• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Taki to on eko, poki wszystko pasuje pod jego tryb zycia.

To jest zasada działająca na każdej płaszczyźnie życia akurat.

Tymczasem najczęściej kupowanym autem w Europie jest Tesla Model Y.
 
Last edited:
Zresztą to w dużej części ta grupa która kupuje obecnie elektryki - niezależnie ile kosztują i jakie mają zasięgu itp; oni po prostu mają taki kaprys i ich stać na 300-400KM pod maską niezależne czy napędzane paliwem kopalnym czy energia elektryczna.
Energią elektryczną z węgla 😁

@Resi - czemu nie krytykujesz produkcji benzyny ze śmieci z butelek i reklamówek. Myślisz że takie samochody spalinowe ją zasilane będą złe ? Pominąłeś ten ważny aspekt w tym wątku, a może on Ci po prostu nie pasuje do całej Twojej narracji ?
 
Last edited:
Tymczasem najczęściej kupowanym autem w Europie jest Tesla Model Y.
Rabaty wprowadzono w celu pobudzenia sprzedaży po tym, jak w ostatnim kwartale 2022 roku podaż firmy drastycznie przewyższyła popyt o 34 000 sztuk.
Ja tez mogę sprzedawac ziemniaki za 5gr za kilo.
 
@end nie ma znaczenia z czego. Nawet jeśli gdzieś po drodze idea ochrony środowiska przemknęła przez głowy pomysłodawcy tych "proekologicznych" dyrektyw to tylko na chwilę i już dawno o tym zapomnieli.
 
Zamiast wprowadzać podatki na samochody spalinowe to lepiej niech pieniądze z KPO przeinaczą właśnie na rozwój takiego paliwa -= paliwa tańszego i likwidującego uporczywe śmieci.
 
Natomiast sporo osób które obecnie wyśmiewają małe pierdzidełka wożąc się starszymi samochodami z dużymi pojemnościami, zapewne zweryfikuje swój pogląd na środki transportu indywidualnego.
Wiesz, te małe pierdzidełka to wynik poszukiwania ekonomicznego rozwiązania narzuconych eko norm i zwiększania zysków koncernów produkujących silniki. Zysk jest w postaci mniejszej ilości materiału na silnik, który przez to jest lżejszy, ale mocno wysilony i wystarczająco wydajny i ekologiczny do jazdy w mieście. Zaś na trasie, na autostradzie założenia spełnienia norm ekologicznych niestety biorą w łeb, nie wspominając o tym, że przez to wysilenie szybciej taki silnik się zużywa i trafia na przetop do huty. Suma summarum okazuje się, że silniki o większej pojemności, nie wysilone mniej zanieczyszczają środowisko toksycznymi NOx-ami i są trwalsze a więc bardziej ekonomiczne.
Ale spróbuj to wytłumaczyć nawiedzonemu ideolo... Dla takiego to nie do pojęcia.

Podam jako przykład Peugot 3008 silnik 1.2 Piuretech moc 130 koni, automat średnie spalanie 9l/100 w cyklu mieszanym, emisja 123-127 g/km Co2 (norma Euro 6). Taki silnik emituje przynajmniej 9*123 = 1,107 Kg/100km Co2. A taki poczciwy kilkunastoletni diesiel HDI 2.0 130 koni, (Euro 3) 150g/km Co2, w cyklu mieszanym 6l/100km co daje 0,9 kg Co2. Z NOx przez proporcję będzie podobnie.
Taka to ekologia (dla mądrych inaczej).
 
Technologia elektryczna jest dobra i przyszłościowa i nic nas od niej nie uchroni ale obecnie wprowadzana jest na siłę i moim zdaniem za wcześnie ..auta elektryczne są drogie i nie dopracowane w kwestii pojemności baterii i zasięgu samochodu . Zasięg auta elektrycznego jak na cenę samochodu jest bardzo słaby co więcej jak przyjdzie nieco ostra zima i temperatura spadnie nam do -15*C lub -20*C pojemność baterii też spada a co za tym idzie i zasięg samochodu . Ilość miejsc do ładowania tego typu pojazdów jest rażąco mała.. jak naładować takie auto na parkingu osiedlowym ??? Ci mieszkający na parterze to wyrzucą przedłużacze przez oko balkonowe ale co z tymi co mieszkają na 5, 8, 9 lub 10 piętrze ?? też wyrzucą przedłużacze??Ktoś jednak wpadł na pomysł ,że najlepszym testerem auta elektrycznego będzie zwykły obywatel ,,Kowalski" dlatego ,,zmusimy" go pod płaszczykiem ekologii do zakupu tego auta. Wprowadzimy zakaz sprzedaży i rejestracji ,,spalinowców" w 2035r niech kupują elektryki a że zimą będą jeździć często na lawecie to ich sprawa .Mówi się ,że silniki spalinowe trują a co z prawdziwymi trucicielami takimi jak : Chiny ,Indie, Rosja, USA, Pakistan, i ich przemysłem ?? a kraje regionu Indochin gdzie podstawą transportu indywidualnego są najczęściej skutery z silnikami dwusuwowymi ? Unia Europejska występuje tutaj w roli ,,mesjasza ekologii" który chce ekologicznie zbawić świat choć ma bardzo ostre normy emisji spalin a pozostałe kraje ,,truciciele" mają to gdzieś bo tam normą jest brak jakichkolwiek norm bo tam liczy się zysk ekonomiczny. Elektryki.. jestem na Tak.. ale najpierw je dopracujcie tak abym na jednym ładowaniu przejechał minimum 600-700km a zima te marne 500km bo dziś swoim ASX tankuje w Przemyślu a następne tankowanie w Szczecinie na drogę powrotną.Może jakiś elektryk zechce się zmierzyć
 
