• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Rav4 2.0 valvematic

Darecki2005

Użytkownik
Samochód
Toyota rav4
Marka samochodu
Toyota rav4
Budżet/ile litrów
300zł, 4.2l
Styl jazdy
Silnik
valvematic 2.0 kod:3ZR
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,5w30,10w30 ACEA A5/B5 i A1B1 lub 15w40 wielosezonowy API SL,SM LUB SN
Jaki olej masz obecnie
Tgmo 5w30 zalany przez aso
Witam serdecznie. Chciałbym prosić o pomoc w doborze oleju. Posiadam auto jak w tytule z aktualnym przebiegiem 16000km. Na pierwszym przeglądzie aso mi zalało tgmo 5w30, zbliża się kolejna wymiana oleju wiec zakupiłem olej tgmo 0w20 w celu wymiany. W odpowiednim dziale rozmawialiśmy nad jakością tegoż oleju i po przeanalizowaniu karty oleju wyszło że to olej na bazie gtl wiec taki lepszej klasy średniak, Na chwilę obecną z racji że samochód jest na gwarancji zastosuje ten olej. Lecz skoro to normalny gtl to uważam że można takiego shella 0w20 na bazie gtl kupić dużo taniej. Do sedna, nie chcę oszczędzać na oleju i chciałbym sobie wypracować następny typ oleju na kolejną zmianę i pozostać na nim do końca. Chciałbym olej z górnej półki na bazach Pao (podobno lepsze), z dużą ilością dodatków, abym był spokojny że te 10tyś km wytrzyma. Co do lepkości to producent zezwala na różne lepkości ale zaleca 0w20, czy to jest podyktowane konstrukcją silnika czy ekologią, nie wiadomo, raczej bym preferował jakieś 0w30 lub 5w30 zwłaszcza że zimy mamy jakie mamy a może wcale jej nie mamy i kolejne lata też mają być z jesienną pogodą, zaś lata mają być bardzo gorące wiec myślę że dobre 0w30 czy 5w30 będzie odpowiedniejsze. Zeby mnie nie zrozumiał nikt zle, nie uważam oleju tgmo za zły olej, tylko jak w tej cenie lub lekko ponad mogę mieć olej na lepszej bazie o lepszych parametrach to dlaczego by z tego nie skorzystać.
 
jak masz taki budżet, to ja na HC bym nawet nie spojrzał, tylko coś na PAO, ale rób, jak uważasz. HC też obleci
Dobrze zdaje się na waszą wiedzę. To z lepkości 5w30,0w30 Amsoil będzie dobrym wyborem? Nie znam składu wszystkich olejów dlatego chciałbym abyście coś pewnego doradzili
 
Z tego linku wywnioskowałem że i hc z dobrymi dodatkami da radę, wieć każdą propozycję rozważę. Budżet się nie zmienia, nadal 250zł, jak warto to dołożę jeszcze.

Każda baza olejowa da radę. Dla normalnego użytkowania ważniejsze są dodatki sprawiajace ze olej jest zgodny z normą niż sama baza, która zresztą musi spełniać wymogi, w większości dosyć ostre, dla różnych norm. PAO rzadko kiedy ma uzasadnienie, w większości to zwykły fetysz. Jeden lubi nagie nóżki, inny uważa że bez pończoch nie da rady. To coś podobnego ;)

Każdy z olejów wymienionych w tym temacie bez problemu sobie poradzi. Czy chcesz dać więcej kasy za świadomość tego że masz syntetyczną bazę - to już musisz sam zadecydować.
 
bo ogólnie krótkie trasy robię po około 1km do szkoły dzieci wożę, 4 razy dziennie, samochód użytkowany na wiosce kręcąc się jak to mówią wokół własnej gminy, 1-2 razy w tygodniu wyskok do miasta na zakupy około 60km i dużo uruchomień, czyli rzecz biorąc ciężkie warunki dla silnika. Dlatego zastanawiałem się nad 5w30 ale skoro mówicie że 0w20 wytrzyma to go zalewam, chyba że zalać amsoila 0w20?? to może bardziej pewny (lepszy olej) czy jednak zostać przy oemie

Tu zwykły olej HC wystarczy. Oleje z PAO to większa odporność na obciążenia, a tu kręcenie się pewnie z prędkościami przepisowymi, 0w20 spokojnie się nada, choć i 5w30 też. Spokojnie w sporo mniejszym budżecie bym coś zalał nawet 0w20 - a jak już ambicje na PAO, proszę bardzo jest Specol 0w20 na PAO z porządnym pakietem i dobrą ceną.
 
Last edited:
PAO rzadko kiedy ma uzasadnienie
Tu zwykły olej HC wystarczy
Chyba macie racje,duża większość jezdzi na olejach hc i jakoś silniki mają się dobrze, dodatkowo fakt oleju ravenol dxg kolegi Saczi mnie jakoś odrzucił od tych mega hiper super olejów.
, 0w20 spokojnie się nada, choć i 5w30
A no właśnie a co sądzicie o Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30
Dobry to olej? Pytam o tą lepkość bo jeśli olej jest dobry to bym miał jednakowy do obu toyot, starsza ma takie same normy tylko 5w30 zalecane. Niby piszą o 5w30 w książce, ale myslę że 0w30 to bliski jemu olej
 
0W nie zaszkodzi silnikowi dostosowanemu do 5W. Sam Shell jest dobrym olejem, nawet bardzo dobrym. Możesz śmiało lać. Jeżeli chcesz do obu 5W-30 to Shell robi też Helixa z serii Proffesional, tam masz A5/B5 5W-30: AF i AV. Ale 0W-30 nie zaszkodzi, chyba, że gwarancji jeżeli ją jeszcze masz na drugą Toykę :)
 
Jak najbardziej wystarczy, dobry olej.
w takim razie to mój typ na następną wymianę
Ale 0W-30 nie zaszkodzi, chyba, że gwarancji jeżeli ją jeszcze masz na drugą Toykę
nie gwarancji nie ma ona jest z 2007 roku i teraz mam 160 tyś przebiegu cały czas na tgmo 5w30.
Panowie jedna rzecz mnie zastanawia, w nowej jezdziłem na 5w30, teraz jak już wspomniałem wcześniej zalałem tgmo 0w20, drugi dzień worzę dzieci do szkoły 2km w obie strony, wczesniej przy obecnych temperaturach zajechałem i wróciłem i miałem pełną temp płynu na wskazniku, teraz na w20 temperatura duuuużo szybciej rośnie. Po przejechaniu juz kilometra wskażnik już pokazuje pełne nagrzanie, podsumowując grzeje się 2 razy szybciej, do tego przy redukcji biegu wcześniej obroty wolno spadały, teraz przy każdej redukcji momentalnie wskazówka wędruje do 1tyś obrotów. Jak to wytłumaczyć z tą temperaturą, olej mniej lepki i słabsze smarowanie czego wynikiem szybciej się nagrzewa czy jak, to oczywiście moje domysły, nie jakaś teoria
 
Smarowanie jest jakie trzeba, jakby się olej nagrzewał od tarcia metalowych elementów to byś po wyjeździe do szkoły zatarty silnik remontował :)

Olej jest mniej lepki (rzadszy - zaraz mnie mod pogoni :D) więc stawia mniejsze opory - silnik szybciej reaguje. Z racji niższej lepkości lepiej też łapie temperaturę, a od tego szybciej nagrzewa się od tego silnik i przy okazji płyn chłodniczy. Same zalety :)

Podobne odczucia miał kumpel po przejściu z API SM na SN+RC (które leje się jak woda).
 
Back
Top