• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poszukuje nie drogiego oleju i przede wszystkim dostępnego w miare stacjonarnie bez żadnych wysyłek .
Aktualnie jeździ na ELF SXR 5w40, aczkolwiek samochód robi góra 6 tyś rocznie a oliwe trzeba zmienić . Silnik jest po "czyszczeniu" nagarów i plukance z LM (Efekt przegrzanego silnika na Elfie 10w40 i nieszczelności głowic, dwa litry w silniku zostały ) . Więc reasumując myślę żeby wlać ..
Lotos 5W40 TC . Jakieś opinie na temat tej oliwy ? Czy na te małe dystanse da rade ? Jakieś info jaki ma TBN ?
 
Zielony34 napisał:
Binas96 napisał:
Ma może ktoś analizę SPECOLA 5w40 ?
Jak chcesz coś tańszego od Ultra, to HX8 - prawie to samo, co Ultra, a tańsze.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Szczerze to ten Shell mnie nie przekonuje ..
 
Binas96 napisał:
Zielony34 napisał:
Binas96 napisał:
Ma może ktoś analizę SPECOLA 5w40 ?
Jak chcesz coś tańszego od Ultra, to HX8 - prawie to samo, co Ultra, a tańsze.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Szczerze to ten Shell mnie nie przekonuje ..
Czemu?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Zielony34 napisał:
Binas96 napisał:
Zielony34 napisał:
Jak chcesz coś tańszego od Ultra, to HX8 - prawie to samo, co Ultra, a tańsze.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Szczerze to ten Shell mnie nie przekonuje ..
Czemu?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Zbyt szczególnie sie nie wyróżnia poza molibdenem od innych olejów 5w40 w tej kasie . A za te 5 literkow trzeba dac te 120 zł gdzie Lotosy Totale Elfy praktycznie to samo bynajmniej patrząc na te analizy z ruskiego oil clubu i są do kupienia w cenie poniżej 90 zł
 
HX7 6L - 105zl z przesyłką
HX8 6L - 111zl z przesyłką

Ceny od oficjalnego dystrybutora. Dzisiaj odebrałem z paczkomatu HX7, mogę ci jutro zdjęcie paragonu podesłać z cena. HX8 jest chyba tańszy za 5L od Elfa, HX7 jest na 100% tańszy, bo cena porównywalna ze Specolem od Tomka ze sklepu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Prosze bardzo https://allegro.pl/uzytkownik/SmA-Shell/chemia-oleje-silnikowe-253181?order=d&bmatch=baseline-cl-n-aut-1-0-0131
 
Zielony34 napisał:
HX7 6L - 105zl z przesyłką
HX8 6L - 111zl z przesyłką

Ceny od oficjalnego dystrybutora. Dzisiaj odebrałem z paczkomatu HX7, mogę ci jutro zdjęcie paragonu podesłać z cena. HX8 jest chyba tańszy za 5L od Elfa, HX7 jest na 100% tańszy, bo cena porównywalna ze Specolem od Tomka ze sklepu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Bez przesady, specol jest najtańszy ze wszystkiego co tylko można kupić :D
 
Tylko pytanie, co ma Specol w składzie, że tyle kosztuje? Za Specola z przesyłką zapłaciłbym dokładnie 96zł. Różnica znikoma.
 
Tak. Przynajmniej z tego, co można wyczytać w analizach. Jak prześledzisz temat na rosyjskim forum, to pada tam nawet stwierdzenie, że Ultra swego czasu był rozlewany do dwóch różnych opakowań. Translator nie do końca czasem dobrze tłumaczy.

HX7 to HC na bazie GTL, nie dostrzeżono I i II grupy w 2015, czy 16 roku.

Im więcej czytam o Shellu, tym bardziej jestem zaskoczony, że olej koncernowy, może być tak ciekawy z taką powtarzalnością produkcji [co pokazuje analiza na naszym forum]

Już wożę w bagażniku HX7 6L + naftę i filtr Purfluxa, tylko nie wiem, kiedy będe w stanie zajechać na kanał...
 
Jak moze byc HC na bazie GTL?

HC to skrót od hydrocracking i oznacza proces obróbki ropy naftowej, a GTL to skrót od Gas to Liquid czyli proces uzyskiwania oleju z gazu ziemnego.
 
Jest to w jakiejś analizie na którymś forum.

Widmo w podczerwieni: olejem bazowym jest HC GTL / PAO (nie wykryto grupy I lub II)
 
Dlatego, ze w spektrum IR olej HC wypada podobnie jak GTL dlatego trudno na podstawie samego IR jednoznacznie stwierdzić czy to HC czy GTL oba należą do grupy III i są to dwie rozne bazy. Pisanie HC na bazie GTL to jak pisanie HC na bazie PAO. Albo jest na jednej bazie albo na drugiej lub jest mieszaniną roznych baz.
 
Co nie zmienia faktu, że olej nawet jeśli jest budżetowym HC, to ma bardzo fajne parametry na papierze, jak i w analizach względem konkurencji [Gulf, Lotos, Elf, Total, Specol itp...]

Następny poleci HX8 do silnika.
 
Uwzględniając III-cią grupę są różnice w jakości, na rynku jest sporo firm, które je produkują. Natomiast PAO jest na wysokim poziomie, podejrzewam, że duża większość europejskich producentów korzysta z Ineos.

Gdzieś mam zapisane jakie firmy produkują oleje bazowe, mam w planach utworzenie takiego tematu informacyjnego.

[mention]Zielony34[/mention] w temacie o GTL pisalem nieco na ten temat, dlaczego pik 722cm-1 w Spektroskopii IR jest na podobnym poziomie jak HC.
 
Pany reaktywacja wątku . Wymagania co do oleju :D
W 100 stopniach lepkość 14-15
Dodatkowo molibden w oleju mile widziany . I w miarę tanio :)

Ewentualnie olej 5w50 nada sie ?

W zimę będzie problem z budowaniem ciśnienia ?
 
a co, kompresja poszła? :D
 
Binas96 napisał:
Pany reaktywacja wątku . Wymagania co do oleju :D
W 100 stopniach lepkość 14-15
Dodatkowo molibden w oleju mile widziany . I w miarę tanio :)

Te wymagania spelnia Meguin Super Leichtlauf 0/5W-40. Bazujace tylko i wylacznie na PAO. 0W-40 mozna dostac aktualnie za 119 zl/5L plus koszty wysylki.
 
Zielony34 napisał:
a co, kompresja poszła? :D

Planuje zacząć ujezdzac ten bolid :)
Spokojnie oleju ni grama nie bierze :)

Dodano po 3 minutach 20 sekundach:
poziom1989 napisał:
Binas96 napisał:
Pany reaktywacja wątku . Wymagania co do oleju :D
W 100 stopniach lepkość 14-15
Dodatkowo molibden w oleju mile widziany . I w miarę tanio :)

Te wymagania spelnia Meguin Super Leichtlauf 0/5W-40. Bazujace tylko i wylacznie na PAO. 0W-40 mozna dostac aktualnie za 119 zl/5L plus koszty wysylki.


Tu boje sie o te PAO jak uszczelki na to zareagują :roll:
 
Back
Top