• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Auris II

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Toyota Auris II wer. Start-Editions .
Budżet/ile litrów
250/4.20
Styl jazdy
Silnik
1ZR-FAE 1.6 132KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 , 5W20 , 5W30 i 10W30 API SL Energy-Conserving , SM Energy-Conserving , SN Resource- Conserving oder ILSAC- Mehrbereichsmotorol . 15W40 , 20W50 API SL , SM , SN .
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 5W30 API SN PLUS.
Drugie auto w domu , strikte moje auto .
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :

Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .

Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .

1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .


Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .

Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .

Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .

Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?
 
Last edited by a moderator:
Wiecie , z 10-15 lat temu to było , kuzynki nas kupił Golfa nówkę . Nieufny , nabili znaki w różnych częściach komory silnika i silniku z osprzętem i skrzynia , zrobił zdjęcia.

Po którejś wizycie w ASO coś mu inaczej pracował , coś nie pasowało ,
Na silniku z rozrusznikiem i altkiem brak znaków..
Podmieniony fakt silnik , s przebieg był malutki.
Do ASO i zrobił dym , po piśmie od prawnika założyli mu kiedy silnik.

Zapocenia coś wskazują , sprawdź śruby i nakrętki mocujące silnik , czy nie znajdziesz śladów rozkręcania.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
TGMO mają cenę dyskusyjną , ta sytuacja mi przypomina bardzo sytuację z olejami RP .Zawsze TGMO dadzą radę , ale jak kolega pisał w praktyce bez różnic podłóg innych A5 ,to po co przepłacać za brak rewelacji .
Jeśli 5W30 Gold to HC , a Shell 5W30 Ultra to GTL , no i biorąc pod uwagę indeks lepkości i 100C obydwu to który będzie lepszy ?
Ceny obydwu do przyjęcia ,to nie koszt 200 czy 300 coś .
 
No tak porównuję różnice ,niby cyfry nie kłamią bo to nie rozprawka z polskiego ,gdzie każdy może inaczej opisać to samo ,głębszych analiz nie mam . Jednak pozostają odchyłki i uśrednianie , które rozmywają znaczenie liczb .
Który bardziej do Ciebie przemawia i z jakiego powodu ?
 
Od jakiegos czasu proszę o dokonanie porównania i wskazanie w innym wątku - bezskutecznie - biorąc pod uwage stosunek jakość/cena - Czy warto stosować SpecGold 0W20 w silnikach Toyota ?
------------------------------------
OEM Toyota 0W20 SN plus to 370 pln / 5l.
SpecGold 0W20 SN/SM to 115/4l.
-------------------------------------
Biorąc pod uwage cykl wymiany co 7500 km to robi różnicę.

Czemu OEM SN plus. Bo według analiz składu rózni się wyraźnie składem. A OEM SN tak wyraźnej róznicy nie wykazuje.
 
@Standard przeczytaj tu post 6 ,coś w temacie tam jest o co pytasz .

Przesłanek/analiz za TGMO na forum brak , ino polecenia . Ja chciałbym zrozumieć co dokładnie przemawia za TGMO z perspektywy ceny . Czy aby cena za te zwykłe HC nie jest zbyt napompowana ,w kontekście do innych olei .

Nagłówek nad działem się zmienił na lepsze . Może głosowanie z argumentem pomoże wyłonić zwycięzcę , tylko pomiędzy 5W30 Gold i 5W30 Shell .
 
TGMO, jak większość olejów OEM dla japońskich wozów bazuje na formulacjach Eneosa. Nie znaczy, że Eneos je robi, najczęściej wykonują je lokalni producenci (w UE Total? Ktoś tu kiedyś pisał, ale już nie pamiętam).

Specol bierze gotowe pakiety i sam miesza - czy coś zmienia w nich czy nie: możliwe, ale raczej w granicach wytycznych dla pakietu.

Czy któryś z nich jest gorszy czy lepszy? Podejrzewam że gigantycznych różnic nie ma. Jak ktoś w Toyota UE nie robi wałków i nie zamawia lokalnych olejów w butelkach Toyoty, tylko faktycznie oryginały to postawiłbym większe pieniądze na Eneosa.
 
@Skiper nie jestem wszystko wiedzący, ale wybrałbym bazujący na GTL np. pod kątem odporności na utlenianie ta baza olejowa góruje w testach o ca. 30% nad VHVI z odpowiednim AO. Oczywiście ta sama lepkość.
 
@jerseyAdmin rozumiem ,ale TGMO to więcej wątpliwości/domniemań o których napisałeś, za wysoką cenę .
Gold jest typowy średniak na środku skali .

