• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Rav4 2.0 valvematic

Darecki2005

Użytkownik
Samochód
Toyota rav4
Marka samochodu
Toyota rav4
Budżet/ile litrów
300zł, 4.2l
Styl jazdy
Silnik
valvematic 2.0 kod:3ZR
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,5w30,10w30 ACEA A5/B5 i A1B1 lub 15w40 wielosezonowy API SL,SM LUB SN
Jaki olej masz obecnie
Tgmo 5w30 zalany przez aso
Witam serdecznie. Chciałbym prosić o pomoc w doborze oleju. Posiadam auto jak w tytule z aktualnym przebiegiem 16000km. Na pierwszym przeglądzie aso mi zalało tgmo 5w30, zbliża się kolejna wymiana oleju wiec zakupiłem olej tgmo 0w20 w celu wymiany. W odpowiednim dziale rozmawialiśmy nad jakością tegoż oleju i po przeanalizowaniu karty oleju wyszło że to olej na bazie gtl wiec taki lepszej klasy średniak, Na chwilę obecną z racji że samochód jest na gwarancji zastosuje ten olej. Lecz skoro to normalny gtl to uważam że można takiego shella 0w20 na bazie gtl kupić dużo taniej. Do sedna, nie chcę oszczędzać na oleju i chciałbym sobie wypracować następny typ oleju na kolejną zmianę i pozostać na nim do końca. Chciałbym olej z górnej półki na bazach Pao (podobno lepsze), z dużą ilością dodatków, abym był spokojny że te 10tyś km wytrzyma. Co do lepkości to producent zezwala na różne lepkości ale zaleca 0w20, czy to jest podyktowane konstrukcją silnika czy ekologią, nie wiadomo, raczej bym preferował jakieś 0w30 lub 5w30 zwłaszcza że zimy mamy jakie mamy a może wcale jej nie mamy i kolejne lata też mają być z jesienną pogodą, zaś lata mają być bardzo gorące wiec myślę że dobre 0w30 czy 5w30 będzie odpowiedniejsze. Zeby mnie nie zrozumiał nikt zle, nie uważam oleju tgmo za zły olej, tylko jak w tej cenie lub lekko ponad mogę mieć olej na lepszej bazie o lepszych parametrach to dlaczego by z tego nie skorzystać.
 
LSPI to przedwszesny zapłon, "samozapłon", więc może wystąpić również w wolnossacej benzynie z wtryskiem pośrednim.
Raczej bardzo mało prawdopodobne, bo do tego potrzeba wysokich ciśnień i temperatur, ale nie niemożliwe.
Przecież spalanie sutkowe występowało, gdy o LSPI nawet nikomu się nie śniło!
 
Ja staram się nie wypowiadać na tematy o których nie mam pojęcia. Chyba, że prowadziłeś na ten temat jakieś badania we własnym zakresie, to bardzo chętnie na nie spojrzę. Ten przebieg 100 tysięcy to badałeś na jakim silniku?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
LSPI to przedwszesny zapłon, "samozapłon", więc może wystąpić również w wolnossacej benzynie z wtryskiem pośrednim.
Raczej bardzo mało prawdopodobne, bo do tego potrzeba wysokich ciśnień i temperatur, ale nie niemożliwe.
Przecież spalanie sutkowe występowało, gdy o LSPI nawet nikomu się nie śniło!

Kup sobie Toyotę w benzynie a najlepiej hybrydę i będziesz miał spokój i nie będzie ani LSPI ani innych teorii jakie wypisujesz. Offtop się robi.
 
@SACZI pisząc, że LSPI nie wystąpi w Toyocie, miałem na myśli zjawisko konkretnie związane z problemem między innymi w Oplach z silnikami doładowanymi z bezpośrednim wtryskiem. Klasyczne spalanie stukowe w silnikach z pośrednim wtryskiem zostało wyeliminowane lata temu i jeśli masz sprawne auto, lejesz normalne paliwo i nie kombinujesz z wyprzedzaniem lub opóźnianiem zapłonu, nie ma prawa wystąpić.
 
