• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

A z klimatyzacją 2l więcej
 
Może ;)
Ale chyba nie - na trasie może 0.5-0.7L więcej ? M moich samochodach, także nie palących jakoś specjalnie dużo, raczej więcej niż 0.5l na trasie nie ma po włączeniu klimy. W mieście - wiadomo - AC swoje połyka ale trudno mi powiedzieć ile, bo w mieście częściej wybieram otwarcie okien.
Tak czy inaczej podałem ten wynik, bo jeszcze nie spotkałem żadnego samochodu o podobnej wielkości który potrafiłby przy prędkości średniej 75-85km/h na trasie spalić ok. 4,4-4.8L LPG.

Poza tym z moich obecnych:

Fiorino 1.3MJ spala średnio 5L/100km w lecie i 5.5L/100km w zimie w ruchu głównie miejskim i na krótkich dystansach na oponach 175/70r14 z indekem toczenia E, a na indeksie C ok. 4.5L/100 w lecie

Jimny na oponach AT 205/70r15 z indeksem E, z trumną na dachu 5.8-6.7L/100km

Capture średnio jak ja jeżdżę to 6-6.5L/100km, jak żona to 7,5-8L/100 (średnie zima/lato) na oponach 205/55/r17 z indeksem C
Caputre na trasie "wakacyjnej" przy prędkości tempomatowej 100KM/h z AC auto - 5.4L/100km
 
Last edited:
Mi po włączeniu klimy +1l
Ale ciągle wlaczonej nie mam bo bym zamarzl😅
 
Ponad 3 tys km na Chorwację i z powrotem , średnia 6.0 Benzyna 95 + Ar 6900-Pmax .
To tylko mała część podjazdu od 0 do 640m n.p.m.
Senjska Draga 23 .
de11dbb111cd148148532e5aa74061c5.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mi na Sv Jure 1762m npm w tę i powrotem hyundai wziął 5 litrów czyli ok 10L/100km . Straszyli , że zeżre mi cały zbiornik 😁
 
Last edited:
Piknie tam Panowie mieliście, urlopix godny pozazdroszczenia, jak i ekonomika paliwowa z dodatkami ale mała uwaga semantyczna, jeździ się do Chorwacji, tak samo jak do Grecji, można pojechać "na" Hvar ale "do" Chorwacji. 🤓 👨‍🎓
 
Moje spalanie. Częściowo 2 osoby i klima a częściowo 4 osoby z klimą. Moja Corsa miała co robić.
 

Attachments

  • Screenshot_20210808-200225.png
    Screenshot_20210808-200225.png
    309,1 KB · Odwiedzin: 151
@wuwok

Przydało by się podać średnia prędkość z komputerka auta , lub jakiejś aplikacji .

Powtórzyłem Teslę jazdę na kropelce .
Średnia prędkość 54km/h
HRV 1,5 benzyna 2 osoby , dwa krótkie odcinki było 80km/h a reszta zabudowany 60km/h i tempomat .

27km odcinek, a zużycie wg kompa 3,5L/100
96f0b154fd472c0b1811f809eed9a558.jpg
 
Last edited:
Średnia wartość z baku po mieście i wypady poza. Toyota Auris 1.4 d4d
 

Attachments

  • IMG_20210721_143757.jpg
    IMG_20210721_143757.jpg
    820,5 KB · Odwiedzin: 154
Średnią według kompa mam 4.5l/100km Średnia prędkość to 53.8 jak dobrze pamiętam. A to spalanie miałem jeżdżąc po centrum Waw jak i po okolicach Nowej Wsi Kętrzyńskiej. Spalanie miałbym niższe o wiele ale szkoda mi dwumasy :) I ja nie rywalizuje. Nikt mi nie leje do baku to nie muszę udawać jak mało mi pali. Nieraz ktoś szuka ile dany model umie spalić,tyle. Wypalanie na tych odcinkach dpf miałem co około 600km :)
 
Myślicie że indeks oporów toczenia opon: A,B,C,D,E,F itd ma aż taki wpływ na spalanie, że można w/w 0.5l oszczędzić? Jakie macie doświadczenia?
 
Ciśnienie w kołach, i styl jazdy przynosi największe oszczędności. Zakładając że samochód w 100% sprawny. Ja śmigam na wielosezonach.
 
@Defoe indeksy oporów toczenia mają wpływ ale też trzeba wiedzieć jak to działa, głównie ma to znaczenie na dotaczaniu się do świateł w mieście (korki), a nie w trasie, gdzie opory powietrza, załadowanie auta i prawidłowe ciśnienie mają dużo większy wpływ. Czy 0,5l na baku uda się zaoszczędzić dzięki samej zmianie opon to nie wiem ale Michelin przy którejś generacji Energy Savera deklarował oszczędności na poziomie jednego pełnego baku w ciągu roku. Inna sprawa jak ta opona jeździła, bo moim zdaniem raczej kiepsko. CrossClimate+ który mam w C30 pali 0,5l więcej niż na Energy E3A, które były jako OEM letnie.
 
Jak miałem BMW f20 kupione na 205/55r16 Bridgestone Turanza er300 z klasą energetyczną E i zmieniłem na 225/45r17 Bridgestone Turanza t005 z klasą energetyczną B, to nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w spalaniu, choć opony dwa rozmiary szersze. Nawet przejazdy autostradą na tym samym odcinku z tempomatem dawały identyczne wyniki. Do Golfa też kupiłem nowe Turanzy t005 i wyniki spalania są dość imponujące, mało tego kupiłem w tym roku kpl nowych t005 do żony Mito i spalanie po zmianie z zimówek spadło średnio o 0,5/100.
 
Ja mam duże i ciężkie koła: mieszane na BMW X5,
lato:
275/40 R20 - przód
315/35 R20 - tył
zima jeden rozmiar:
255/50 R19, wszystko Run Flat i Michelin.
I różnicy między zima a latem za bardzo nie widzę.
 
Taka miła niespodzianka. Wystarczy, że dwa razy przekręciłem kluczyk w stacyjce przed rozruchem silnika
20210815_161901.jpeg
 
ja mam we fiacie zimowe Dębica frigo2 a letnie Michelin Saver. Zmiana opon to ok. 0.4-0.5L/100km bak po baku w tych samych warunkach przy jeździe miejskiej i podmiejskiej.
W jimym letnie mają index F a zimowe E i zawsze na zimówkach mniej mniej pali - różnica jest większa niż z wynika z samego indeksu
 
Wczoraj trasa z Wrocławia do Warszawy (F25), Amic Pro z dodatkiem AR6900, prędkości 130 do 150, w drugą stronę na V-Power z dodatkiem średnia prędkość bardzo podobna a spalanie +0.3 l.
IMG_1409.jpg
 
@zslawek potwierdza to moją prywatną teorię, z obserwacji na długich dystansach, że V-Powera benzyny palą więcej. Z ciekawości wypróbuj standardowe paliwo typu Orlen/Lotos z AR6900, ja mam najniższe wartości spalania na tym miksie w 2 autach.
 
@zslawek Nie dopatrywałbym się różnicy w paliwie, w Polsce mamy zazwyczaj wiatry zachodnie i jeśli jedziesz z Wrocławia do W-wy S8, przeważnie pali mniej, niż w drugą stronę.
 
Back
Top