• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - wszelkie kontrowersje

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Według mnie, Ravenol nie jest do końca marką godną zaufania i daleki jestem od polecania ich produktów. Istnieją na pewno oleje trzymające równiejszy poziom produkcji i bardziej godne zaufania.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
A według mnie jak ktoś chce mieć pewność, ze producent na przestrzeni czasu nie będzie zmieniał receptury to pozostaje mu blendowanie oleju we własnej wannie ;)
 
Chciałem specola ale obawiałem się o to, że opony się za szybko skończą po wzroście mocy...

BTW w oleju, który kupiłem Shell też całkowicie zmieniał bazy i pakiet dodatków... olaboga ale afera ;)
 
pozostaje mu blendowanie oleju we własnej wannie ;)
gdybym chciał być złośliwy, to dodałbym coś o Ravenolu do tego, ale pozostawię to bez komentarza... ;)
 
Chciałem specola ale obawiałem się o to, że opony się za szybko skończą po wzroście mocy...

BTW w oleju, który kupiłem Shell też całkowicie zmieniał bazy i pakiet dodatków... olaboga ale afera ;)
Ale chociaż na sprawdzone 🤣
A i Specol zmienił ... 😉 co ma być gorszy od Shella?
 
No zmienił, zmienił.... ale etykietę na oleju. Olej na standardowym pakiecie pod C3, a na etykiecie API SN Plus :D
 
Ravenolowi nawet wyższa norma nie pomogła... 🤪
 
Mówi się :
"Trzymaj się"
"Trzymaj fason"
"Trzym się"

ale widzę, że na forum za chwile stworzymy związek frazeologiczny "Trzymaj Normę!" 🤣
 
Ravenolowi nawet wyższa norma nie pomogła... 🤪
Jak masz coś do dodania to pisz konkrety ale nie powielaj frazesów z internetów i nie rób ot. Jak byś się nie spinał to Ravenol robi naprawde bardzo dobre produkty, mieszanie składu zostało wyjaśnione podane też zostały analizy z niemieckiego forum. Temat DXG też chyba wyjaśniony bo jak się okazuje nawet na fabrycznym GMie występuje LSPI wiec wiadomo w czym jest problem i to nie jest olej ;] Dziwie się, ze tak lecisz po Ravenolu mimo iż go nie używasz a wychwalasz Specola (i jego magiczne funkcje), który mieszał nawet w bazach co było widać po nagłym wzroście NOACK w kartach specola.
 
Złociutki to Ty się spinasz na widok polskich. Ja mam na Ravenola wywalone. Może sobie robić nawet najlepsze na świecie płynne złoto cosmic PAO. Specol chodzi bardzo ok, miękko, cicho i bez ekscesów. Zobaczymy jak UOA. Poborów też narazie brak. Jak dla mnie mogą tam nawet mineralke lać jak się sprawdzi. Ravenola używałem w skrzyni i w mostach i w rozdzielczej, bo taki miał być zajefajny i dedykowany. Nawet danych nie podają.
 
To lej mineralkę, a jak masz na coś wywalone to omijaj temat ravenola, a nie bisz bzdur i nie rób OT. BTW złociutki możesz sobie pisać do kolegów, do których ja nie należę i na tym proponuje zakonczyć OT.
 
Panowie, Trzymajcie Normę 🤣
 
Jestem po fajnej trasie i zwiedzaniu muzeum kolejnictwa i mam dobry humor więc ostrzeżeń nie będzie, ale dalsza dyskusja w tym tonie nie będzie akceptowana.
 
Pozwól, ze posłużę się cytatem innego użytkownika, który jak się zarzekaliście ma silnik identyczny :)

Ale nie mówcie, że LSPI na GM nie występuje bo u mnie szarpało jak na rodeo na tym oleju trochę lepiej było na Penrite ale żadnej rewelacji nie bylo a teraz 3k km na Amsoilu SS 5w30 i jest totalny spokój.

Chyba wszystko w temacie ;]


Pojedyncze przypadki zawsze się będą zdarzać - też wiem co piszę!
Ot, statystyka ...
Wiec może jesteś tym pojedynczym przypadkiem odnośnie DXG? Chyba jest taka opcja?


