• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poszukuje nie drogiego oleju i przede wszystkim dostępnego w miare stacjonarnie bez żadnych wysyłek .
Aktualnie jeździ na ELF SXR 5w40, aczkolwiek samochód robi góra 6 tyś rocznie a oliwe trzeba zmienić . Silnik jest po "czyszczeniu" nagarów i plukance z LM (Efekt przegrzanego silnika na Elfie 10w40 i nieszczelności głowic, dwa litry w silniku zostały ) . Więc reasumując myślę żeby wlać ..
Lotos 5W40 TC . Jakieś opinie na temat tej oliwy ? Czy na te małe dystanse da rade ? Jakieś info jaki ma TBN ?
 
Ten problem dotyczył przede wszystkim pierwszych olejów bazujących na PAO. W celu zneutralizowania wady tej bazy a dokładnie kurczeniem niektórych rodzajów uszczelek dodawano małą ilość Estrów. Aktualnie stosuje się inne technologie, dużą dawkę chemii. Absolutnie nie musisz się tym obawiać.
 
oleje PAO mają taki skład, żeby nie zaszkodził uszczelkom. Myślę, że śmiało możesz lać Meguina, albo nawet tego Totala 10W40 + AR9100 i czerwone pole nie straszne.
 
Zielony34 napisał:
oleje PAO mają taki skład, żeby nie zaszkodził uszczelkom. Myślę, że śmiało możesz lać Meguina, albo nawet tego Totala 10W40 + AR9100 i czerwone pole nie straszne.

Seicento będzie latało na Totalu nadal :D

A Renault dostanie 5w40.

Od kogo można najkorzystniej kupić ar9100 z beczki ?
 
Chyba od Tomka z 5% rabatem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Re: Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

Meguin 5w40 czy Eurol Super Lite ?
Ewentualnie lotos 5w40 i ar 9100
 
Jak chcesz usunac stare depozyty sprobowalbym tanszego oleju i jakas plukanke "dlugodystansowa".
 
Możesz jakąś polecić ? Co lepiej wyjdzie czy jakieś tanie 5w40 i AR 9100 . Czy coś typu Meguin i ar 9100 . Myślę wlać jeszcze ar 2820 ale ten elf jest już prawie czarny po 2 tyś km i do tego odezwal sie popychacz jakby cisnienie było słabsze
 
Ja bym zrobil w ten sposob:
-zalal jakis tanszy 5W-40 z TBN min. 10 mg KOH/g
-plukanka np. Liqui Moly Öl-Schlamm-Spülung lub Archoil 2300
-zobaczyc efekt i porownac: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137#p3973 w razie potrzeby powtorzyc proces (zdjecia mile widziane)
-zalac ostateczny olej, pisales, ze chcesz przeznaczyc do 150 zl/5l, tutaj proponuje olej PAO, a w tej cenie dostaniesz Meguina. Skutecznie utrzymuje
silnik w czystosci.

Ewentualnie dolozyc i kupic inny bazujacy na PAO. Masz PMO, Extreme Lubricants itp. Lecz rowniez podejrzewam, ze z GTL bys podjal takze dobra decyzje tzn. Shell Helix Ultra.
 
Czarna płukanka LM + Total 10W40 i zmiana co 5 tysięcy przez 20 tysięcy i powinno być dużo lepiej.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No tu już zostanę przy 5w40 .
Swoją drogą do seja kupiłem teraz 7000 Energy i mam wrażenie że jest to inny olej niż zwykły 7000 :D
Tamten miał bardziej gryzacy zapach aż w nosie kręciło a ten jakby był delikatniejszy
 
Tak na prawdę to nie ma znaczenia czym pluczesz, jeśli ma to być zmieniane co 5 tysięcy

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Max Life jak na płukania na krótkich dystansach to trochę droga zabawa. Total na takiej temperaturze też się sprawdzi a jest cholernie tani, stąd moja propozycja.

Ale fakt, w poprzednim aucie bardzo czysto na Max Life było. Na pewno czyściej, niż obecnie w Lagunie. W Niemczech podobno cały czas Elf 5W30 był lany.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top