• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - wszelkie kontrowersje

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Moze ktoś napisac jaki jest udział baz PAO w Ravenol VST 5W40? Czy tak samo duzy jak w Meguin super 5w40 - 50-70%?
 
Trudno określić dokładne widełki po widmie IR ale poziom PAO jest wysoki i zgodnie z niemieckim prawem VST powinien zawierać pełną bazę syntetyczną
 
Napisałem do Ravenol i mi podobnie odpowiedzieli " Ravenol nie podaje zawartości procentowej oleju bazowego z uwagi na możliwość błędnego porównywania olejów, a to dlatego że baza jest tylko jednym z wyznaczników jakości oleju. "
Jezeli sa jakies pytania odnosnie tego oleju to proszą by napisac - doradzą.
 
Ja kiedyś widziałem w opisie DXG - zawartość PAO 40-70%.
Później ta informacja zniknęła i zostało to, co jest teraz.
 
DXG rownież oznaczony jest w DE jako vollsynthetisches
 
Tak, w DXG.
Jestem tego pewny, bo "czaiłem się" na ten olej 2 lata.
 

Oczywiście chodzi mi o marketingowe opchnięcie bardziej lepkiego oleju ludziom, których auta piją 1l/1000km, a powinny 10% tego. Oczywiście "leczenie" lepkością błędów konstrukcyjnych silnika to głupota.
 
Sądzisz że flota kupuje oleje Ravenol? :) przecież we flocie liczy się każdy grosz, a o tym producencie dużo było na tym forum pisane ale chyba nikt mu "budżetowości" nie zarzucał ;)
 
Last edited by a moderator:
Oczywiście chodzi mi o marketingowe opchnięcie bardziej lepkiego oleju ludziom, których auta piją 1l/1000km, a powinny 10% tego.
A no chyba że tak, ale na te wadliwe serie (pierścienie) lepkość niewiele pomagała, lekka noga bardziej. Ale pamiętam jak były eksperymenty na 5w50 i na początku może i tak, ale potem albo remont albo sprzedaż.
Albo pasztet dla flot...
Chyba jednak dla indywidualnych - hasło TSI. Flotowiec znajdzie tańsze oleje ;)
 
Sądzisz że flota kupuje oleje Ravenol? :) przecież we flocie liczy się każdy grosz, a o tym producencie dużo było na tym forum pisane ale chyba nikt mu "budżetowości" nie zarzucał ;)
Jeśli pomaga rozwiązać problem konstrukcyjny i ryzyko awarii, przestojów albo nawet zgonów to bym nie wykluczał, wszystko da się przeliczyć na kasę.
Nie każda flota jest taka jak w PL gdzie trzeba walczyć aby 15W40 nie wlali a jak silnik padnie to zawsze wina kierowcy bo 5x dziennie oleju nie sprawdzał. ;-)
 
Problemu konstrukcyjnego pierwszych TSI nie rozwiaże nawet sok z gumijagód ten problem były jedynie w stanie rozwiazac nowe tłoki z przetoczonymi rowkami pod szersze pierścienie.
 
Czasami spadek spalania oleju z 1L/1000 o połowę to już wielki sukces a kierunek 10W40 świadczy o próbie w tym kierunku.
Jeśli firma wypuściła dedykowany produkt to zakładam, że jakiś sukces odniosła i nie robi z siebie pośmiewiska w sieci.
 
Ale nie można tego nazwać rozwiązaniem problemu konstrukcyjnego, a co najwyżej próbą przedłużenia agonii, a to TSi to równie dobrze może znaczyć teilsynthetisch tak jak VST oznaczało vollsynthetisch turbo :)
 
Last edited by a moderator:
Czas leasingu jest ważny aby silnik przeżył ale jeśli TSI nie jest od oznaczenia silnika a olej nie jest nigdzie reklamowany jako dedykowany to szkoda prądu na posty
 
Back
Top