• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace 3.0 V6 190HP LPG

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
D

Deleted member 2321

Gość
Witam . Poszukuje nie drogiego oleju i przede wszystkim dostępnego w miare stacjonarnie bez żadnych wysyłek .
Aktualnie jeździ na ELF SXR 5w40, aczkolwiek samochód robi góra 6 tyś rocznie a oliwe trzeba zmienić . Silnik jest po "czyszczeniu" nagarów i plukance z LM (Efekt przegrzanego silnika na Elfie 10w40 i nieszczelności głowic, dwa litry w silniku zostały ) . Więc reasumując myślę żeby wlać ..
Lotos 5W40 TC . Jakieś opinie na temat tej oliwy ? Czy na te małe dystanse da rade ? Jakieś info jaki ma TBN ?
 
Plywak napisał:
Skoro 10w40 zapewnie dobre cisnienie na cieplo to dlaczego miałby tego nie robic 5w40, który parametry na cieplo może mieć identyczne?

wcale tego nie neguję.
Plywak napisał:
ale w większości aut ważniejsze dla zmiennych faz, a raczej jego sterowania jest dobre smarowanie przy zimnym rozruchu.

no i dla tego, gdyby mi nie brał oleju, to przeszedłbym na 0W40 od Extreme, albo Meguina. Jak najlepsza pompowalność i rozprowadzenie po układzie smarowania.

Druga kwestia, że u mnie nastawy zmieniają się chyba dopiero powyżej 3150rpm.
 
U mnie to nawet nie mam pojęcie od kiedy bo przy turbo tych zmiennych faz nie czuć chodzi po prostu o to aby układ sterowania fazami miał smarowanie od samego początku.
 
Plywak napisał:
chodzi po prostu o to aby układ sterowania fazami miał smarowanie od samego początku

w pełni się z tym zgadzam, dla tego piszę o jak najlepszej pompowalności oleju.
Plywak napisał:
U mnie to nawet nie mam pojęcie od kiedy bo przy turbo tych zmiennych faz nie czuć

bo ich chyba nie masz przy Turbo. Wiem, że w Lagunach nie było montowanego KZFR w wersjach uturbionych, jak w Megane - nie wiem.
 
Koniec końców 5w50 czy 10w60 ? Raczej celowalbym w 5w50 . I tak na dobrą sprawe po zmianie z Elfa sxr 5w40 na Lotosa jest przepasc w pracy silnika
 
Jak już chcesz kombinować to dobre 5W50 no chyba, ze twój espace wygląda tak:

https://www.youtube.com/watch?v=dGUyIOGVa0M

Wtedy 10W60 :lol:
 
Fajny Van, taki do wożenia dzieci do szkoły, i na zakupy wyskoczyć można :D
 
Co tam panowie teraz myślicie zalać do Renaty ? :D

Taki temat do nabijania postów :D
Propozycje rozważe :D

Zaciekawiła mnie ta nowa linia Extreme ale pierun wie czy będzie 5w40 A3/B4 i Kiedy będzie ..
 
z tym silnikiem jest ta zaleta, że niewiele może mu zaszkodzić. Własciwie wybór ogranicza się do kwoty, jaką chcesz na olej przeznaczyć.
 
Z tego co kojarzę to autor postu pisał gdzieś, że ma jakiegoś Mobila, który trafi do Renaty. Który to, bo może sprawa wyboru nie będzie aktualna ?
 
No jest 5w50 :D
Chyba, jeśli ojczym nie zakosił do Alfy :D

Na pewno mam Super Lite 5w40 ale jego zaleje w ciągu paru dni do seja
 
A na Lotosie jakie spalanie było Renaty?
 
Back
Top