Ci mieszkający na parterze to wyrzucą przedłużacze przez oko balkonowe ale co z tymi co mieszkają na 5, 8, 9 lub 10 piętrze ?? też wyrzucą przedłużacze??
Nawet jakbyś miał już ten przedłużacz, pomijając spadki napięcia na nim, to moc zainstalowana w lokalu mieszkalnym jest niewystarczająca chyba że wyłączysz wszystko i będziesz tydzień ładował elektryczną zabawkę.
 
kazde spalanie to dodawanie energii do ukladu i
Zamiast wprowadzać podatki na samochody spalinowe to lepiej niech pieniądze z KPO przeinaczą właśnie na rozwój takiego paliwa -= paliwa tańszego i likwidującego uporczywe śmieci.
wszystko co spalasz daje ci energie cieplna (zawsze masz straty w silniku. w spalinowym sprawnosc to 40 procent). to raz . Jedynie co to mozna szukac paliw ktore nie rozkładają sie do co2 tylko np do wody. jak wodór
 
@Resi - czemu nie krytykujesz produkcji benzyny ze śmieci z butelek i reklamówek. Myślisz że takie samochody spalinowe ją zasilane będą złe ? Pominąłeś ten ważny aspekt w tym wątku, a może on Ci po prostu nie pasuje do całej Twojej narracji ?
Jestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.
Post automatically merged:

a pozostałe kraje ,,truciciele" mają to gdzieś bo tam normą jest brak jakichkolwiek norm bo tam liczy się zysk ekonomiczny
Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.
 
Rabaty wprowadzono w celu pobudzenia sprzedaży po tym, jak w ostatnim kwartale 2022 roku podaż firmy drastycznie przewyższyła popyt o 34 000 sztuk.
Ja tez mogę sprzedawac ziemniaki za 5gr za kilo.
@Resi odpowiadaj mi tutaj manipulancie! Przypominam Ci, ze chodzi o Tesla Y
 
Suma summarum okazuje się, że silniki o większej pojemności, nie wysilone mniej zanieczyszczają środowisko toksycznymi NOx-ami i są trwalsze a więc bardziej ekonomiczne.
Przedstaw badania na ten temat. Z chęcią poczytam.
Post automatically merged:

manipulancie!
Nie widzę znaku zapytania i za tak prostacki zwrot gdzie tutaj ciągle ktoś się do mnie przyczepia, że to ja niszczę tematy nie mam zamiaru odpowiadać. Aczkolwiek jak sprzedajesz ziemniaki po 5gr za kilo to z chęcią kupię.
 
Odnośnie podatku/daniny, czy jak to tam zwał, za posiadanie auta spalinowego to ja wrzucam na luz i spokojnie czekam na ustawę.
popkorn.gif


Nie mogę się jej doczekać. A w międzyczasie zrobiłem research i okazuje się, że mam znajomego który siedzi vis-a-vis osoby która pracuje przy tej ustawie będącej częścią KPO w odpowiednim ministerstwie. Miłościwie panujacy twierdzi, że nie pracują, ale szybciej zaufam komisowi na Modlińskiej niż jemu... Jak się coś dowiem to dam znać.

@R70 pierdziawki są ok, żona ma taką w Sandero. Daje radę. Moje podejście jest takie, że nie lubię płacić ekstra. Przerzucę na pracowdawce (tak było z Polskim Ładem) a pracodawca podniesie koszty produktu. Everybody's happy. O ile mogę mieć jakiś budżet np na zakup elektryka (wiadomix, że na raty, bo one tańsze niż inflacja), to jak odejdzie mi podatek za spalinówki od tego budżetu to nici z elektryka. Płakać nie będę. Zresztą, jak mi dzieci podrosną to się może przesiąde na taksówki, to wcale nie wychodzi drożej niż zakup i utrzymanie elektryka (zakup+ubezpieczenie+zimowe opony+ładowanie+zamontowanie wallboxa etc). Kto wie po ile będzie eko-KWh z narodowego węgla w nadchodzących latach...
 
