• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio III RS 2.0 - Silnik F4R832

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Cześć,

Próbowałem się podpiąć pod istniejący już temat ale poziom1989 poprosił o osobny temat więc zakładam. ;)

Na początek kilka danych.
Samochód: Renault Clio III RS 2.0
Rok produkcji: 2009
Silnik: F4R832
Przebieg: 124 000 km

Kolega w Clio będzie za chwilę zmieniał oliwe i zastanawiam sie co mu doradzić. ;)
Przy ostatnim serwisie olejowym motor zalany 10W60 po tym, jak kolega opowiedział mechanikowi, że samochód "bierze" dużo oleju.
No i niestety rzeczywiście dużo bo ok. 5l na ostatnie 13 tys km w przeciagu roku. Dla mnie to kosmos.

Wiem z czym to się wiążę, więc proszę skupmy się na doborze oleju a nie na komentarzach typu silnik do remontu, bo to w przyszłości i tak pewnie go nie ominie jeśli zamierza nim dłużej pojeździć. Nie mniej jednak, miejmy na uwadze kondycje motoru przy doborze oleju.

Styl jazdy to głównie miasto i od czasu do czasu trasa - powiedzmy 2 razy w miesiącu po 600 km.
W mieście często podchodzi pod czerwone pole.
Aktualnie jeździ na VALVOLINE VR1 RACING 10W60.

Wg mnie 10W60 to lekka przesada mimo nawet tak kolosalnej konsumpcji oleju.
Poprzedni właściciel lał 5W50.
Zalecana klasa lepkości wg. producenta 5W40.
Co myślicie? Schodzić z lepkością na coś bardziej "normalnego"?
Przy najbliższej wymianie planuje też dodać AR9200.
Nie wiem czy płukanka w tym wypadku ma sens żeby jeszcze bardziej nie zwiększyć apetytu na olej.

Wrzucajcie Wasze przemyślenia i propozycje i nie sugerujcie się proszę ceną oleju.
Proponujcie lepszy a nie tańszy.

Dzięki bardzo :!:
 
Addi napisał:
Kozenko napisał:
Jest jasno napisane:

Norma RN 0710
Klasy lepkości w zależności od temperatury zewnętrznej:
-20°C | 5W40
-25°C | 5W40
-30°C | 0W40

Pierwsza wartość to nie przypadkiem 10w40 dla temperatury -20°C ?

Też się nad tym zastanawiałem.
Napisałem do nich raz jeszcze żeby się upewnić.
Dam znać.

UPDATE 10/05/2019 09:37<i></i>
Po ponownym kontakcie z Renault Polska otrzymałem potwierdzenie, że wartości które mi przesłali są poprawne.
A więc -20°C | 5W40

PS. Dodajcie proszę możliwość edycji postów w każdej chwili bo trzeba kombinować - usuwać post i pisać z updatem jeszcze raz żeby nie pisać post nad swoim postem.<i></i>
 
Kozenko napisał:
Addi napisał:
Kozenko napisał:
Jest jasno napisane:

Norma RN 0710
Klasy lepkości w zależności od temperatury zewnętrznej:
-20°C | 5W40
-25°C | 5W40
-30°C | 0W40

Pierwsza wartość to nie przypadkiem 10w40 dla temperatury -20°C ?

Też się nad tym zastanawiałem.
Napisałem do nich raz jeszcze żeby się upewnić.
Dam znać.

UPDATE 10/05/2019 09:37<i></i>
Po ponownym kontakcie z Renault Polska otrzymałem potwierdzenie, że wartości które mi przesłali są poprawne.
A więc -20°C | 5W40

PS. Dodajcie proszę możliwość edycji postów w każdej chwili bo trzeba kombinować - usuwać post i pisać z updatem jeszcze raz żeby nie pisać post nad swoim postem.<i></i>

Widocznie w tym Renault Polska nie mają podstawowej wiedzy
https://zapodaj.net/02240848b4cf0.jpg.html
 
Addi napisał:
Widocznie w tym Renault Polska nie mają podstawowej wiedzy
https://zapodaj.net/02240848b4cf0.jpg.html

Zalecenia pochodzą od producenta czyli od Renault.
Renault Polska jako przedstawiciel w naszym kraju po prostu przesyła oficjalne rekomendacje Renault.
Jakiś konstruktor taką dał rekomendację i kuniec.
Czy nie miał podstawowej wiedzy? Nie wiem. ;)
 
Addi napisał:
Kozenko napisał:
Addi napisał:
Pierwsza wartość to nie przypadkiem 10w40 dla temperatury -20°C ?

