• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio III RS 2.0 - Silnik F4R832

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Cześć,

Próbowałem się podpiąć pod istniejący już temat ale poziom1989 poprosił o osobny temat więc zakładam. ;)

Na początek kilka danych.
Samochód: Renault Clio III RS 2.0
Rok produkcji: 2009
Silnik: F4R832
Przebieg: 124 000 km

Kolega w Clio będzie za chwilę zmieniał oliwe i zastanawiam sie co mu doradzić. ;)
Przy ostatnim serwisie olejowym motor zalany 10W60 po tym, jak kolega opowiedział mechanikowi, że samochód "bierze" dużo oleju.
No i niestety rzeczywiście dużo bo ok. 5l na ostatnie 13 tys km w przeciagu roku. Dla mnie to kosmos.

Wiem z czym to się wiążę, więc proszę skupmy się na doborze oleju a nie na komentarzach typu silnik do remontu, bo to w przyszłości i tak pewnie go nie ominie jeśli zamierza nim dłużej pojeździć. Nie mniej jednak, miejmy na uwadze kondycje motoru przy doborze oleju.

Styl jazdy to głównie miasto i od czasu do czasu trasa - powiedzmy 2 razy w miesiącu po 600 km.
W mieście często podchodzi pod czerwone pole.
Aktualnie jeździ na VALVOLINE VR1 RACING 10W60.

Wg mnie 10W60 to lekka przesada mimo nawet tak kolosalnej konsumpcji oleju.
Poprzedni właściciel lał 5W50.
Zalecana klasa lepkości wg. producenta 5W40.
Co myślicie? Schodzić z lepkością na coś bardziej "normalnego"?
Przy najbliższej wymianie planuje też dodać AR9200.
Nie wiem czy płukanka w tym wypadku ma sens żeby jeszcze bardziej nie zwiększyć apetytu na olej.

Wrzucajcie Wasze przemyślenia i propozycje i nie sugerujcie się proszę ceną oleju.
Proponujcie lepszy a nie tańszy.

Dzięki bardzo :!:
 
Przed remontem można eksperymentować. Ja zrobiłbym tak, ustawił wał korbowy, aby wszystkie tłoki były mniej więcej w połowie cylindrów, przez otwory świec nalał do każdego mieszankę ok 100 ml płukanki np taniego K2 + 100 ml Moje Auto EGR Cleaner i zostawił to na 1 dobę. Później to strzykawką odessać, resztę zlać z miski olejowej.
 
Ciekawe dlaczego nikt nie napisał tutaj o Tec 2000, to bardzo dobra chemia właśnie pod takie płukanie...
 
@poziom1989 miałeś problem ze zbierającą się wodą w gnieździe świecy zapłonowej?
Teraz przy wymianie oleju wydmuchiwali wodę.
Drugi raz już taka sytuacja.
 
Ja nie mam zbierającej się wody w kanale świecowym. Może się tak zdarzyć przez brak uszczelek na cewkach.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No właśnie musi gdzieś podciekać.
Cewki były wymieniane około 2-3 miesiące temu i przy tej okazji zauwazyli to po raz pierwszy.
Teraz przy wymianie oleju, filtów i takiego ogolnego przeglądu znowu stała tam woda.
 
ale woda w sensie WODA, czy woda w sensie płyn chłodniczy?
 
Jeśli ta woda to prawdziwa woda przyjrzyj się może podszybiu czy nie zapchane, bądź uszczelce ? Ja ostatnio czyscilem w Renacie bo cewki pływały we wodzie i wypadały zapłony
 
Back
Top