• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Rav4 2.0 valvematic

Darecki2005

Użytkownik
Samochód
Toyota rav4
Marka samochodu
Toyota rav4
Budżet/ile litrów
300zł, 4.2l
Styl jazdy
Silnik
valvematic 2.0 kod:3ZR
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,5w30,10w30 ACEA A5/B5 i A1B1 lub 15w40 wielosezonowy API SL,SM LUB SN
Jaki olej masz obecnie
Tgmo 5w30 zalany przez aso
Witam serdecznie. Chciałbym prosić o pomoc w doborze oleju. Posiadam auto jak w tytule z aktualnym przebiegiem 16000km. Na pierwszym przeglądzie aso mi zalało tgmo 5w30, zbliża się kolejna wymiana oleju wiec zakupiłem olej tgmo 0w20 w celu wymiany. W odpowiednim dziale rozmawialiśmy nad jakością tegoż oleju i po przeanalizowaniu karty oleju wyszło że to olej na bazie gtl wiec taki lepszej klasy średniak, Na chwilę obecną z racji że samochód jest na gwarancji zastosuje ten olej. Lecz skoro to normalny gtl to uważam że można takiego shella 0w20 na bazie gtl kupić dużo taniej. Do sedna, nie chcę oszczędzać na oleju i chciałbym sobie wypracować następny typ oleju na kolejną zmianę i pozostać na nim do końca. Chciałbym olej z górnej półki na bazach Pao (podobno lepsze), z dużą ilością dodatków, abym był spokojny że te 10tyś km wytrzyma. Co do lepkości to producent zezwala na różne lepkości ale zaleca 0w20, czy to jest podyktowane konstrukcją silnika czy ekologią, nie wiadomo, raczej bym preferował jakieś 0w30 lub 5w30 zwłaszcza że zimy mamy jakie mamy a może wcale jej nie mamy i kolejne lata też mają być z jesienną pogodą, zaś lata mają być bardzo gorące wiec myślę że dobre 0w30 czy 5w30 będzie odpowiedniejsze. Zeby mnie nie zrozumiał nikt zle, nie uważam oleju tgmo za zły olej, tylko jak w tej cenie lub lekko ponad mogę mieć olej na lepszej bazie o lepszych parametrach to dlaczego by z tego nie skorzystać.
 
DI - Direct Injection, po naszemu wtrysk bezpośredni.
 
0W20 OEM Toyota.

Valvematic to fajne silniki pod gaz, bo i hydraulika jest, i pośredni wtrysk. Będziesz zadowolony.

Tylko profilaktycznie zrób konserwę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
polecam olej z serwisu, mimo, że wydaje się "cienki"
0W20 OEM Toyota.
Oki zalewam w takim razie ten oem 0w20, oby tylko wytrzymał mi te 10 tkm, bo ogólnie krótkie trasy robię po około 1km do szkoły dzieci wożę, 4 razy dziennie, samochód użytkowany na wiosce kręcąc się jak to mówią wokół własnej gminy, 1-2 razy w tygodniu wyskok do miasta na zakupy około 60km i dużo uruchomień, czyli rzecz biorąc ciężkie warunki dla silnika. Dlatego zastanawiałem się nad 5w30 ale skoro mówicie że 0w20 wytrzyma to go zalewam, chyba że zalać amsoila 0w20?? to może bardziej pewny (lepszy olej) czy jednak zostać przy oemie?
 
Skoro chcesz lać oem'a, to moim zdaniem zapytaj Toyotę o zalecany olej do silnika i taki stosuj, niekoniecznie kupując i wymieniając go w ASO.
Dziwię ci się, że chcesz wlać olej 0w20, bo nawet dobieraczka ze strony Toyoty sugeruje 5w30.
 
Dziwię ci się, że chcesz wlać olej 0w20, bo nawet dobieraczka ze strony Toyoty sugeruje 5w30
Saczi wiem że dobieraczka wskazuje na 5w30 ale stronę wcześniej dodałem zdjęcie które zrobiłem z instrukcji obsługi. Zerknij na nią. Tak innym kolorem jest wyszczególniony 0w20, chodz są też zalecane inne lepkości.
zapytaj Toyotę o zalecany olej do silnika i taki stosuj
Pytałem przy pierwszym przeglądzie to powiedzieli mi tak: Klient nasz pan i jak chcę to mi zaleją w20 bądz w30 i tyle się dowiedziałem
 
LPG ci się średnio opłaca do niego zakładać, bo nawet nie nagrzejesz na tyle płynu chłodniczego, aby przełączyć silnik na LPG przy codziennej jeździe 1km.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
LPG ci się średnio opłaca do niego zakładać, bo nawet nie nagrzejesz na tyle płynu chłodniczego, aby przełączyć silnik na LPG przy codziennej jeździe 1km.
Masz całkowitą rację. Na chwilę obecną to nieopłacalne ale powiem na przestrzeni czasu to się instalacja zwróci, bo posiadam też starszą ravke z vvti w lpg i która wiecej jezdzi bo taniej, jak założę do nowej lpg to i przebiegi się zwiększą, młode pokolenie też rośnie wiec ekonomiczniej będzie, ale mniejsza o to.
Odnośnie lepkości to już jasność nastała. Na tą wymianę leje oema bo juz mam kupiony a pózniej, opłaca się dołożyć do amsoila? dopłata nie duża bo jakieś 30-40 zł wiec mniej wiecej to samo, czy coś zyskam stosująć olej pao?
 
Czy zyskasz coś na PAO?
Na początek dobre samopoczucie, a o zaletach przekonasz się po mniej wiecej po100 tys km.
 
@SACZIIle zjezdzileś na PAO?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Amsoil ma inny pakiet pod Dexos1Gen2 , bazowo też lepiej, ale czy jest sens? Imho żadnego, na paliwo w oleju przy takiej jeździe sposobem jest częstsza zmiana oleju.
 
A te silniki to w ogóle leją paliwo do oleju?
Bo jak nie, to problemem może być tylko "masełko" pod korkiem.

LSPI?
Mało prawdopodobne ...
 
Back
Top