Przedstaw badania na ten temat. Z chęcią poczytam.
Post automatically merged:


Aczkolwiek jak sprzedajesz ziemniaki po 5gr za kilo to z chęcią kupię.
Nie dla psa kiełbasa 🤣🤣🤣🤣
 
Jestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.
Post automatically merged:


Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.
Ta afera to nic innego jak walka dwóch konkurentów rynkowych ,,spalinowców" i ,,elektryków " jedni zarzucają drugim że ,,Trują" elektryczni mówią ,że spalinowcy trują CO2 a spalinowcy mówią ,że wy elektryczni to dopiero trujecie: wasze akumulatory są kosztowne i do ich produkcji używacie : dużo energii i niebezpiecznych materiałów. Na dodatek nie wiecie do końca co z ich utylizacją. Wasze baterie będą takim problemem jak obecnie wszechobecny plastik.I tak się licytują;)
Jestem na forum od 2019 roku. Ten temat był już poruszany tu.
Post automatically merged:


Jeśli w takim USA nie ma norm to wytłumacz mi dlaczego powstała afera Diesel Gate.
 
Chyba afery pomyliłeś.

Bo sugerowanie, że tylko w Unii są normy emisji spalin to nieprawda. W innych krajach Europy, Indiach, USA, Chinach, Kanadzie, Meksyku, Rosji, Australii, Indiach czy nawet w Pakistanie też są różnego rodzaju normy.


Chyba niektórzy powinni też zmienić wyobrażenie o takich krajach jak Indie, bo motocykle tam obecnie to nie jest to co u nas w głębokim PRLu.

Najczęściej kupowany obecnie jednoślad tam chyba.


Silnik 4T, niecałe 100cm3 pojemności, nawet ponad 70km można przejechać na litrze paliwa.
 
Last edited:
Taki silnik emituje przynajmniej 9*123 = 1,107 Kg/100km Co2.
Weź mi tą wyższą matematykę wytłumacz jak przedszkolakowi.

Co do norm to USA jak najbardziej je mają. Masowe wprowadzenie 0W-20 wszędzie gdzie się dało było pochodną tych norm.

Chiny też mają swoje, aktualna norma jest ostrzejsza niż Euro. Nawet Indie mają normy emisji.
 
Z NOx przez proporcję będzie podobnie.
No właśnie, że nie będą podobne. Stary diesel emituje kilka razy więcej tlenków azotu jak nowa benzyna na kilometr. M.in. z tego powodu w Krakowie postanowiono wyciąć stosunkowo nowe diesle i pozostawić starsze auta benzynowe.

Norma euro 3 przewiduje emisje 0.5 g/km NOx dla diesla a norma euro 6 dla benzyny 0.06 g/km. To ponad 8 razy mniej.

A ty twierdzisz, że stary diesel wyemituje mniej xD

A wyliczeń CO2 nawet nie będę komentował. Weź się za matematykę zanim innym zaczniesz zarzucać bycie idiotami.
 
Last edited:
Weź mi tą wyższą matematykę wytłumacz jak przedszkolakowi.
mowczar napisał:
Taki silnik emituje przynajmniej 9*123 = 1,107 Kg/100km Co2.
Wydaje mi się to logiczne że emisja jest zależna i od ilości spalonego paliwa . Producent silnika podaje że emisja Co2 wynosi 123-127g/km jednocześnie podaje że średnie spalanie wg WLTP to 4,5 do 5,5 l/100km. W rzeczywistości ten silnik w Peugocie 3008 spala 9/l benzyny na 100km. Ale ok popełniłem błędną interpretację powyższych wniosków. Bo skoro spala 123/g na 100 km to wydziela 1230 g Co2 ale przy zużyciu 4,5 do 5,5 l paliwa. Więc w takim razie logicznym się wydaje że przy 9l/100 emituje 2x więcej czyli 2520g Co2 -> 2,52kg.
Peugot 3008 puretech 1,2 w automacie waży 1320 kg zaś przywołany przeze mnie 2l HDI odnosiłem do Volvo V50 2.0D, które waży 1485kg.
Średnie spalanie V50 2.0d to 6l/100 i emituje 150g/km Co2 co daje, że po pokonaniu 100km wyemituje 1500g czystego Co2 czyli 1,5kg, czyli mniej niż Peugot.
Gdyby jeszcze odnieść emisję Co2 do kaloryczności paliwa, gdzie ON to 36MJ/l a benzyna to 32MJ/l, to stosunek ON do Pb wynosi 1,125. Przemnażając ten wskaźnik z ilością wyemitowanego Co2 (jw). to lżejszy, nowoczesny, ekologiczny samochód z normą Euro 6 wciąż wypada gorzej niż podane przeze mnie Volvo V50 (1,125*1,5kg=1,688kg<2,52kg).
 
Opory powietrza dla 3008 i Volvo są identyczne?

Ile gramów ma kilogram?
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top