Dobra, tylko policz sobie teraz jeszcze te dodatkowe kilometry, które robisz w okresie jesienno-zimowym w skali miesiąca x 6zł za litr. Druga sprawa, że piszesz o tanich wtryskiwaczach, OK, możliwe, że uda Ci się pojeździć samochodem bez ich ruszania. Jeśli jednak przyjdzie do wymiany, to dodatkowe 4000zł w plecy.
Instalacja LPG od razu 4000 w plecy. 3x21 dni to 63km x5 miesięcy to 315km do max 500 km dodatkowo. 9l x 5 = 45l dodatkowo ropy. Tylko zobacz sobie moją średnią, tam wychodzi prawie 2l dodatkowo benzyny do każdego tankowania. Dopełniając obraz: scenic miał 16 calowe felgi, mercedes ma 17.
@RKR75 nie wiem, jakim cudem osiagałeś 5 litrów benzyny na setkę - sorry ale coś mi się tu nie klei... Ja mam w tym momencie 0,897, gdzie jest zawyżone, gdyż jeździłem trochę specjalnie na benzynie oraz dodatkach, by walczyć z nagarem.
@RKR75 nie wiem, jakim cudem osiagałeś 5 litrów benzyny na setkę - sorry ale coś mi się tu nie klei... Ja mam w tym momencie 0,897, gdzie jest zawyżone, gdyż jeździłem trochę specjalnie na benzynie oraz dodatkach, by walczyć z nagarem.
gdzie masz 5l benzyny na setkę napisane? Napisałem wyraźnie 2l dodatkowo prawie. Zobacz wcześniejszy post tam jest zrzut z programu liczącego spalanie.
Widzę każdy z dyskutujących ma argument potwierdzający swoją rację. A jak nie ma to go znajdzie.
Tak naprawdę to każdy powinien przeanalizować co dla niego lepsze. A nie na siłę przekonywać drugiego do swoich racji.
Więcej o 0.5L to mi Laguna spaliła przy załadowanym bagażniku po dach na autostradzie przy 160km\h, dwóch osobach i klimatyzacji + opony 225/45/17. Spalanie w 1.6MPI takie będzie pewnie zimą przy kręceniu się po mieście w 100%.
@Zielony34 mój kolega ma i jeździ, ale Ty wiesz lepiej Mój Golf który jest 250kg lżejszy wciąga na mieście 10LPG a w upały z klimatyzacją potrafi wciągnąć nawet 11.5, ale dla Ciebie to niemożliwe
Podaje ceny ze strony bo są uśrednione. W okolicy mam LPG po 3.14, a ON po 6.09
Tak samo mogę wziąć cene najtańszego Tourana i najwyższa 308 dla potwierdzenia tezy. Tak samo nie napisałeś kiedy kupiliscie auta, bo różnica w cenie na niekorzyść LPG zrobiła sie w ostatnim czasie , anie np. Dwa lata temu.
Tak samo mogę wziąć cene najtańszego Tourana i najwyższa 308 dla potwierdzenia tezy. Tak samo nie napisałeś kiedy kupiliscie auta, bo różnica w cenie na niekorzyść LPG zrobiła sie w ostatnim czasie , anie np. Dwa lata temu.
Ja kupowałem auto w Czerwcu i też sprzedałem LPG na korzyść diesla. Ale zrobiłem to z dwóch powodów - ceny samochodów z dieslem pod maska są dużo niższe, nie było nic sensnwego a świeżego z benzyn pod LPG. Miałem 2 auta w dieslu - to jest 3, 3 w gazie i jedno na czystą benzynę więc w sumie to kojarze każdy rodzaj paliwa i prawda jest taka, że każde ma plusy i minusy i każdy musi wybrać co woli.
LPG jest fajne ekonomiczne, ale problem aby kupić coś młodego i bez problemu założyć gaz,
Diesel dużo tańszy aktualnie na rynku wtórnym i jak dla mnie lepiej się jeździ małym dieslem niż małą benzyną
Dla porównania spalanie z moich ostanich aut w trasie
A4 B6 1.8T zrobione na 230KM w Quattro - 12/100 = przy dzisiejszych cenach 12*3,2=38,4
C4 1.6 HDi 112KM - 5/100 = przy dzisiejszych cenach 5*6=30
Cenowo różnica jaka jest każdy widzi, mocowo... no nie wypowiadam się, ale teraz potrzebowałem auta nowszego i nie żałuje zakupu, jednak trzeba pamiętać, że diesel który będzie mocowo jak duża benzyna z gazem, moim zdaniem będzie drożej jeździł
Wnioski? Czas to sobie można zaoszczędzić na autostradzie, a paliwo podczas mądrej jazdy, bo na lokalnych drogach między trybem eko i Crazy Frog mamy niemal ten sam czas przejazdu, a spalanie jakieś 35% wyższe.
Na autostradzie też czasu nie oszczędzisz. Robiłem w sobotę trasę Grudziądz-Rumia-Grudziądz bo zapomniałem zasilacza do łapka a potrzebowałem do pracy. W jedną stronę jechałem 140 na tempomacie, czas jazdy 1:20, w drugą jak wariat pod 200 i więcej i czas jazdy był identyczny. Każda drobna pierdoła, TIR, korek przy bramkach i oszczędności na zapierniczaniu parują. A przy szybkiej jeździe pierdół więcej.
Tylko spalanie różne, bo przepisowo 6,9 a na wariata 9,5 Swoją drogą już wiem jak wygląda w Kijance wskazanie braku zasięgu bo się paliwo teoretycznie skończyło
Każdy samochód dopasowuje do siebie. Każdy ma inne potrzeby. Ja diesel z powodu kilometrów. Zona tylko benzyna z powodu kilometrów. ja dużo a ona bardzo mało. I co dobre dla niej nie koniecznie dla mnie ..Tak to wygląda.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.