• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poszukuje nie drogiego oleju i przede wszystkim dostępnego w miare stacjonarnie bez żadnych wysyłek .
Aktualnie jeździ na ELF SXR 5w40, aczkolwiek samochód robi góra 6 tyś rocznie a oliwe trzeba zmienić . Silnik jest po "czyszczeniu" nagarów i plukance z LM (Efekt przegrzanego silnika na Elfie 10w40 i nieszczelności głowic, dwa litry w silniku zostały ) . Więc reasumując myślę żeby wlać ..
Lotos 5W40 TC . Jakieś opinie na temat tej oliwy ? Czy na te małe dystanse da rade ? Jakieś info jaki ma TBN ?
 
Sie okaże czy zaraz nie pójdzie do raichu także póki co wodotrysków nie dostanie . Prawdopodobnie wleci tanizna i ar 9100 na szybko . Poprzedzajac plukanka z k2
 
jest aż tak zawalony nagarem?
 
Wytrzyma, co by nie wytrzymał? Stara szkoła silników. Tylko nie 12, a 10, filtr wcześniej może klęknąć jak jest za dużo nagaru.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ile dałeś za Lotosa i jaka ilość?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
13.76zł za litr? Gdzie to kupowałeś?
 
No to i tak cena spoko. Opłaca się nawet. Orlen 5W40 wychodzi chyba ciut taniej

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Niby tak niby nie . 2-3 zł różnicy na 5,5/6 L
Jeśli dojdzie do analizy Orlenu to można będzie eksperymentować ;)
Poszło skromne 15 zł ale zbiórka już wygasła więc trzeba odświeżyć :)
 
I tu zagwozdka co poleca producent do tego silnika
Wszelkie aplikacje do wyboru oleju mówią o 5w40 a książka ..
 

Attachments

  • 002.jpg
    002.jpg
    104,8 KB · Odwiedzin: 403
u mnie jest różnica między książką niemiecką, a Polską :D

Masz V6 starej generacji, które było projektowane za czasów, kiedy obowiązywało "Euro OFF' :D

Silnik starej szkoły w stylu Jaguara 2.5V6 170KM [Ford Mondeo, Cougar, i ten przed Cougarem, nie pamiętam nazwy]

Czy Opel 3.2V6 211KM - miodzio silnik, szkoda, że komplet sprzęgło i dwumasa z wymianą ponad 4 klocki :D ale ogólnie pancerniak, jakich mało.

Takie konstrukcje, pamiętające jeszcze czasem deski kreślarskie lat 80tych [!!!] którym nie straszne 15W40, bo takie się wtedy lało i pod takie projektowało.

Szkoda, że Extreme nie ma fajnego 10W50 w ofercie, tylko 10W60.
 
Chyba kolejnym razem wleci jakieś 5w50 :D
Konstrukcja ta sama zmienione doloty i zmienna faza już w wersji 207-211 kucy zaleca 5w40 haha
 
Gulf ma dobre 5w50, a juz samo to, ze jest zmienna faza moze powodować, ze producent zasadnie zmienil olej na 5w40. Olej 10w40 nie ma żadnej przewagi nad 5w40. Po prostu kiedyś lepkość 10w40 była lekkością standardową i takie oleje byly zalecane.
 
Plywak napisał:
Gulf ma dobre 5w50, a juz samo to, ze jest zmienna faza moze powodować, ze producent zasadnie zmienil olej na 5w40. Olej 10w40 nie ma żadnej przewagi nad 5w40. Po prostu kiedyś lepkość 10w40 była lekkością standardową i takie oleje byly zalecane.

Nie wiem, jakie ciśnienie panuje u mnie w układzie na danym oleju, ale podobno przy zmiennych fazach rozrządu, lepsze jest wyższe ciśnienie - szybsza reakcja na obroty i zmianę nastawienia koła - lepsza dynamika.
 
Nie wiem jak w espace ale w większości aut ważniejsze dla zmiennych faz, a raczej jego sterowania jest dobre smarowanie przy zimnym rozruchu. Skoro 10w40 zapewnie dobre cisnienie na cieplo to dlaczego miałby tego nie robic 5w40, który parametry na cieplo może mieć identyczne?
 
W tym silniku zmiennych faz nie ma dopiero późniejsze . Bardziej interesuje mnie drugi parametr w50 . Te silniki lubią sie grzać do wysokich temperatur
 
Back
Top