jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Dzięki za radę - jeżeli odpuszczę Ravenol DXG - na pewno tak zrobię@Marioosh - załóż swój temat w dziale z doborem oleju, chętnie pogłówkujemy
Blisko. Miesiąc temu nabyłem 5-letnią Merivę, ale silnik jak najbardziej się zgadza (jak w opisie). Oprócz tego użytkuję jeszcze starszy o 11 lat egzemplarz tego modelu poprzedniej generacji z dieslem 1.7 CDTi, który od wyjazdu z salonu jeździ na GM Dexos2 i trzeba przyznać, że powoli zbliżając się do 350 tys. na liczniku, oprócz typowych oznak starzenia (powoli zaczynają dawać o sobie znać wtryski oraz zapychający EGR), silnik wydaje się działać bez zarzutu - zero poboru oleju (pomimo że jest on czarny jak smoła po każdych 7-10 tysiącach przebiegu).MOje zdanie to odpuścić, bo ma Astrę J i silnik z pośrednim wtryskiem, do którego pierwszym zaleceniem przez wiele lat był Dexos2 5w30 i może tak zostać nadal wbrew temu, że Opel proponuje D1g2.
Dexos2 od ok. 2010 r. Wcześniej był to również GM z normą poprzedzającą D2.(...) który od wyjazdu z salonu jeździ na GM Dexos2 (...)
Można prosić o rozwinięcie na czym dokładniej wg Ciebie polegała właśnie ta przesada i pod jakimi kątami stare normy GM są lepsze?GM z tą normą Dexos 2 to moim zdaniem zdrowo przesadził wrzucając wszystko do jednego worka. Norma w sumie pod diesle z dpf a kazali lać to do OPC. W wielu przypadkach starsze normy GMa są lepsze.
@SACZI to jest UOA, tak?Poziom siarki jest ok źle spojrzałem 1600ppm wiec się zgadza ale krzem nadal mocno wysoki. AL też podniesione ale to może być wynikiem LSPI (aluminiowe tłoki)