@poziom1989 Na pewno wiesz więcej niż ja . Mała różnica ceny Shell do przyjęcia , za tą różnicą stoi GTL ,jestem tego ciekawy . Tylko co z tymi lepkościami Shell 5W30 , nawet obecny RP ma mniejsze te wartości nawet od Golda 5W30 . Indeks lepkości Shell to 176 ,czyli górna granica 5W30 ,a 100C jest za nisko jakoś tylko 12 . To znaczy co ,(176) że dobrze działa w dużym zakresie temperatur ,a jednocześnie jest super płynny jak 0W ( 100C = 12) ?

No i wyczytałem tu ,że Shell 5W40 to prawie W30 , a 5W30 Shell to prawie jak W40 .
 
TGMO, jak większość olejów OEM dla japońskich wozów bazuje na formulacjach Eneosa. Nie znaczy, że Eneos je robi, najczęściej wykonują je lokalni producenci (w UE Total? Ktoś tu kiedyś pisał, ale już nie pamiętam).
Toyota Europe = Bruksela. A oni wiedzą co to jest patriotyzm gospodarczy.
Karty sprzed kilku lat pokrywały się z Texaco. Podejrzewam też Total, który ma rafinerię w Belgii koło Gandawy.
I tam bym lokalizował TGMO.

Pozdrawiam,
 
Na stronach Toyoty karty olei TGMO są stare z 2015 , przez 5 lat te oleje mogli pozmieniać .
Analiza Shell 5W30 na forum jest z 08/2020.
Analizy Specol Gold 5W30 na forum brak ,takiego z normą VW jest ale to coś innego .

Czyli w przypadku Shell więcej coś widać .

@poziom1989 wyjaśnisz mi o co chodzi z tymi lepkościami w Shell 5W30 ?
Wiedzy Ci nie ukradnę , wiesz więcej to podpowiedz o co w tym chodzi .

Tym bardziej nie rozumiem tego ,skoro Shell 5W40 w indeksie ma 165 jak Gold 5W30 .
Z Indeksu budyń jak Elf 900 SXR , a w 100C mleko ?
Bo Gold wartości ma takie normalne .

Aby zrównać Golda z Shell ,to trzeba by brać pod uwagę 5W30 Gold i 5W40 Shell .
 
@Skiper aby to solidniej zrozumieć należy znać dokładną recepturę. Zależy jakiej lepkości i proporcji zostały zastosowane oleje bazowe, np. taki SAE 5W-30 (zazwyczaj 4 i 6 cSt) potrzebuje z reguły mniej wiskozatora, a jaki? Tego się z reguły nie dowiemy. Chyba, że zgodnie z przepisem np. mając pakiet dodatków od Infineum, od nich również stosuje się wiskozator. To zbyt obszerny temat.
 
Wedle Ciebie oleje 5W30 i 5W40 Shell mieszczą się w normach W30 i W40 ?

Doprecyzowując ,nie o jakości mowa , chodzi mi o to by do pierwszego auta nie nalać wody nazwanej W40 ,a do drugiego auta budyniu zwanego W30 . W przypadku tych olei Shell ,kierując się lepkościami , to po liczbach wypadało by zalać mi 5W30 do GDI a 5W40 do PFI . Strasznie to jakieś wywrotowe dane tych olei , nie pasujące do opisów po W ,pomylili się w cyfrach czy co .

Liczba zasadowa w Shell obydwu po 12 ,mega dużo . A lepkości w 40 i 100 to tylko po 10 różnicy .
 
Tak czytam ten wątek i mi się wierzyć trochę nie chce, a Toyota jest mi szczególnie bliska, zwłaszcza jej niemiecki oddział.

Lepkość - jak instrukcja dopuszcza stosowanie olejów 0W-15W i 20-50 to taaak naaapewnooo silnik jest skonstruowany pod olej 0W20. Gdyby tak było to olej o najwyższej lepkości już mógłby powodować problem zwłaszcza 15W50 na zimno, który tutaj można z powodzeniem zastosować. Jest to silnik, jak większość silników Toyoty i takich, o których się tutaj rozmawia z olejem 5W30. Tylko dbałość o środowisko, a tak naprawdę o kary za emisję CO2 sugerują używanie 0W20. Reszta to mit.