@Zielony34, sam przejechałeś na PAO może z 4 tys km i robisz za eksperta ...
Dystans 100 tys km to pewnego rodzaju uproszczenie myślowe ...
W nowym silniku bez znaczenia, czy wlejesz serwisowy HC, czy PAO.
I sądzę, że o tym doskonale wiesz.

@cytrynowiec, a jakież to teorie wypisuję?
 
sam przejechałeś na PAO może z 4 tys km i robisz za eksperta ...
a kto tu mówi o tym, że jestem ekspertem, bo przejechałem ponad 4000km? To ty robisz z siebie, nie powiem kogo, bo bez podstaw opowiadasz jakieś pierdoły o 100 tysiącach przebiegu i różnicach w samopoczuciu. Poczytaj, czym się różni olej HC od PAO. Podstawowa wiedza się kłania.

Dystans 100 tys km to pewnego rodzaju uproszczenie myślowe ...
takie samo, jak olej "gęsty" albo olej "woda" ? Ciekawe uproszczenie myślowe. Czemu nie 200, czy 500 tysięcy?

W nowym silniku bez znaczenia, czy wlejesz serwisowy HC, czy PAO.
I sądzę, że o tym doskonale wiesz.
doskonale wiem, że lepiej od początku jeździć na PAO, zamiast na HC - dlaczego? Odsyłam ponownie do wiedzy podstawowej.
 
@Zielony34, zauważ, że gdy piszę o oleju gęsty, czy wodzie, staram się ujmować te stwierdzenia w cudzysłów.
Jest to znak, że używam określeń mocno potocznych, zupełnie nie związanych z terminologią oficjalną.

Co do PAO, to nie mam potrzeby czytania czegokolwiek.
Te 100 tys km jak już pisałem, to uproszczenie myślowe.
PAO nie "syfi" tak mocno, jak HC (chociaż jak piszą Szefowie Forum, nie jest jednoznaczne) i silnik po takim dystansie będzie miał mniej osadów.
Oczywiście znaczenie ma sama eksploatacja itp, itd,

@cytrynowiec, ja właśnie zacząłem się zastanawiać nad hybrydą, bo w tym momencie ja częściej stoję w korkach, czy "pyrkam" sobie 50km/h niż wykorzystuję pełną moc silnika...
 
@Zielony34, nie mogę już edytować posta, ale przepraszam Cię za głupie stwierdzenie "ekspert".
Czasem coś napiszę pod wpływem emocji ...
A edycja na forum mocno ograniczona.
 
nie mogę już edytować posta, ale przepraszam Cię za głupie stwierdzenie "ekspert".
żeby mnie obrazić, trzeba większego kalibru, nie tylko słownego... [:
 
Ale ja do niczego nie doszedłem, bo zawsze byłem zdania, że intensywna eksploatacja usprawiedliwia zakup drogiego samochodu.
Na niskie przebiegi wystarcza "Igiełka z rajchu, gdzie nic nie stuka, nic nie puka".
 
Ja ogolnie nie jestem wielkim fanem tej marki, ale cenie ich za szczerosc, oleje sa prawidlowo okreslane*:View attachment 1097
Lub szacunek do klienta, nie raz pisalem do nich Maila, szybka i sprawna odpowiedz, nawet odnosnie podstawowych informacji odnosnie formulacji tzn. oleje bazowe itp.

*oczywiscie w Niemczech.

Ta szczerość wynika chyba tylko i wyłącznie z obowiązujących w Niemczech przepisów. Jakoś w innych krajach ich szczerość ma zupełnie inny wymiar.
 
Przecież to oczywiste. Mieszkając w Niemczech opieram się tym. Nie każdy jest i był szczery np. Motul. Teraz kolei na Valvoline.
 
