• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Rav4 2.0 valvematic

Darecki2005

Użytkownik
Samochód
Toyota rav4
Marka samochodu
Toyota rav4
Budżet/ile litrów
300zł, 4.2l
Styl jazdy
Silnik
valvematic 2.0 kod:3ZR
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,5w30,10w30 ACEA A5/B5 i A1B1 lub 15w40 wielosezonowy API SL,SM LUB SN
Jaki olej masz obecnie
Tgmo 5w30 zalany przez aso
Witam serdecznie. Chciałbym prosić o pomoc w doborze oleju. Posiadam auto jak w tytule z aktualnym przebiegiem 16000km. Na pierwszym przeglądzie aso mi zalało tgmo 5w30, zbliża się kolejna wymiana oleju wiec zakupiłem olej tgmo 0w20 w celu wymiany. W odpowiednim dziale rozmawialiśmy nad jakością tegoż oleju i po przeanalizowaniu karty oleju wyszło że to olej na bazie gtl wiec taki lepszej klasy średniak, Na chwilę obecną z racji że samochód jest na gwarancji zastosuje ten olej. Lecz skoro to normalny gtl to uważam że można takiego shella 0w20 na bazie gtl kupić dużo taniej. Do sedna, nie chcę oszczędzać na oleju i chciałbym sobie wypracować następny typ oleju na kolejną zmianę i pozostać na nim do końca. Chciałbym olej z górnej półki na bazach Pao (podobno lepsze), z dużą ilością dodatków, abym był spokojny że te 10tyś km wytrzyma. Co do lepkości to producent zezwala na różne lepkości ale zaleca 0w20, czy to jest podyktowane konstrukcją silnika czy ekologią, nie wiadomo, raczej bym preferował jakieś 0w30 lub 5w30 zwłaszcza że zimy mamy jakie mamy a może wcale jej nie mamy i kolejne lata też mają być z jesienną pogodą, zaś lata mają być bardzo gorące wiec myślę że dobre 0w30 czy 5w30 będzie odpowiedniejsze. Zeby mnie nie zrozumiał nikt zle, nie uważam oleju tgmo za zły olej, tylko jak w tej cenie lub lekko ponad mogę mieć olej na lepszej bazie o lepszych parametrach to dlaczego by z tego nie skorzystać.
 
Castrol ma nieźle oleje, problemem jest to, że mogą się zdarzyć podróbki, dlatego istotne jest źródło zakupu.
 
@poziom1989 To prawda, ale jakoś mam urazę do tej marki. Raz pomagałem bratu skrobać miskę olejową po castrolu, a raczej meslem skuwać to co tam było wiec mimo wszystko nie zaryzykuje
 
Last edited by a moderator:
Wiadomo ale nie wszyscy o tym wiedzą. Dlatego zawsze staram się jezdzic max 10 tyś na oleju, jaki by nie był dobry. Zwłaszcza że nie są to jakieś duże sumy w stosunku do ceny nowego auta
 
Ja ogolnie nie jestem wielkim fanem tej marki, ale cenie ich za szczerosc, oleje sa prawidlowo okreslane*:
WhatsApp Image 2020-01-20 at 17.45.25.jpeg

Lub szacunek do klienta, nie raz pisalem do nich Maila, szybka i sprawna odpowiedz, nawet odnosnie podstawowych informacji odnosnie formulacji tzn. oleje bazowe itp.

*oczywiscie w Niemczech.
 
U nas co do zasady piszą Fully Syntetic. Nawet na hydrokrakach. Słabo to wygląda w kwestii szacunku do klienta. W Niemczech raczej nie decyduje szacunek, a obowiązek prawny.
 
Szacunek w sensie, ze dbaja o konktakt z klientem. Odnosnie nazewnictwa to z Motulem byly cyrki jakis czas temu, sprawa trafila do sadu, a Castrol sie dostosowal od poczatku, jakie przepisy obowiazuja w Niemczech.
 
Castrol to nie jest zły olej, ciągnie się za nim smród z czasów pierwszych olejów LL.

Jak ktoś czuje potrzebę to mogę kupić butelkę jakiegoś C2 i zalać do Kijanki - będzie analiza VOA, UOA to jak mi się uda wymyślić jak ściągnąć olej a się nie zapowiada :)
 
Nie widzę problemu z lepkością 0w20 i polecałbym oleje z normą Dexo1Gen2 - dobry pakiet, bazowo do wyboru, ale jak ma być IV grupa przychodzi mi na myśl Amsoil.
Z 5w30 tekże Amsoil ale i Ravenol DXG, choć z tańszych i na bazach HC ciekawa jest Petro Canada.

Co się zaś tyczy Castrola, jak pisze @jerseyAdmin "sława" ciągnie się za Castrolem z powodu trybu LL, ale jeżeli już miałbym po nie sięgać to seria Edge właśnie by tym była. Swego czasu (dawno) jeździłem na siostrzanym produkcie BP 0w40 i bardzo sobie chwaliłem.
 
@Darecki2005, tylko, że Toyota do Twojego modelu silnika (2.0 3ZR-FAE??) jako pierwszy wybór poleca olej 5w30!
Parametry: ACEA: A5/B5, ACEA: A1/B1, API: SL/CF, więc moim zdaniem, rekomendowane oleje powinny mieć inne normy.
Więc, jeżeli jesteśmy już przy Ravenolu, to powinien być raczej FDS, a nie DXG:
Przy oleju jest również norma Ford WSS-M2C913-D.
A5 jest również przy Amsoil SIgnature Series - doskonałe oliwy z bardzo szerokim wachlarzem lepkości, chociaż też nie do końca odpowiednie wo RAV'ki (wg oficjalnych norm):
No i OEM Toyoty, 5w30 Fuel Economy.
Osobiście zastanowiłbym się mocno nad olejami Toyoty.
 
Last edited by a moderator:
No to czekamy na książkę bo jest 0w20 i 5w30 A1/B1 - A5/B5 więc imho Amsoile się nadają. Kwestia Ravenola DXG choć HTHS 3.1 więc typowy dla olejów lekkobieżnych ale rozumiem że gwarancja jest więc sprawa jasna.
 
tylko, że Toyota do Twojego modelu silnika (2.0 3ZR-FAE??) jako pierwszy wybór poleca olej 5w30!
Bardzo trafne stwierdzenie. Widziałem też tą dobieraczkę toyoty i też dla mnie to dziwne się wydało że książka co innego a tu co innego, poprostu zbaraniałem.
Podczas pierwszego przeglądu aso mnie też zbiło z tropu gdyż powiedziano mi że mogą mi zalać 0w20 lub 5w30, mój wybór.
książka:
20200205_082011.jpg

zrobiłem jeszcze zdjęcie silnika żeby nie było wątpliwości
20200205_080906.jpg

Więc, jeżeli jesteśmy już przy Ravenolu, to powinien być raczej FDS, a nie DXG:
A co różni te oleje że jeden się nadaje a drugi nie? dla mnie jako laika to zagadka
 
Oleje różnią się normami.
Jeżeli dobieramy wg dobieraczki na stronie Toyoty, to FDS jest dobrany wg oleju 5w30, a DXG wg 0w20.
Po prostu mają odpowiednie normy.

Ja Ravenola nie polecam...
 
Back
Top