Jakość oleju - z całym szacunkiem ja bym używał oleju półsyntetycznego dobrej jakości przy przebiegu i wymianie co 7k co rok. Dlaczego, bo stosując olej syntetyczny, nie wykorzystujesz jego potencjału po prostu. Dlatego większość tej dyskusji jest pozbawiona sensu, bo każdy olej, który spełnia normy, tutaj sobie poradzi. Ja rozumiem pewnego rodzaju przewrażliwienie i skrzywienie olejowe, ale zamierzasz kolego @Skiper jeździć do końca życia? Cała Twoja dbałość idzie na konto następnych właścicieli, jest to bez sensu. Zarówno z punktu widzenia eksploatacji jaki i portfela.

Płukanki - co płukać w silniku po 7k km?

Dużo bardziej zasadnym byłoby wydłużenie wymian na dwa lata i te 14-15k km, plus zbadać sobie próbkę tego oleju, który się stosuje, czy zachowuje się odpowiednio. To Ci da odpowiedź, czy TGMO czy Specol. Wtedy ma ten wątek dopiero sens i wtedy zaczyna ta cała dyskusja nabierać sensu.

Dla Toyoty oleje w Europie robi Shell. Przynajmniej tak kiedyś było jak miałem z tym styczność, ale równie dobrze się to mogło zmienić. Jeżeli chodzi o stosowanie oryginalnych olejów, to nie ma żadnych dowodów, że mają one lepszy wpływ na silniku, albo różnią się czymś znaczącym od olejów komercyjnych. Nikt nie zadaje sobie trudu tworzenia i badania dwóch formulacji. Po prostu. To co Ci mogę polecić to zdjęcie osłony rozrządu i usunięcie wycieku, który prawdopodobnie występuje spod jakiegoś oringu, co się zdarza i powinno zostać wykonane na gwarancji.

Jeżeli chodzi o zarządców flot, z powodzeniem serwisują te silniki na oleju mineralnym i dają one sobie radę. Tak trwały i dobrze skonstruowany jest to silnik.
 
Tylko dbałość o środowisko, a tak naprawdę o kary za emisję CO2 sugerują używanie 0W20. Reszta to mit.
Auto raczej zawsze miało 5W i jest tu fajny artykuł :
"Niektórzy producenci mają tendencję do wprowadzania większego marginesu bezpieczeństwa w swoich recepturach, ustawiając docelową lepkość KV 100 pośrodku poszczególnych klas, a lepkość wysokotemperaturową (HTHS) znacznie powyżej dopuszczalnej wartości minimalnej. Inni starają się przesuwać granicę tak, aby maksymalnie zredukować zużycie paliwa. Na przykład, 5W-40 z KV100 = 14,5 cSt jest odporny na rozcieńczenie paliwem o 4–5%, nie spadając przy tym z klasy. Podobny produkt, przyczyniający się do oszczędności paliwa, przy takich samych parametrach ( 5W-40 o KV100 = 13,0 cSt) przy zaledwie 2% rozcieńczeniu paliwem spadnie o jedną klasę. W związku z tym, bezpieczniej jest stosować wyższą klasę niż rekomenduje to producent silnika, ale nie warto używać olejów rzadszych niż zalecane."

Paliwa raczej w oleju nie będzie , ale nie chciał bym zalać budyniu 5W .

Jakość oleju
Tak interwały oscylują od 7 tyś. km. , GTL to nadal HC , jeśli miałbym kupić TGMO za ponad 250 ,a mogę kupić GTL zamiast HC z małą różnicą ceny pewnie coś ponad 100pln ,to na 50pln mi nie zależy . Nigdy oleju na GTL nie miałem ,kiedyś można by to przetestować .

Zamierzam jeździć do kiedy zdrowie pozwoli ,czy akurat tym autem ,pewnie nie da rady . Co płukanka na postoju ma dać , olej po wymianie czerwienieje jak ten poprzedni . Do tego były pobory ,potem nie było i silnik nigdy płukanki nie widział ,te 15 min i postojowa nie zaszkodzi a wypłucze .

No ja nie jestem taki , o swoje dbam ,a innych własności nie niszczę . Przez tak jak piszesz dbałość dla kolejnych ,rosną mity wad silników i złych olejów . Nikt nie napisze ,że traktował auto jak taczki , a następny będzie psioczył na wszystko bo się popsuło . Finansowo , jeśli nie kupię TGMO , to w koszcie będzie GTL i płukanka ,więc akurat tu wychodzi na 0 , o ile nie na + .

Tu na forum jest przyjęte ,interwały do 10kkm są ok . Nie stać mnie mentalnie ,nie wymieniać oleju przez 2 lata i dopiero po na nie stosowanym oleju robić analizę . Bezpiecznie jest po pierwszym interwale 7kkm zrobić analizę , a dalej ten sam olej po np. 10kkm ,w zależności od wyników poprzedniego po 7 kkm . Kandydat jest wybierany , na rok robię km za mało by testować dwa oleje i to jeszcze po dwa lata , chcesz mnie uziemić z tym autem . Teraz w silniku jest inny olej Royal Purple .