No dobrze panowie wróćmy do tematu. Co polecacie w kwocie do 250zł? i jeszcze takie pytanie czy olej pao wogle ma jakieś słabe punkty względem oleju hc???
 
Ja też szukałem pao ale mi przeszło. A co do RAV4, mój szef ma 2.0 diesel z 2015r. Przy zakupie wykupił sobie gwarancję na silnik na 400kkm. Wymiana oleju co 20kkm, na oem oczywiście. Ma już pewnie dobrze ponad 200kkm na liczniku Zero problemów do tej pory. Jak bym miał toyotę to nie szukał bym nic po za oem.
 
. Przy zakupie wykupił sobie gwarancję na silnik na 400kkm
No dobrze ale to na firmę i trzeba samochód przez ten czas serwisować a to koszta duże. Jak dla mnie prywatnie to mija się z celem. To co w serwis to mogę sam wykonać zwłaszcza że mam kanał w domu więc wymiana oleju czy hamulców to pestka. Dziś właśnie się nudziłem więc zalałem nowy 0w20. Nie mając zajęcia wystosowałem pismo do Toyota Polska z zapytaniem jaki olej zalecają do mego auta i na prozbę o podanie numeru vin dostałem taką odpowiedz cyt.:
Szanowny Panie

W nawiązaniu do Pana zapytania informujemy, iż oleje obu klas
lepkościowych, 0W-20 i 5W-30 mogą być stosowane w przedmiotowym
samochodzie. Olej 0W-20 to pierwsza rekomendacja producenta, ze względu na
najlepsze własności energooszczędności (obniżenia zużycia paliwa).

Z kolei na naszej stronie zwracamy uwagę na olej o lepkości 5W-30 Toyota
Fuel Economy, ze względu na atrakcyjną cenę usługi wymiany oleju Toyoty
5W-30 z filtrem w programie Serwis Dobrych Cen, dostępnym w sieci
dealerów Toyoty w Polsce.

Z poważaniem,
koniec cyt.
W związku z tą odpowiedzią rozważam na kolejną wymianę coś z 5w30, zwłaszcza że mam w planach lpg. Co o tym myślicie? Znajdzie się coś lepszego od ojeju toyoty 5w30, do lpg wydaje mi się że potrzeba olej z dopakowanym pakietem dodatków , bo sporo siarki pozostaje po lpg, wiec dobrze by było aby olej sobie radził dobrze z tym. Jakoś mi parcie na Pao przeszło i niekoniecznie już się będę upierał przy nim.
Z tego linku wywnioskowałem że i hc z dobrymi dodatkami da radę, wieć każdą propozycję rozważę. Budżet się nie zmienia, nadal 250zł, jak warto to dołożę jeszcze
 
coś z 5w30, zwłaszcza że mam w planach lpg

a co ma do tego LPG? LPG nie ma tutaj nic do rzeczy.

do lpg wydaje mi się że potrzeba olej z dopakowanym pakietem dodatków

nie potrzeba.

bo sporo siarki pozostaje po lpg, wiec dobrze by było aby olej sobie radził dobrze z tym

różnymi silnikami w LPG zrobiłem już solidnie ponad pół miliona i nigdy nie stosowałem jakiegoś specjalnego oleju pod LPG. Większośc olejów jest przystosowana do napędzania silników zasilanych takim paliwem.

Jakoś mi parcie na Pao przeszło i niekoniecznie już się będę upierał przy nim.

moim zdaniem niepotrzebnie, ale jak chcesz.

Z tego linku wywnioskowałem że i hc z dobrymi dodatkami da radę, wieć każdą propozycję rozważę. Budżet się nie zmienia, nadal 250zł, jak warto to dołożę jeszcze

jak masz taki budżet, to ja na HC bym nawet nie spojrzał, tylko coś na PAO, ale rób, jak uważasz. HC też obleci.
 
Back
Top