Nawet go nie używasz, a bronisz, jak niepodległości ...
To chyba świadczy o obiektywizmie, mimo iż nie używam (aktualnie bo w przeszłości miałem jest nawet moja analiza) go za dobry olej. To może teraz na forum można polecać tylko to co sami używamy? Żebyś czasem w jakimś temacie nie polecał nic innego jak GM...

Ciekawym, dlaczego koło tego Ogiera nie stoją bańki z napisem zaczynającym się na "R":
Bo często na forum polecam Shella i zebyś mi nastepnym razem nie zarzucił dlaczego polecam Shella, a go nie używam to zalałem do mustanga... nic nie szarpie ale na obroty też się lepiej nie wkręca ;) Czekaj aż wrzucę fotki z wymiany oleju w skrzyni i dyfrze dopiero się będzie można wykazać w komentarzach 😂
 
Last edited by a moderator:
Pozwól, ze posłużę się cytatem innego użytkownika, który jak się zarzekaliście ma silnik identyczny :)

Ale nie mówcie, że LSPI na GM nie występuje bo u mnie szarpało jak na rodeo na tym oleju trochę lepiej było na Penrite ale żadnej rewelacji nie bylo a teraz 3k km na Amsoilu SS 5w30 i jest totalny spokój.
Widocznie Amsoil "umi w olej", bo bez oficjalnej aprobaty zrobił bdb produkt.
Aż mnie korci, żeby za 5 tys km wlać 5w30 Signature Series ... :D
Chcę też Orlena spróbować i teraz mam problem.

Wiec może jesteś tym pojedynczym przypadkiem odnośnie DXG?
Najprawdopodobniej tak, bo zdecydowana większość używa OEM'owego oleju.


PS
Co do DXG i olej wygląda naprawdę doskonale!
Zarówno w teorii jak i w badaniach laboratoryjnych.
Tylko jakimś cudem w tzw praktyce ta teoria się z nią minęła :D
 
Jeśli na podstawie JEDNEGO przypadku stwierdzamy, ze się w praktyce sprawdza tudzież nie sprawdza to chyba nie ma co zalać bo idąc tym tokiem rozumowania to na każdy olej znajdziemy w internetach negatywny komentarz niezadowolonego klienta, a o GM to już by można książki pisać opierając się na internetach :)

Widocznie Amsoil "umi w olej", bo bez oficjalnej aprobaty zrobił bdb produkt.
Być może problemem jest norma i oficjalna aprobata, która sprawdza się tylko na papierze? :D
 
Problemem jest ewidentnie jednostka napędowa. I nie ma co specjalnie dywagować. Silników teoretycznie narażonych na LSPI jest mnóstwo, większość jeździ na olejach nie mających nic wspólnego z ochroną przeciw LSPI.

Wystarczy popatrzeć w moja historię olejowa, a to nie jedyny samochód z TGDI na forum. Na ile się orientuję to na razie w Polsce był jeden przypadek TGDI Koreańczyków z przypadkiem LSPI - silnik, szlag trafił. Na A5/B5 Orlenu. Reszta jeździ na tych olejach bez problemów.

Opel skopał sprawę, użytkownicy muszą znaleźć sobie olej który będzie minimalizował szanse wystąpienia zjawiska i poprawiać producenta. Dla jednego to będzie Ravenol, dla drugiego Amsoil a jeszcze ktoś będzie radośnie pomykał na oleju GM.

Albo lać GM i gonić importera o wymiany silnika na gwarancji jeżeli ktoś ma taką możliwość.
 
Last edited:
Przez rok miałem zalany Ravenol VSW 0W30 i jeździło mi się się świetnie. Złego słowa nie mogę powiedzieć o tym produkcie. Teraz mam zalany olej z ASO (Shell 0W30) i praca silnika jest równie dobra i płynna. Kontrowersje jak widzę dotyczą oliw do innych jednostek a nie do VAG-a co mnie trochę uspokoiło.
 
Back
Top