Wyciek na gwarancji powinni usunąć , no może i tak tylko czy w ASO tak się przyglądają ,raczej nie . Po ASO to są "wycieki" silniki pozalewane olejem bo lejka nie mają ,to co tu mówić o wycieku z tyłu silnika ,zakrytego osłoną od spodu ,której w ASO na serwisie nie ruszają .

Śmiem twierdzić ,że co innego auto flotowe na 10W jak lata same trasy ,a co innego w tym silniku 10W jak ja latam 99% miasto . No i po flotowe ktoś kupuje a potem płacze i płucze czym się da .

Ja już wstępnie wybrałem Shell ,drugi jest Specol , tylko nie chciał bym zalać do tego silnika oleju 5W40 z inną nazwą . Same 5W30 w zupełności wystarczy ,0W nie interesuje mnie .

Widzę takie rozwiązanie by po płukaniu zalać 5W40 Gold ,a po np 3kkm zalać Shell (tylko który) . Wtedy w małym odstępie może dostrzegę różnice ,a w razie co tanio będzie wrócić do Specola . No i wtedy Shell będzie dobry do analizy ,bo nie po płukaniu zalany . Przynajmniej w tym wątku będzie inaczej ,niż jak jest w dwóch pozostałych ,gdzie króluje TGMO .
 
Last edited by a moderator:
Ok przy jeździe w 100% miejskiej możesz faktycznie wymieniać sobie co te 7,5k km.

Ja nie za bardzo rozumiem i nie podzielam poglądu w wiarę w to, co piszą ludzie na forach w Internecie. Zapytaj każdego po kolei co Ci tu radzi o podstawy tej wiedzy. Zresztą już na przykładzie tego tematu widać, jak powielają informacje, których nie rozumieją.

Baza olejowa to tylko jedna strona medalu i ogólnie konia z rzędem temu, kto na podstawie wiedzy odnośnie bazy olejowej stwierdzi że olej GTL jest lepszy od HC. Już to widzę. To się sprawdza robiąc testy, a oleje mają spełniać odpowiednie wymagania. Nikt Ci w 100% nie odpowie na pytanie czy olej X jest lepszy od oleju Y na podstawie badania samego składu, czy nawet samej próbki, bo nie tak się te badania przeprowadza. Widać ile tu bajań na ten temat w samym tym temacie i sam też się wpędzasz w niepotrzebne dywagacje. Swoją drogą nie do końca mi wiadomo, na czym Ci zależy. Na tym, żeby Ci ktoś powiedział, że no name jakim jest Specol, jest lepszy od TGMO. Yhm, już to widzę jak ktoś na tym forum, może to w 100% potwierdzić i Cię o tym zapewnić. I ja Ci też tego nie powiem. Jednakże obecnie główni producenci jak np Castrol/BP mają takie linię olejów budżetowych jak Magnatec czy GTX. Tam są różne lepkości. Specola, biorąc pod uwagę, że to blendowania, której nie stać na jakieś drogie i zaawansowane formulacje czy testy, możesz sobie porównać i cenowo i pewnie jakościowo do właśnie tego typu olejów. Tak samo polskie wynalazki, typu Orlen i Lotos to oleje głównie elf/total. Żadna z tych firm nie bazuje na własnych opatentowanych składach. TGMO z kolei to wynalazek Toyoty, który jest tylko rozlewany do jej puszek, a jest też zwykłym olejem A5. Ciężko mi więc jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie, który olej, bo i tak dla Ciebie różnicy za dużej nie będzie. Osobiście nie wlałbym ani jednego ani drugiego, ale jest to moje subiektywne zdanie. Oleje są prawidłowe i lepkość dla tego silnika 5W30 jak najbardziej prawidłowa. Od Ciebie zależy czy skorzystasz z C3/A3 czy C2/A5.

0W to akurat dla Toyoty nie problem i nie rozumiem "dlaczego na pewno takiego oleju nie wlejesz". To liczba mówiąca o tym jak olej się zachowuje gdy jest zimno. Dodatkowo takie oleje szybciej się nagrzewają. Rozrzedzenie oleju paliwem sprawia problem z lepkością wysokotemperaturową i szlamy się tworzą zazwyczaj jak silnik się już rozgrzeje i olej stanie się dużo mniej lepki. Czyli ważna jest liczba 30-40, ale jeżeli nie są to ekstremalnie krótkie przebiegi, to te silniki nawet przy pewnym rozcieńczeniu radzą sobie z olejem 20, 30 więc załatwia sprawę w 100%.

