką, jakby "budyniowatą" konsystencję.
Na 100% są inne bazy w tych olejach.

@poziom1989, mam zrzut ekranu z UOA Ravenola. Niepełny, ale jest w nim Al jako perwiastek.

@Zielony34, ja z pomiarami mam do czynienia na co dzień. Nawet pomiar tak prostym narzędziem jak mikrometr nie daje powtarzalności w 100%.
Pomiary z maszyn współrzędnościowych między laboratoriami również odbiegają jeden od drugiego.
Każdy, ale to każdy pomiar obarczony jest błędem i tego nie da się uniknąć o czym zapomina się tutaj komentując analizy olejów przepracowanych, które są umieszczane na forum.
 

Attachments

  • oleje 1.jpg
    oleje 1.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 429
  • oleje 2.jpg
    oleje 2.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 416
Czyli wina polarisa czy zanieczyszczenia próbki ? 😄
 
@SACZI dzięki za update.

Byłem już prawie zdecydowany na ten Ravenol DXG, ale mój 1.4T również niedługo będzie najprawdopodobniej pod wpływem PSJ (miasto / korek na autostradzie) i tak się zastanawiam, czy to będzie najlepszy wybór...
- Które parametry oleju pomagają to najskuteczniej neutralizować - wysoki TBN, jak najniższa zawartość Ca?
Na szczęście nie mam DI, ale nagar pojawia się w końcu w każdym silniku, więc będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top