Resi
Użytkownik
Taki to on eko, poki wszystko pasuje pod jego tryb zycia.
To jest zasada działająca na każdej płaszczyźnie życia akurat.
Tymczasem najczęściej kupowanym autem w Europie jest Tesla Model Y.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Taki to on eko, poki wszystko pasuje pod jego tryb zycia.
Energią elektryczną z węglaZresztą to w dużej części ta grupa która kupuje obecnie elektryki - niezależnie ile kosztują i jakie mają zasięgu itp; oni po prostu mają taki kaprys i ich stać na 300-400KM pod maską niezależne czy napędzane paliwem kopalnym czy energia elektryczna.
Rabaty wprowadzono w celu pobudzenia sprzedaży po tym, jak w ostatnim kwartale 2022 roku podaż firmy drastycznie przewyższyła popyt o 34 000 sztuk.Tymczasem najczęściej kupowanym autem w Europie jest Tesla Model Y.
Wiesz, te małe pierdzidełka to wynik poszukiwania ekonomicznego rozwiązania narzuconych eko norm i zwiększania zysków koncernów produkujących silniki. Zysk jest w postaci mniejszej ilości materiału na silnik, który przez to jest lżejszy, ale mocno wysilony i wystarczająco wydajny i ekologiczny do jazdy w mieście. Zaś na trasie, na autostradzie założenia spełnienia norm ekologicznych niestety biorą w łeb, nie wspominając o tym, że przez to wysilenie szybciej taki silnik się zużywa i trafia na przetop do huty. Suma summarum okazuje się, że silniki o większej pojemności, nie wysilone mniej zanieczyszczają środowisko toksycznymi NOx-ami i są trwalsze a więc bardziej ekonomiczne.Natomiast sporo osób które obecnie wyśmiewają małe pierdzidełka wożąc się starszymi samochodami z dużymi pojemnościami, zapewne zweryfikuje swój pogląd na środki transportu indywidualnego.
Nawet jakbyś miał już ten przedłużacz, pomijając spadki napięcia na nim, to moc zainstalowana w lokalu mieszkalnym jest niewystarczająca chyba że wyłączysz wszystko i będziesz tydzień ładował elektryczną zabawkę.Ci mieszkający na parterze to wyrzucą przedłużacze przez oko balkonowe ale co z tymi co mieszkają na 5, 8, 9 lub 10 piętrze ?? też wyrzucą przedłużacze??
wszystko co spalasz daje ci energie cieplna (zawsze masz straty w silniku. w spalinowym sprawnosc to 40 procent). to raz . Jedynie co to mozna szukac paliw ktore nie rozkładają sie do co2 tylko np do wody. jak wodórZamiast wprowadzać podatki na samochody spalinowe to lepiej niech pieniądze z KPO przeinaczą właśnie na rozwój takiego paliwa -= paliwa tańszego i likwidującego uporczywe śmieci.
Jestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.@Resi - czemu nie krytykujesz produkcji benzyny ze śmieci z butelek i reklamówek. Myślisz że takie samochody spalinowe ją zasilane będą złe ? Pominąłeś ten ważny aspekt w tym wątku, a może on Ci po prostu nie pasuje do całej Twojej narracji ?
Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.a pozostałe kraje ,,truciciele" mają to gdzieś bo tam normą jest brak jakichkolwiek norm bo tam liczy się zysk ekonomiczny
@Resi odpowiadaj mi tutaj manipulancie! Przypominam Ci, ze chodzi o Tesla YRabaty wprowadzono w celu pobudzenia sprzedaży po tym, jak w ostatnim kwartale 2022 roku podaż firmy drastycznie przewyższyła popyt o 34 000 sztuk.
Ja tez mogę sprzedawac ziemniaki za 5gr za kilo.
Przedstaw badania na ten temat. Z chęcią poczytam.Suma summarum okazuje się, że silniki o większej pojemności, nie wysilone mniej zanieczyszczają środowisko toksycznymi NOx-ami i są trwalsze a więc bardziej ekonomiczne.
Nie widzę znaku zapytania i za tak prostacki zwrot gdzie tutaj ciągle ktoś się do mnie przyczepia, że to ja niszczę tematy nie mam zamiaru odpowiadać. Aczkolwiek jak sprzedajesz ziemniaki po 5gr za kilo to z chęcią kupię.manipulancie!
Nie dla psa kiełbasaPrzedstaw badania na ten temat. Z chęcią poczytam.
Post automatically merged:
Aczkolwiek jak sprzedajesz ziemniaki po 5gr za kilo to z chęcią kupię.
Ta afera to nic innego jak walka dwóch konkurentów rynkowych ,,spalinowców" i ,,elektryków " jedni zarzucają drugim że ,,Trują" elektryczni mówią ,że spalinowcy trują CO2 a spalinowcy mówią ,że wy elektryczni to dopiero trujecie: wasze akumulatory są kosztowne i do ich produkcji używacie : dużo energii i niebezpiecznych materiałów. Na dodatek nie wiecie do końca co z ich utylizacją. Wasze baterie będą takim problemem jak obecnie wszechobecny plastik.I tak się licytująJestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.
Post automatically merged:
Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.
Jestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.
Post automatically merged:
Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.
Weź mi tą wyższą matematykę wytłumacz jak przedszkolakowi.Taki silnik emituje przynajmniej 9*123 = 1,107 Kg/100km Co2.
No właśnie, że nie będą podobne. Stary diesel emituje kilka razy więcej tlenków azotu jak nowa benzyna na kilometr. M.in. z tego powodu w Krakowie postanowiono wyciąć stosunkowo nowe diesle i pozostawić starsze auta benzynowe.Z NOx przez proporcję będzie podobnie.
Wydaje mi się to logiczne że emisja jest zależna i od ilości spalonego paliwa . Producent silnika podaje że emisja Co2 wynosi 123-127g/km jednocześnie podaje że średnie spalanie wg WLTP to 4,5 do 5,5 l/100km. W rzeczywistości ten silnik w Peugocie 3008 spala 9/l benzyny na 100km. Ale ok popełniłem błędną interpretację powyższych wniosków. Bo skoro spala 123/g na 100 km to wydziela 1230 g Co2 ale przy zużyciu 4,5 do 5,5 l paliwa. Więc w takim razie logicznym się wydaje że przy 9l/100 emituje 2x więcej czyli 2520g Co2 -> 2,52kg.Weź mi tą wyższą matematykę wytłumacz jak przedszkolakowi.
mowczar napisał:
Taki silnik emituje przynajmniej 9*123 = 1,107 Kg/100km Co2.