Hths w jeździe po mieście właściwie nie ma znaczenia. Olej nie osiągnie nigdy jakiejś wyższej temperatury w misce olejowej przy takiej eksploatacji, żebyś się tym parametrem musiał przejmować. To że producenci olejów tworzą oleje C3/C2 to jest tylko i wyłącznie zasługa tego, że producenci silników, przerabiają stare silniki, na nowe i pojawiają się problemu z konsumpcją oleju nadmierną, przy konstrukcjach zbyt luźno pasowanych. Ma to zapewnić z jednej strony bezstresowe użytkowanie i trwałość (szczelność) z drugiej dać wymierne korzyści dla środowiska i połączyć ekologię z wymogami dotyczącymi bezproblemowej eksploatacji w każdych warunkach. Wg mnie olej tego typu byłby dla Ciebie odpowiedni.

Flotowe auta zalewane są 15W40, ale jeżeli wymiany są przeprowadzane a muszą być zgodnie z zaleceniami, to nie ma tam czego czyścić w silniku. Po prostu silnik będzie odrobinę bardziej zużyty w stosunku do tego samego jeżdżącego na oleju pół/syntetycznym. Ogólnie wg mnie Specol to pewnie gr 2 i odrobinę gr 3 plus dodatki. Czyli różnica w porównaniu do tego 15W40/10W30 będzie w modifkatorach i pewnie proporcji delikatnie z założeniami że pojawi się tam też i 1. Różnica będzie w lepkości, która pytanie jak w tym Specolu sobie poradzi. Czy oksydacja i odparowanie nadąży za pękającymi VI. Pojeździsz, zobaczysz.

Powodzenia
 
Baza czy skład, to jest tylko informacja na podstawie, których można się czego domyślać. Faktycznie można zrobić fatalne PAO, a świetne parafiny i Ty jako użytkownik przez ludzi na forum jeszcze zostaniesz zapewniony, że to PAO (, zwyczaj arachiancznego oleju, od którego ktoś nadal odcina kupony) jest dużo lepsze, niż parafiny, które kładą w użytkowaniu to PAO na przysłowie cycki.

Jeszcze raz powodzenia.
 
Last edited by a moderator:
Baza olejowa to tylko jedna strona medalu i ogólnie konia z rzędem temu, kto na podstawie wiedzy odnośnie bazy olejowej stwierdzi że olej GTL jest lepszy od HC.
Czytaj post 49 tutaj .
Na czym mi zależy ,aby do pierwszego auta zalać olej z zapasem na ewentualne paliwo w oleju , oraz dobrą ochroną silnika ,bo to auto z GDI robi krótkie odcinki po mieście i czasem trasę . A do drugiego z PFI chciałbym zalać olej nie budyń ,trzymając się i tak o klasę wyżej niż zaleca producent .
Łopatologicznie ,by w pierwszym aucie można było przycisnąć bez obaw ,a w drugim by olej był nad 0W a nie jak 5W40 . To wszystko w kontekście rozpatrywania lepkości olei Shell . Gdyby te oleje na GTL Shell były w lepkości po środku miedzy klasami to zastanawiania się by nie było .

0W to akurat dla Toyoty nie problem i nie rozumiem "dlaczego na pewno takiego oleju nie wlejesz".
Bo raczej zawsze był 5W ,no i ze względu na to co w zamieszczonym artykule .
No właśnie liczba po W w przypadku Shell mało mówi, a nawet myli jak się popatrzy na lepkości . GDI w tygodniu w jedną stronę może robi 5km i z powrotem . PFI staram się przynajmniej 15km robić jak już gdzieś jadę .

Na forum toyoty czytałem nie jeden przypadek ,auta po flotowego ,zawsze autorzy mają zagwozdkę jak i czy można zmienić na choćby 5W ,w większości nie myślą o 0W.

Specol czy 5W30 czy 5W40 to wartości mają średnie , ani za wysoko ani za nisko ,taki środek .

Jest tu na forum wątek o testach Piotra ,też wałeczkowych , ponoć taki test mało mówi bo te warunki ni jak się mają do warunków w silniku .
Jest na forum kolega @pluto ,który jak się nie mylę używa olejów Shell w dwóch toyotach , tylko chyba hybrydach.
Może on napisze coś z praktycznej/fizycznej strony o ich stosowaniu .
 
Back
Top