• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio III RS 2.0 - Silnik F4R832

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Cześć,

Próbowałem się podpiąć pod istniejący już temat ale poziom1989 poprosił o osobny temat więc zakładam. ;)

Na początek kilka danych.
Samochód: Renault Clio III RS 2.0
Rok produkcji: 2009
Silnik: F4R832
Przebieg: 124 000 km

Kolega w Clio będzie za chwilę zmieniał oliwe i zastanawiam sie co mu doradzić. ;)
Przy ostatnim serwisie olejowym motor zalany 10W60 po tym, jak kolega opowiedział mechanikowi, że samochód "bierze" dużo oleju.
No i niestety rzeczywiście dużo bo ok. 5l na ostatnie 13 tys km w przeciagu roku. Dla mnie to kosmos.

Wiem z czym to się wiążę, więc proszę skupmy się na doborze oleju a nie na komentarzach typu silnik do remontu, bo to w przyszłości i tak pewnie go nie ominie jeśli zamierza nim dłużej pojeździć. Nie mniej jednak, miejmy na uwadze kondycje motoru przy doborze oleju.

Styl jazdy to głównie miasto i od czasu do czasu trasa - powiedzmy 2 razy w miesiącu po 600 km.
W mieście często podchodzi pod czerwone pole.
Aktualnie jeździ na VALVOLINE VR1 RACING 10W60.

Wg mnie 10W60 to lekka przesada mimo nawet tak kolosalnej konsumpcji oleju.
Poprzedni właściciel lał 5W50.
Zalecana klasa lepkości wg. producenta 5W40.
Co myślicie? Schodzić z lepkością na coś bardziej "normalnego"?
Przy najbliższej wymianie planuje też dodać AR9200.
Nie wiem czy płukanka w tym wypadku ma sens żeby jeszcze bardziej nie zwiększyć apetytu na olej.

Wrzucajcie Wasze przemyślenia i propozycje i nie sugerujcie się proszę ceną oleju.
Proponujcie lepszy a nie tańszy.

Dzięki bardzo :!:
 
Dzięki za wszystkie pomysły i sugestie.
Na coś na pewno się zdecyduje.
Za kilka miesięcy dam znać czy udało się trochę ujażmić tego olejożłopa. ;)

Ale myślę, że zaczniemy od płukania LM 2662 i zlejemy 10W60.
Z nowym 5W40 zalejemy AR2300 + AR9100.
W jakich proporcjach wlać AR2300 + AR9100? - do Clio przy wymianie wchodzi około 5.3L

Co do oleju to zastanawiam się nad poniższymi:
1.) Specol 5W40 Gold Synthetic
2.) RAVENOL Turbo VST SAE 5W40 USVO
3.) RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO 1L

Czym tak naprawdę różni się pozycja 2 i 3?
Jakieś inne propozycje? ;)
 
poki nie będzie remontu, szkoda kasy, jak pisaliśmy. Specol, albo Lotos Synthetic Plus 5W40.
 
Nawet te zjadane 5L w skali roku (co daje 200zł) to nie jest duża kwota, więc nie będę na tym oszczędzał.
Zależy mi na dobrym oleju. Przyjmijmy na chwilę, że silnik nie wciąga oleju. ;)
To, że znika to jedna rzecz ale silnik nadal będzie pracował więc chce wlać dobry jakościowo olej.
 
Płukanka LM 2662 wlewasz ją i zaraz idzie w kanał a kosztuje prawie tyle co bańka oleju Specol Gold lub Orlen Platinum Classic 5W40, ten orlen ma lepsze parametry niż Lotos Synthetic Plus ale jeszcze lepsze od nich parametry posiada Specol 10w50 - wybór należy do Ciebie.
Na początku nie wiem czy warto wlewać jakiś droższy olej gdy nie jesteśmy pewni czy znacząco zmniejszy się pobór ale gdy pieniądze nie mają większego znaczenia to można wlać coś droższego (lepszego)
AR2300 i AR9100 kupisz taniej odlewany z beczek u lejolej.pl

Dodano po 23 minutach 13 sekundach:
Rawenol Turbo VST odrobinę lepszy od VSI
 
Addi napisał:
Płukanka LM 2662 wlewasz ją i zaraz idzie w kanał a kosztuje prawie tyle co bańka oleju Specol Gold lub Orlen Platinum Classic 5W40, ten orlen ma lepsze parametry niż Lotos Synthetic Plus ale jeszcze lepsze od nich parametry posiada Specol 10w50 - wybór należy do Ciebie.
Na początku nie wiem czy warto wlewać jakiś droższy olej gdy nie jesteśmy pewni czy znacząco zmniejszy się pobór ale gdy pieniądze nie mają większego znaczenia to można wlać coś droższego (lepszego)
AR2300 i AR9100 kupisz taniej odlewany z beczek u lejolej.pl

Zgadza się. Taki marny los tej płukanki. :)
Nie chciałbym zalewać 10W50 dlatego w poprzednim poście podesłałem kilka propozycji i liczę, że ktoś coś podpowie.
Na ten moment wiem co zalać ale tylko przez pryzmat tego że silnik ma duży pobór oleju.
Chciałbym jednak na chwilę przyjąć że jest ok i tylko szukam oleju. ;)
Trzymam się 5W40.