Też się nad tym zastanawiałem.
Napisałem do nich raz jeszcze żeby się upewnić.
Dam znać.

UPDATE 10/05/2019 09:37<i></i>
Po ponownym kontakcie z Renault Polska otrzymałem potwierdzenie, że wartości które mi przesłali są poprawne.
A więc -20°C | 5W40

PS. Dodajcie proszę możliwość edycji postów w każdej chwili bo trzeba kombinować - usuwać post i pisać z updatem jeszcze raz żeby nie pisać post nad swoim postem.<i></i>

Widocznie w tym Renault Polska nie mają podstawowej wiedzy
https://zapodaj.net/02240848b4cf0.jpg.html

Wtrącę się,
Link pochodzi z mojej książki serwisowej - dla ścisłości nie Renault, tylko Honda...
 
@Kozenko i jakie efekty zostały osiągnięte?
@poziom1989 przepraszam, że tak późno.
Efekty niestety nie są zadowalające ale to już chyba kwestia kondycji silnika.
Na dniach będzie powtarzana płukanka raz jeszcze i zmiana chyba na to samo.
Chyba, że ktoś może coś zaproponować przed ewentualnym remontem

Aktualnie samochód przejechał 9kkm a pobór wynosi ~ 1L / 1000 km
 
Plukanka Oilem Realese Power Tech, a oliwa to już kwestia sporna, z tańszych propozycji Eurol Fluence, Platinum Max Expert, Specol Gold, Elf NF, Może być i Super Lite .
Chyba że Ci to bez różnicy to Ravenol taki jak lales
 
Aktualnie samochód przejechał 9kkm a pobór wynosi ~ 1L / 1000 km
Kiepsko to widzę niestety. Zajrzyjcie jeszcze do odmy, ale nawet gdyby, to zyskacie może z litr na cały interwał. Moim zdaniem, trzeba sprawdzić, co tam się dzieje z piescieniami. Kompresja jak?
 
@Zielony34 Silnik nie był jeszcze pod kątem poboru oleju weryfikowany.
Kolega zastanawia się co w takim wypadku robić. Inwestować w remont. Jeśli tak to jak bardzo rozległy czy może sprzedać.
Póki co i tak przypada wymiana oliwy więc coś trzeba wlać.
 
To wlejcie coś taniego, plukanka nic tu chyba nie zdziala, silnik do remontu . Ale spróbować można
 
Takie ilości to chyba jedynie przez pierścienie, ale moim zdaniem za duży pobór, by łudzić się, że są jedynie zapieczone nagarem.

Albo turbo w wersji bardziej optymistycznej, też potrafi przewalić chore ilości oleju jeżeli ma duże luzy.
 
To, jaki zakres remontu jest potrzebny, to dowiecie się po otwarciu silnika. Wcześniej można tylko gdybać.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jedyna opcja w tym przypadku to przed wymianą oleju zalanie cylindrów przez świece płukanką i zostawienie na kilka(naście) godzin, po czym usuniecie płukani z cylindrów i wymiana oleju na świeży. To jest ostatnia deska ratunku, której warto spróbować przed remontem.
 
Nie plukanką, a ropą\naftą. Uszczelnienia w tym wypadku są mało ważne.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jak ktoś dla oszczędności kilku dyszek chce to może lać naftę ja bym wybrał płukankę bo raz, że sama nafta niekoniecznie musi być tak skuteczna jak płukanka, dwa pewna ilość przedostanie się przez pierścienie. Wybór należy do właściciela.
 
Chodziło mi właśnie o zastosowanie czegoś bardziej agresywnego w tym przypadku.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Zwykła płukanka to pochodna nafty plus inne dodatkowe chemikalia i pierwiastki jak miedzy innymi Ca wiec ja bym szedł w tym kierunku bo trudno wyrokować co się lepiej sprawdzi chociaż mam obawy, ze to i tak nic nie pomoże.
 
Back
Top