• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poszukuje nie drogiego oleju i przede wszystkim dostępnego w miare stacjonarnie bez żadnych wysyłek .
Aktualnie jeździ na ELF SXR 5w40, aczkolwiek samochód robi góra 6 tyś rocznie a oliwe trzeba zmienić . Silnik jest po "czyszczeniu" nagarów i plukance z LM (Efekt przegrzanego silnika na Elfie 10w40 i nieszczelności głowic, dwa litry w silniku zostały ) . Więc reasumując myślę żeby wlać ..
Lotos 5W40 TC . Jakieś opinie na temat tej oliwy ? Czy na te małe dystanse da rade ? Jakieś info jaki ma TBN ?
 
Plywak czyta mi w myślach, lecz najpierw : http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=23&t=8.
Później będziemy myśleć
 
Samochód robi krótkie dystanse 10-30 km . Czasami więcej . Jazda hmm czasami się mu depnie, ale raczej spokojna . Głównie po mieście . Kwotowo 100 zł za 5L
 
A nasz polski Lotos jest złym olejem ? Cenowo mnie przekonuje aktualnie najbardziej 70zl/5L
 
Chodzi o normę jaka zaleca producent i tak jak pisalem w przypadku Renaulta bedzie to RN700 lub RN710.
 
Binas96 napisał:
A nasz polski Lotos jest złym olejem ? Cenowo mnie przekonuje aktualnie najbardziej 70zl/5L

Ja się osobiście nie wypowiem, może inni.

https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_11_2013/post-2-0-56111000-1385113352.jpg

Ta masz na myśli?

Jeżeli tak, to uważam, że warto go wziąć pod uwagę. Za tą cenę otrzymujemy olej bazujący na III-ciej grupie. Lecz całkiem niezła temperatura plyniecia i zapłonu, do tego pakiet dodatków uszlachetniajacych od Infineum, z dodatkiem B, podejrzewam, że w tym przypadku jako organiczny Friction Modifier. Do tego wysoka liczba zasadowa.
 
Ja tez z Lotosem stycznosci nie mialem, a Shella zdarzało mi się kilkukrotnie zalać jesli potrzebowalem awaryjnie olej kupić na już na miejscu. GTL to czysty olej bazowy plus dodatkowo TBN w okolicach 10 pozwala uchronić silnik przed nagarem. 100zl 5l dostępne w sieciach motoryzacyjnych w prawie kazdym mieście, raczej trudno będzie kupic coś lepszego taniej. Jest jeszcze niby Specol Gold ale osobiscie chyba bym dorzucil do Shella.
 
poziom1989 napisał:
Binas96 napisał:
A nasz polski Lotos jest złym olejem ? Cenowo mnie przekonuje aktualnie najbardziej 70zl/5L

Ja się osobiście nie wypowiem, może inni.

https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_11_2013/post-2-0-56111000-1385113352.jpg

Ta masz na myśli?


Zgadza się
 
Ewentualnie myślę nad
Mobil 5w40 Super 3000 X1
Total Quartz Energy 5w40, aczkolwiek brak normy Renault ale Elf i Total to praktycznie to samo tylko inna naklejka ?-
 
Binas96 napisał:
poziom1989 napisał:
Binas96 napisał:
A nasz polski Lotos jest złym olejem ? Cenowo mnie przekonuje aktualnie najbardziej 70zl/5L

Ja się osobiście nie wypowiem, może inni.

https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_11_2013/post-2-0-56111000-1385113352.jpg

Ta masz na myśli?


Zgadza się

Opis powyżej, lecz osobiście dołożyłbym i kupił Shella.

Te wszystkie oleje które wybrałeś są do siebie zbliżone.
 
Za tą kasę bierz Shella i nie ma co się zastanawiać, tylko uwazaj zeby nie kupic z napisem Helix ULTRA "I", mi taki przyszedł kiedyś i musiałem odsyłać bo to całkiem inny olej na HC z gorszymi parametrami
 
Binas96 napisał:
Ma może ktoś analizę SPECOLA 5w40 ?
Jak chcesz coś tańszego od Ultra, to HX8 - prawie to samo, co Ultra, a tańsze.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top