U lejolej.pl już się zaopatrywałem - kupowałem w marcu EUROL SYNTHENCE FS 0W30 i AR9100 do BMW. ;)
 
LM 2662 to jest płukanka na wolne obroty. Jak najbardziej warto zastosować.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Gdy nie szkoda kasy na płukanki to najlepiej zastosować BG 109 ale według mnie na zakoksowane pierścienie najtańsze byłoby długotrwałe moczenie w nafcie a jak już ktoś wierzy w szybkie płukanki to dodatkowo może spróbować.
 
Addi napisał:
Co do oleju to zastanawiam się nad poniższymi:
1.) Specol 5W40 Gold Synthetic
2.) RAVENOL Turbo VST SAE 5W40 USVO
3.) RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO 1L

Czym tak naprawdę różni się pozycja 2 i 3?
Jakieś inne propozycje? ;)

Z Ravenoli jeszcze lepiej w parametrach przedstawia się:
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2463-RAVENOL-DXG-SAE-5W-30-USVO-1L-4014835732315.html
Parametry dobre ale 5W30 to już za nisko.
W książce rekomendacja jest konkretnie na 5W40 RN0710.
 
Przecież sa oleje RN710 5W30. Ten silnik może latać nawet na 0W30. Ja sam mam zamiar przetestować na okres zimowy Elfa 0W30.

Natomiast inaczej się sprawy mają, jak chodzi o użytkowanie.

Powiem tak - Elfa FT 0W30 + AR9100 też można rozważyć. Olej zawiera do 50% bazy PAO. Kosztuje w okolicach 160zl za 6L z przesylka. Ewentualnie Totala 0W40 [podobnie cenowo wychodzi] oba oleje szybciej powinny osiągnąć temperaturę roboczą, a AR zapewni lepszą ochronę w górnych partiach obrotów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Zielony34 napisał:
Przecież sa oleje RN710 5W30. Ten silnik może latać nawet na 0W30. Ja sam mam zamiar przetestować na okres zimowy Elfa 0W30.

Natomiast inaczej się sprawy mają, jak chodzi o użytkowanie.

Powiem tak - Elfa FT 0W30 + AR9100 też można rozważyć. Olej zawiera do 50% bazy PAO. Kosztuje w okolicach 160zl za 6L z przesylka. Ewentualnie Totala 0W40 [podobnie cenowo wychodzi] oba oleje szybciej powinny osiągnąć temperaturę roboczą, a AR zapewni lepszą ochronę w górnych partiach obrotów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Oczywiście, że są. Natomiast w książce dla Clio RS Renault rekomenduje konkretnie tę klasę lepkości i nie planuje schodzić niżej.
A latać to może nawet na 0W16 jak masz taką ochotę. ;)
Możesz przeczytać na początku tematu w jaki sposób samochód jest eksploatowany i do jakich prędkości obrotowych wkręca się F4R832.
Dlatego ani 5W30 ani tym bardziej 0W30 nie będzie.
 
0W16 nie jest dopuszczane w F4R, natomiast 0W30 i 5W30 są. Ja tylko piszę o tym, co można do tego silnika wlać bez obaw.

Moim zdaniem, jak nie patrzysz na to, że i tak pieniądze pójdą wydechem, to tylko Ravenol Turbo VST 5W40+AR9100, albo Meguin Super Leichtlauf 5W40+AR9100, lub Extreme Lubricants 5 i 0W40.

Wcześniej zastosowałbym płukankę LM2662.
 
Nie jest. Taka ironia z mojej strony.
Małem na myśli, ze nikt Ci jednak nie zabroni jak masz ochotę sobie wlać 0W16.

Extreme Lubricants to dosyć ciekawa opcja. Dość świeże na polskim rynku. Na papierze wygląda bardzo zachęcająco.
Widziałem, że @Plywak<i></i> zalał Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-40 GTC.
Czekam z niecierpliwością na analizę. ;)

U mnie stanie ostatecznie chyba na opcji Ravenol Turbo VST 5W40 + AR9100.
 
Ravenol + AR jest jak najbardziej fajną opcją. Ja na następny sezon letni ponownie wleję Totala 7000 10W40, ale następnym razem pewnie dodam AR, o ile uporam się z pobieraniem oleju przez silnik.
 
Ktoś ma wiedzę, czy https://zmienolej.pl/<i></i> to dobre źródło?
Bo tam jest dostępny RAVENOL który mnie interesuje.
Na lejolej niestety nie ma.
Ma ktoś może sprawdzony namiar na dystrybutora RAVENOL?
 
tak, to dobre źródło.
 
Dzięki za źródła.

Zielony34 napisał:
0W16 nie jest dopuszczane w F4R, natomiast 0W30 i 5W30 są. Ja tylko piszę o tym, co można do tego silnika wlać bez obaw.


Wracając jeszcze do tego co można wlać bez obaw do F4R832<i></i>.
Dziś napisałem do Renault Polska z prośbą o przesłanie rekomendowanych płynów eksploatacyjnych i progarmu przeglądów dla Clio III RS 2.0 (F4R832).

Jest jasno napisane:
Norma RN 0710

Klasy lepkości w zależności od temperatury zewnętrznej:
-20°C | 5W40
-25°C | 5W40
-30°C | 0W40
 
Jest jasno napisane:
Norma RN 0710

Klasy lepkości w zależności od temperatury zewnętrznej:
-20°C | 5W40
-25°C | 5W40
-30°C | 0W40

[/quote]

Pierwsza wartość to nie przypadkiem 10w40 dla temperatury -20°C ?
 
Back
Top